Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@03:31:42 GMT

آیامرزبانی کولبری راجرم میداند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۶۳۴۶

آیامرزبانی کولبری راجرم میداند؟

سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به تعریف قانونی مرز اظهار کرد:هرگونه تردد غیرمجاز در مرز جرم تلقی می‌شود، بعضا مصاحبه‌هایی را شاهدیم که آگاهانه و ناآگاهانه عنوان می‌کنند که مرزبانی با کولبران برخورد کرده در صورتی که کولبر مجازمورد حمایت مرزبانی است، اگر اقدام کولبران قانونی و در چارچوب وظایف باشد مرزبانی امنیت آن‌ها را بر عهده خواهد گرفت تا به شکل قانونی و در کمال امنیت به کولبری خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد:طبق بند ۸ ماده ۴ قانون ناجا، مرزبانی به عنوان ضابط قانون، مبارزه با انواع قاچاق و جرائم مشهود، مبارزه با گروهک‌های معاند تروریستی مسلح ضد نظام جمهوری اسلامی ایران، کشف جرم، تعقیب، توقیف و دستگیری مجرمیین، مرتکبین و متهمین انواع جرائم مرزی و امنیتی، تعقیب، توقیف و دستگیری مجرمین، مرتکبین و متهمین انواع جرائم مرزی و امنیتی، تردد افراد بدون مجوز قانونی از مرز‌های غیرمجاز، خصوصاً مبارزه با انواع قاچاق اعم از سلاح و مهمات، انسان، مواد مخدر، مشروبات الکلی، ورود هرگونه کالا غیر از مبادی ورودی و خروجی مرز‌های رسمی، خصوصاً حمل کالا‌های ضد امنیتی، ضدفرهنگی و کالا‌های ممنوع المعامله (مشروبات الکلی)، و...، را به عنوان رسالتی بزرگ بر عهده دارد.

سردار گودرزی بیان کرد:کولبر فردی است که در زمان و مکان و روز مشخص به جابه جایی کالایی مشخص مبادرت می‌ورزد و عملکردش با نظارت مرزبانی است، اما وقتی فردی در نیمه شب در دره‌ها و ارتفاعات تردد غیرمجاز دارد و گا‌ها با مرزبانی درگیر شده و اقدام به تیراندازی می‌کند مسلم است که کولبر نیست؛ اگرچه با "کوله" خود اجناس غیرمجاز، ضد فرهنگی، مشروب، اسلحه و مهمات را حمل می‌کند.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود:برخی اظهارنظر‌ها و انتقاداتی بر علیه مرزبانی است که نباید تلاش شبانه‌روزی و مستمر سربازان، درجه‌داران و مرزبانان ما که در شرایط سخت خدمتگزاری می‌کنند با اظهارنظر‌های نادرست زیر سؤال برود.

انتهای پیام/ن م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کولبران مرزی فرمانده مرزبانی ناجا قاچاق کالا مبارزه با قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا به همراه سردار سعید دادگر و سرهنگ حاتمی بعدازظهر چهارشنبه با حضور در منزل شهید «محمد مهدی نجاتی نیا» با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.

فرمانده مرزبانی فراجا در این دیدار با اشاره به مظلومیت شهدای مرزبانی گفت: ما قدردان ایثار و فداکاری شهدا بخصوص شهدای مظلوم مرزبانی و خانواده‌های معزز آنان هستیم و همه ما می‌دانیم اگر این ایثارها نبود کشور و ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های آن حفظ نمی‌شد.

وی تصریح کرد: امروز هر کدام از شهدای فراجا باعث عزت آفرینی برای کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و باید این شجاعت، شهامت و از خودگذشتگی کارکنان فراجا به خصوص مرزبانی به گوش همه برسد.

وی با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران افزود: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی پایان در نزد خدای متعال خواهد داشت.

فرمانده مرزبانی فراجا خاطرنشان کرد: شهدا اسوه‌های بصیرت و ولایت‌مداری در تمام قرن‌ها و اعصار هستند که با گذشتن از جان خود، امنیت و آرامش را بر جامعه حکم فرما کردند.

وی با بیان جایگاه خانواده معظم شهدا گفت: دعای خیر خانواده شهدا پشتوانه محکمی برای نظام اسلامی است و ما هرچه داریم به برکت مجاهدت‌ها و خون پاک شهیدان است.

کد خبر 6081418

دیگر خبرها

  • امنیت مطلوبی در مرزهای استان حاکم است
  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • اختتامیه طرح مکنا در یگان‌های مرزبانی گلستان
  • شناسایی نیروی کار اتباع خارجی غیر مجاز در استان البرز 
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید امنیت جواد جهان بیکی در کلاله
  • فرمانده مرزبانی: مرزهای کشور را به صورت پهپادی و تصویری پایش می‌کنیم
  • فرمانده مرزبانی : کنترل مرزهای کشور هوشمند و به صورت پهپادی و تصویری انجام می شود