Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@01:46:53 GMT

روزهای طلایی بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۶۳۸۱

درحال حاضر به دلیل بازدهی بیش از 300 درصدی بازار سرمایه در ابتدای سال یکی از پربازده‌ترین سال‌های بورس را سپری کردیم و درحال حاضر   بازدهی بورس به 185 درصد می‌رسد. به واسطه افزایش بی‌رویه شاخص در چهارماهه نخست سال جاری و گسیل حجم عظیم نقدینگی در کنار دعوت از اقشار مختلف مردم اعم از حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای و ورود این افراد به بازار سرمایه این انتظارات ایجاد شد که کماکان باید بازار سرمایه در جهت مثبت حرکت کند و روند اصلاحی را در حقیقت اغلب سهامداران جدید درک نکرده‌اند و متوجه این حرکت ذاتی بازار سهام نیستند اما؛ درحال حاضر به جهت فراز و شیبی که در جهت آن افزایش‌های بی‌رویه، در اوج دوران اصلاحی به سر می‌بریم و نتیجه این موضوع پدیدارشده است که تعداد قابل توجهی از شرکت‌های بورسی و فرابورسی ارزنده و دارای توجیه اقتصادی هم متاسفانه دست خوش بی‌رحمی‌های خریداران وسرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند و بهترین راهکار درحال حاضر دستچین و خریداری یک سبد سهام و ترکیب دارایی سرمایه‌گذاری برای بازه میان‌مدت و بلندمدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این خریداری باید بدون عجله و با مطالعه رخ دهد و همچنین مرور زمان پلکانی یکی از راهکارهای مناسب است و قطعا نسبت به پایان سال جاری مقطع بسیار مناسبی را شاهد هستیم یعنی اگر مهر ماه و اسفند ماه سال جاری را با یکدیگر مقایسه کنیم در آن درخواهیم یافت که چه فرصت مناسبی را از دست داده‌ایم و از فضا و موقعیت پیش آمده استفاده نکردیم. قطعا بازار طی هفته‌های آینده به مدار تعادلی خود باز می‌گردد و یک بخشی از این انتظارات و پیش بینی‌های ممکن را نا خواسته یا خودخواسته سهامداران بازار پیش آورده‌اند. در میان برخی پارامترهایی که می‌تواند کمترین تاثیر بر بازار سرمایه را داشته باشد. مرتبا برخی افراد مختلف به شاخص و وضعیت بازار گره می‌زنند و نقش مهم این پارامترها در بازار می‌گویند. برای نمونه؛ انتخابات امریکا که تاثیر اساسی و قابل توجهی بر بازار سهام و اقتصاد ما نخواهد داشت چراکه؛ میزان تبادلات اقتصادی میان ایران و امریکا در پایان‌ترین حد ممکن خود قرار دارد. در این بین سرمایه‌گذاران نیز خود را شرطی کرده‌اند به قانون صفر و یک یعنی اگر یک شود اتفاق خاصی می‌افتند و اگر صفر شود اتفاق دیگری و درحال حاضر دیگر. 

به‌طور تقربی یک الی دو هفته پیش بازار به مدار تعادلی خود نزدیک شده بود اما نزدیک شدن به انتخابات امریکا و پیش بینی‌ها در این خصوص باعث شد که بازار روند نزولی را تجربه کند و پس از اتمام این روند نزولی و اصلاح بازار به تعادل و یک صعود ملایم خواهد رسید. سهام عدالت نیز در حال کلی می‌تواند به نفع بازار سرمایه باشد چراکه به صورت کلی تعدادی ذی نفعان و سهامداران را به بازار سرمایه دعوت کردیم یک اتفاق درست بوده و نتایج این عرضه و دعوت به مرور زمان بر روی بازار دیده می‌شود.

تعادل

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بازار سرمایه درحال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی

آفتاب‌‌نیوز :

پیمان حدادی، عضو هیات مدیره پرسپولیس در مورد بدهی پرسپولیس به بانک شهر که حالا سهامدار این باشگاه است، گفت: می‌گفتند، چون باشگاه پرسپولیس به بانک شهر بدهکار بوده این باشگاه را خریده، اما باشگاه استقلال هم به بانک شهر بدهکار است. تسهیلاتی که در زمان عرضه سهام به دوتا باشگاه دادند برابر بوده. اقساط ریالی ما از سپرده‌ای که در بانک شهر داریم پرداخت می‌شود. وام دو و نیم میلیون دلاری هم قرض الحسنه است.

او در مورد دریافت پاداش آسیایی بلوکه شده نزد ای‌اف‌سی گفت: ما از اینجا به بعد تلاش می‌کنیم از بانک مرکزی مجوز بگیریم که سه و نیم میلیون دلاری که نزد ای‌اف‌سی داریم، دو و نیم میلیون دلارش را با بدهی‌ای که به بانک شهر داریم تهاتر کنیم.

حدادی در مورد اینکه با واگذاری سهام پرسپولیس آیا بودجه تزریق می‌شود گفت: باتوجه به زیان‌هایی که باشگاه در سال‌های گذشته متحمل شده، باشگاه پرسپولیس همانند استقلال مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و حتما باید افزایش سرمایه بدهند. بهترین راحت‌ترین روشی که بانک‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، محل افزایش سرمایه است. بانک‌ها به صورت نقدی به سرمایه باشگاه اضافه خواهند کرد و آن وجوه با برنامه‌ریزی می‌تواند آن وجوه در باشگاه سرمایه‌گذاری شود. روال باشگاه تغییر نخواهد کرد. تعهدات باشگاه باید انجام شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • بساط دلالی و سوداگری از طریق سامانه خودنویس جمع آوری می‌شود
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • اظهارات عجیب معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟