Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@07:30:28 GMT

معضل بیشتر شهرداری‌ها انباشت نیروی مازاد است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۶۲۶۸

معضل بیشتر شهرداری‌ها انباشت نیروی مازاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، علیرضا خادم پیر عصر امروز در جلسه شورای اداری قوچان در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان با یادآوری اینکه اقدام استاندار قبلی خراسان رضوی در راه‌اندازی مثلث توسعه اقتصادی بسیار خوب و سنجیده بود، اظهار کرد: برای رفع مشکلات پیرامونی و حاشیه مشهد و بافت فرسوده حرم نیز مدیران کل استانی در حوزه‌های مختلف تحت همین مثلث توسعه اقتصادی پای‌کار آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در شهرهای دیگر نیز همین مدل می‌تواند با مدیریت دستگاه‌های مختلف اجرایی و دیگر مسؤولان همچون امام‌جمعه، نماینده مجلس و دستگاه قضایی برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی، بافت‌های فرسوده و موضوعات اصلی سرمایه‌گذاری پیاده‌سازی شود تا دیگر سرمایه‌گذاران در بروکراسی اداری گرفتار نشوند.

وی با تأکید بر اینکه در گذشته بسیاری از مشکلات صنایع در قوچان با ورود شهرداری و شورای شهر حل شد و شورای شهر، شورای شهرداری نبود، افزود: راه‌اندازی همین دانشگاه صنعتی قوچان با کمک نماینده وقت مجلس شورای اسلامی و شهرداری و شورای شهر ایجاد شد پس شورای اسلامی شهر باید به‌دنبال رفع مشکلات شهرستان و جذب سرمایه‌گذار باشد.

خادم پیر با بیان اینکه شهردار در ۵ رکن می‌تواند مشکلات شهری را رفع و رفاه برای مردم به وجود آورد، گفت: عمران و آبادانی یکی از این ارکان بوده که شهرداری و شورای شهر باید به‌دنبال رفع مشکلات مردم و رفاه شهروندان باشند که از طریق ایجاد کمربندی، کنارگذر، خیابان، آسفالت معابر، جدول‌گذاری و فضای سبز در این حوزه به‌وجود می‌آید.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی با یادآوری اینکه قوچان دارای بافت شطرنجی خوبی بوده و بافت فرسوده و تاریخی در مرکز آن در مقایسه با دیگر شهرها کمتر است پس معضل توسعه ندارد، تصریح کرد: شهرداری با همکاری شورای شهر باید در طرح‌های جامع و تفصیلی بازنگری کند و اگر شهردار به‌دنبال آینده و درآمد پایدار است، باید یک طرح جامع خوب طراحی کند.

وی تأکید کرد: قوچان دارای کنارگذر نبوده پس برای جلب مسافران عبوری که به سمت مشهد مقدس یا بالعکس برای حرکت به سمت استان‌های شمالی کشور از این شهر عبور می‌کنند باید منظر خوب شهری در ورودی‌ها تعریف کرد و فضای سبز نیز توسعه پیدا کند.

خادم پیر توجه به اقتصاد شهری و کسب درآمد پایدار را از مهم‌ترین وظایف در شهرداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر در ابتدای فعالیت ۴ ساله خود باید یک برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه داشته باشد و طرح‌های بلندمدت راهبردی را پیاده‌سازی کند که این امر در بسیاری از شهرها انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی یادآور شد: یکی از معضل‌های امروز شهرداری‌ها انباشت نیرو است که هر شهردار و شورای شهری، شهردار و شورای شهر قبلی را مقصر و محکوم می‌داند و این‌گونه امکان پرداخت و حقوق هم با مشکل روبرو می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر باید علاوه بر توجه به بحث‌های فرهنگی و اجتماعی به مسئله امنیت نیز نگاهی داشته باشد، تصریح کرد: وقتی سرمایه‌گذار احساس امنیت در شهر داشته باشد به‌دنبال هزینه کرد سرمایه خود و سرمایه‌گذاری است.

۷۰ درصد موقوفات قوچان فاقد سند تک‌برگی هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان نیز در این جلسه با بیان اینکه تاکنون ۳۰ درصد موقوفات این شهرستان دارای سند مالکیت شده‌اند اما ۷۰ درصد آن‌ها هنوز سند تک‌برگی ندارند، گفت: یک هزار و ۵۰۰ موقوفه و ۵ هزار و ۵۰۰ رقبه در این شهرستان شناسایی‌ شده است که ۹۴ درصد آن‌ها در زمینهٔ کشاورزی است.

حجت‌الاسلام سید عبدالحمید رحمانی حسینی با تأکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذار در حوزه وقف مهم است، افزود: در گذشته به‌دلیل ممنوعیت عزاداری امام حسین(ع) و مشکلات معیشتی، بیشتر موقوفات در زمینهٔ اطعام و عزاداری بود اما امروز جامعه نیازمند وقف‌های جدید در حوزه‌های علمی، پزشکی و قرآنی است.

وی با اشاره به ثبت سه وقف جدید در سال جاری در این شهرستان که شاخص‌ترین آن‌ها یک زمین کشاورزی ۱۶ هکتاری است، بیان کرد: تاکنون ۶۰ درصد بقاع متبرکه قوچان دارای طرح جامع تفصیلی شده‌اند که این سامانه نرم‌افزاری می‌تواند تمام نیازهای منطقه‌ای موقعیتی را پوشش دهد.

کشف ۹۷ درصد جرایم رایانه‌ای در قوچان

فرمانده انتظامی قوچان نیز با گرامیداشت هفته ناجا، برگ زرین عملکرد نیروی انتظامی را خدمتگذاری مردم دانست و تصریح کرد: طی یک سال اخیر حدود ۲۲ هزار و ۱۸۶ مورد تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ این شهرستان گرفته ‌شده است که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل‌ ۲۸ درصد افزایش یافته است.

قدیر مصرخانی با بیان اینکه این شهرستان کمترین میزان سرقت را نسبت به شهرهای دیگر دارد و حدود ۸۵ درصد سرقت‌ها در قوچان منجر به کشف می‌شود، گفت: در حوزه فضای مجازی نیز حدود ۱۸۰ مورد پرونده بوده که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد کاهش داشته است و یکی از علت‌های آن نیز اجباری شدن استفاده از رمز پویا است.

وی با تأکید بر اینکه ۷۰ درصد جرایم فضای مجازی در این شهرستان مالی و ۳۰ درصد اخلاقی، امنیتی و اجتماعی است، بیان کرد: نزدیک به ۹۷ درصد جرایم رایانه‌ای در قوچان توسط پلیس فتا کشف می‌شود و طی یک سال اخیر تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون تومان وجوه برداشتی از حساب افراد توسط کلاهبرداران به مالباختگان برگشت داده‌ شده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس

کلیدواژه: قوچان نیروهای مازاد شهرداری سند تک برگی موقوفه و رقبه شهرداری و شورای شهر خراسان رضوی رفع مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در روستای گردشگری رهورد با حضور مهندس صفائی فرماندار، بخشداران بخش‌های ۴ گانه شهرستان، باقری رئیس اداره ورزش و جوانان، باتقوا رئیس هیئت بازی‌های بومی محلی شهرستان، دهیار و رئیس شورای اسلامی روستای رهورد درمحل دفتر فرماندار برگزار شد.

این جشنواره در ۱۰ رشته ورزشی از بازی‌های بومی محلی، نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های محلی از روستاه‌های بخش‌های چهارگانه شهرستان ۷ اردیبهشت در مجموعه گردشگری، فرهنگی و ورزشی روستای رهورد بخش باجگیران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان
  • بسیاری سعی می کردند ایران را کشوری ترسو قلمداد کنند
  • ساری در مازندران الگو باشد/ وجود ۵۰۰۰ نیروی مازاد در شهرداری
  • جین بلای جان زمین
  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است
  • شهرداری ساری نیروی مازاد را از حالت تهدید به یک فرصت کسب درآمد تبدیل کند
  • مشارکت ۵ درصدی بانوان در امر اهدای خون
  • مدیریت شهری از ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال بهره بگیرد
  • بودجه امسال شهرداری همدان ۴ هزار میلیارد تومان تعیین شد