Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست اردستان گفت: شهرداری های شهرهای اردستان، زواره و مهاباد نسبت به اجرای رعایت استانداردهای مدیریت پسماند بی تفاوت هستند.

حسین شواخی، امروز (سه شنبه_ ۲۹ مهرماه) در کارگروه پسماند شهرستان، اظهار کرد: در شهرستان اردستان سه محله شهری پسماند وجود دارد که متولی آنها شهرداری های شهرهای اردستان، زواره و مهاباد هستند که از اداره محیط زیست مجوزهای لازم برای دفع پسماند گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محل دفن پسماند در روستاهای شهرستان هیچ کدام دارای مجوز نیستند، افزود: محل دفن پسماند در روستاهای بخش مرکزی دارای ترانشه های قابل قبولی هستند ولی روستاهای بخش زواره علیرغم اینکه مجوز دفن پسماند را ندارند دارای محل غیر استاندارد نیز هستند. جمع‌آوری پسماند روستایی به خصوص در مسیر جاده‌های بین روستایی باید در اولویت بخشداران و دهیاران قرار گیرد و دهیاران نسبت به جمع‌آوری پسماند روستایی اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره محیط زیست اردستان در خصوص وضعیت پسماند در شهرهای شهرستان اردستان گفت: متاسفانه با وجود برگزاری جلسات زیاد در خصوص مدیریت پسماند، شهرداری های شهرهای اردستان، زواره و مهاباد نسبت به اجرای رعایت استانداردهای مدیریت پسماند بی تفاوت هستند و تاکنون تذکراتی به این شهرداری ها داده شده و اگر همچنان این بی تفاوتی ادامه داشته باشد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

شواخی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ تن زباله در سطح شهرستان اردستان تولید می شود، ادامه داد: قطعا شهرداری ها باید در جمع آوری و انتقال زباله ها ضوابط محیط زیستی را رعایت کنند و دفن با ملاحظات بهداشتی و محیط زیستی انجام شود تا شیرابه ها و سایر آلودگی ها در سطح شهرها پخش نشود. به ویژه در شرایط کرونایی رعایت این الزامات از انتشار بیماری در سطح شهرها جلوگیری می کند.

تصفیه فاضلاب شهر اردستان اصولی انجام نمی شود

رئیس اداره محیط زیست اردستان گفت: تصفیه فاضلاب شهر اردستان متاسفانه اصولی انجام نمی شود و در حال حاضر در دو لاگن سیمانی و به صورت خیلی ابتدایی و قدیمی انجام می شود که باعث آلودگی خاک و منابع آبی زیرزمینی می شود.

شواخی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت حوزه شهری، افزایش جمعیت و کمبود بارش های سالانه و همچنین بحران کم آبی، یک سیستم کارآمد تصفیه فاضلاب می تواند کمک شایانی به بازگشت آب های تصفیه شده حداقل به چرخه کشاورزی و صنعتی کند و می تواند این حوزه بسیار پر مصرف و تشنه را سیراب کند که اداره آب و فاضلاب به عنوان متولی اصلی این موضوع باید پیگیرهای لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدیریت پسماند شهری استانی شهرستانها اداره محیط زیست مدیریت پسماند شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند

سیدعبدالله میرابراهیمی،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم  اظهار کرد: سخت‌ترین فعالیت حوزه پسماند در سطح شهر، تعیین تکلیف افراد دوره‌گرد و جمع‌کننده ضایعات است که فعالیت آنها خلاف ضوابط و قوانین کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد نیازمند هستند و دستگاه‌های ذی‌ربط باید برای آنها اقدامات حمایتی داشته باشند، افزود: شهرداری تلاش می‌کند به واسطه فعالیت این افراد مشکلات بهداشتی ایجاد نشود و در عین حال مشکلات اقتصادی آنها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تأکید بر اینکه برخی افراد زباله‌گرد یا کودک هستند و یا بسیار مسن محسوب می‌شوند، گفت: برخی از این افراد توسط افراد متمول و گاراژدار‌ها تحت سواستفاده قرار گرفته‌اند و مدارکی در اختیار گاراژ‌ها دارند که مجبور به این فعالیت غیرقانونی هستند و نمی‌توانند با شهرداری همکاری کنند.

 میرابراهیمی ادامه داد: سال گذشته با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و تأکیدات مقام قضایی نسبت به پلمب و جمع‌آوری بخشی از این گاراژ‌ها اقدام و مقرر شد تا در فرصت در نظر گرفته‌شده از محدوده شهر خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه زباله‌گردی اتباع یکی دیگر از مشکلاتی است که حتی مجوز ورود به کشور را ندارند، یادآور شد: بنابراین نمی‌توان برای آنها فعالیت خاصی تعریف کرد که با اداره کل اتباع برای جمع‌آوری آنها هماهنگی لازم انجام‌شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: سال گذشته ۸۰ گاراژ با محوریت و هدف بافت مسکونی شناسایی و پلمب شد و با تکمیل مجتمع پردازش در جاده کوه سفید تمام گاراژ‌ها به این مرکز انتقال داده می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • آمادگی شهرستان‌های بافق و بهاباد برای مدیریت سیلاب
  • تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • سلاجقه: جمهوری اسلامی پسماند رژیم صهیونیستی را مدیریت کرد
  • جمهوری اسلامی «پسماند رژیم صهیونیستی» را مدیریت کرد