Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@16:31:40 GMT

خواص گوجه کبابی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۶۱۲۳

خواص گوجه کبابی

بیشتر ما ایرانی‌ها عادت داریم کنار انواع کباب، سبزی‌هایی مانند گوجه‌فرنگی، فلفل سبز یا دلمه‌ای و قارچ هم كباب كنیم… ناطقان:  کباب کردن سبزی‌ها خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد. مثلا سبزی‌هایی مانند گوجه‌فرنگی که دارای ویتامین C نسبتا زیادی هستند، در اثر حرارت دیدن، مقداری از ویتامین‌ خود را از دست می‌دهند زیرا ویتامین C حساس‌ترین ویتامین نسبت به حرارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




باید بدانیم که سایر ریزمغذی‌های موجود در سبزی‌ها، چندان تحت‌تاثیر حرارت ناشی از کباب کردن قرار نمی‌گیرند. بهتر است بدانید حتی جذب گروهی از ریزمغذی‌ها مانند بتاکاروتن‌ها و فلاونوئیدها در اثر حرارت دادن بیشتر می‌شود.

ضمن اینکه حرارت دادن ملایم سبزی‌ها باعث از بین رفتن آلودگی و میکروب‌های احتمالی موجود در آنها هم می‌شود. سبزی‌هایی مانند گوجه‌فرنگی و قارچ، جزو مواد غذایی کم کالری هستند که مصرف آنها به‌صورت خام، بخارپز یا کبابی در کنار غذاهای مختلف، بسیار خوب است.

معمولا مصرف سبزی‌های خام توصیه می‌شود اما زمانی که قارچ با روش کبابی یا بخارپز حرارت می‌بیند، پروتئین‌های آن برای بدن قابل‌هضم‌تر می‌شود بنابراین بهتر است قارچ را قبل از مصرف کمی حرارت بدهید.

البته اگر قرار است قارچ‌ها را کباب کنید، باید آنها را تاحدی که لایه رویی‌شان سیاه نشود، حرارت بدهید و بگذارید بافت قارچ فقط کمی نرم شود.

این حرارت‌دهی ملایم برای تمام سبزی‌ها مطرح است اما برخی افراد سبزی‌هایی مانند گوجه‌فرنگی را به‌اندازه‌ای حرارت می‌دهند که پوست رویی آن کاملا سیاه می‌شود. اگر این اتفاق برای گوجه یا فلفل بیفتد، باید پوست رویی و سیاه آنها را پیش از مصرف جدا كرد.

نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد احتمال سرطان‌زا بودن قسمت‌های سوخته مواد غذایی که در اثر کباب کردن تغییر رنگ داده‌اند، وجود دارد. هرچه میزان سوختگی مواد غذایی بیشتر باشد، احتمال سرطان‌زا بودن آنها هم بیشتر می‌شود. در نهایت اینکه روش کباب کردن مواد غذایی، به‌شرطی که حرارت ملایم باشد و ماده غذایی نسوزد، جزو روش‌های پخت مناسب محسوب می‌شود.
برچسب ها: خواص ، ناطقان ، کبابی ، فلفل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواص ناطقان کبابی فلفل مواد غذایی کباب کردن سبزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به اینکه  اولین برداشت نوبرانه گوجه سبز کشور در روستای گردشگری پیران در شهرستان سرپل ذهاب انجام می‌شود افزود: شرایط آب و هوایی، استفاده از ارقام مناسب و جایگزینی کود بیولوژیک به جای شیمیایی از عواملی است که موجب شده است محصول گوجه سبز این شهرستان از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد.
بهرامی با اشاره به اینکه سطح باغات گوجه سبز این شهرستان ۲۰۰ هکتار است گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک هزار تن گوجه سبز روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب گفت: برداشت نوبرانه گوجه سبز در فصل بهار باعث اشتغال زایی خوبی در شهرستان سرپل ذهاب شده است.

وی اظهار داشت: امسال به علت بارش تگرگ و باران محصول گوجه سبز غداران دچار خسارت‌های زیادی شد که از دست‌اندرکاران انتظار داریم در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده و باغداران را یاری کنند.

دیگر خبرها

  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • خواص درمانی رازیانه
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • ماجرای قتل ۳۰ هزار تومانی در کبابی!