Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وی روز سه‌شنبه تصریح کرد، این واکسن در کشورهای مختلف در دست تولید است و مشخص نیست که چگونه قیمت گذاری می‌شود، اما چین واکسن‌های خود را به عنوان کالای عمومی جهانی و با قیمت مناسب و معقول در اختیار جهانیان قرار خواهد داد. 

وانگ در مورد گزارش رسانه‌ها درباره گران بودن واکسن تولیدی چین در مقایسه با واکسن‌های ساخت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی گفت: این ادعا کاملا بی اساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چین پیشتر متعهد شده است که واکسن‌های تولیدی خود را در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار دهد و به این تعهد خود احترام می‌گذارد.

سخنگوی چین تصریح کرد: پکن برای تولید واکسن کرونا با زمان رقابت می‌کند. هنگامی که واکسن تولید و در دسترس باشد، به عنوان یک قلم کالای عمومی در جهان تقسیم خواهد شد و این می‌تواند شامل کمک‌های مالی برای توزیع و یا توزیع رایگان و یا با قیمت مناسب باشد. 

بیش از یکصد کشور در حال تولید دهها گونه از واکسن برای درمان ویروس مرگبار و ناشناخته کرونا هستند و چین در نیمه اول سال جاری میلادی اعلام کرد که برای تولید واکسن جهانی برای کرونا تا سال ۲۰۲۵ میلادی نزدیک به ۲۰ میلیون دلار کمک اختصاص می‌دهد.

روزنامه گلوبال تایمز چین می‌نویسد، بر خلاف آمریکا که حاضر به همراهی با تلاش های جهانی برای ساخت واکسن نشده است ، پکن می کوشد تا با همکاری همه کشورها برای درمان ویروس کرونا که هیچ مرزی نمی شناسد ، واکسن تولید کند.

گزارش مرکز تحقیقات و سیاست‌های بیماری‌های عفونی دانشگاه مینه سوتا نشان می‌دهد که همه گیری بیماری کرونا ممکن است یک سال و نیم تا دو سال باشد، در حالی که نزدیک به ۷۰ درصد مردم برای پیشگیری از همه‌گیری ممکن است به مصونیت جمعی نیاز داشته باشند. اعتقاد بر این است که تولید یک واکسن یکی از ضروری ترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس است.

چین متعهد شده است که واکسن تولیدی خود را حداقل به ۱۰ کشور در حال توسعه ارائه دهد، اما بیشتر این شرکا کشورهایی با درآمد کم هستند و این نگرانی را ایجاد می‌کند که هزینه‌های بالای تحقیق و توسعه برای آنان قابل تامین نباشد. 

«تائو لینا» متخصص ایمنی شناسی مستقر در شهر شانگهای واقع در شرق چین می گوید: قیمت واکسن های تولیدی به کشورهای کم درآمد نمی تواند چندان از بهای تولید بالاتر باشد. بنابراین قیمت‌گذاری آن فراتر از یک مسئله تجاری است. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: واکسن تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید توافقی برنج راه حلی مناسب برای ایجاد تعادل در بازار

قاسم پیشه ور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به آنکه کشاورزان با ارز آزاد تولید می کنند، لذا قابل مقایسه با محصول وارداتی نیست.

به گفته او، اگر برنج خارجی با ارز آزاد وارد شود، قیمت آن مشابه برنج پرمحصول داخلی است. از این رو دولت به جای حمایت از کشاورز خارجی باید تولیدکننده داخلی را حمایت کند تا با افزایش تولید و ایجاد رقابت بازار به تعادل برسد.

پیشه ور خرید توافقی برنج را راهکار دیگر ایجاد تعادل در بازار دانست و گفت: با خرید توافقی و پرداخت یارانه به تولیدکننده داخل به جای کشاورز خارجی، علاوه بر پایداری تولید و استمرار کشت، برنج با قیمت مناسب بدست مصرف کننده می رسد به طوریکه دهک های کم درآمد هم توان خرید برنج ایرانی را خواهند داشت.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه پتانسیل خودکفایی برنج در داخل وجود دارد، افزود: با توجه به آنکه کشاورزی بنگاه اقتصادی است، از این رو با اعمال حمایت از کشاورزان به سهولت امکان تامین ۱۰۰ درصد نیاز کشاورزان وجود دارد.

او گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید برنج به بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آیفون SE4؛ قابلیت‌های آیفون 15 با قیمت مناسب
  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • افزایش ۴۴ درصدی تولید مسکن برای مددجویان کمیته امداد نسبت سال‌های گذشته
  • کمک فنر سراتو سایپایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب از کجا تهیه کنیم
  • عملیات غرور آفرین سپاه مسلمانان جهان را خوشحال کرد
  • سیستم حمل و نقل در قزوین مناسب نیست
  • خرید توافقی برنج راه حلی مناسب برای ایجاد تعادل در بازار
  • عملیات غرور آفرین نیروی هوا فضای سپاه مسلمانان جهان را خوشحال کرد