Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر مرکز بین المللی رشد قشم از امضای تفاهم ‌نامه همکاری میان این مرکز و اداره آموزش و پرورش بخش مرکزی شهرستان قشم با هدف حمایت از ایده های برتر دانش آموزان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، کمال بیرامیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: این تفاهم نامه با هدف شناسایی استعداد، کشف و حمایت از ایده های برتر میان دانش آموزان، میان مرکز بین المللی رشد و آموزش و پرورش به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با اجرای این تفاهم نامه زمینه همکاری بیشتر میان مرکز رشد و آموزش پرورش شهرستان قشم در زمینه برگزاری دوره های تخصصی، ایجاد پیوند میان موسسات آموزشی و شرکت های دانش بنیان، معرفی دستاوردهای دانش آموزان و ایجاد زمینه و بسترسازی در جهت کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلافیت دانش آموزان فراهم می شود.
مدیر مرکز بین المللی رشد قشم با اشاره به برنامه ریزی در جهت استعدادیابی و کشف ایده های برتر در میان دانش آموزان، تصریح کرد: این تفاهم نامه همچنین استفاده از ظرفیت ها و تجهیزات موجود در مرکز بین المللی رشد در راستای حمایت از ایده های برتر یا دانش بنیان فناور مرتبط با دانش آموزان را ممکن می سازد.
به گفته بیرامیان؛ مرکز بین المللی رشد قشم مطابق رسالت ذاتی خود با در اختیار قرار دادن امکانات، خدمات عمومی و تخصصی مشترک و ارائه مشاوره های لازم در زمینه های علمی، مدیریتی، و حقوقی زمینه ایجاد، پرورش و توسعه واحدهای علمی و فناوری جدید را فراهم می کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کشف استعدادها و ایده های برتر، توسعه خلاقیت، بروز نوآوری و فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان در میان دانش آموزان جزیره یکی از برنامه های مرکز بین المللی رشد قشم است.
گفتنی است، مرکز بین المللی رشد در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اقتصاد دانش بنیان، سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ایجاد بستر تحقیقاتی مناسب جهت راه اندازی شرکت های اقتصادی درآمدزا در زمینه های مختلف و حمایت از ایجاد شرکت های پژوهشی ایجاد گردیده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرکز بین المللی رشد قشم ایده های برتر دانش آموزان دانش بنیان تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رامبد دانش‌پژوه، مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر شریف در حوزه فناوری‌های نو در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: اولین مرکز نوآوری شریف با هدف توسعه فناوری‌های نو، اینترنت اشیا، رباتیک دانش‌آموزان را مورد آموزش و حمایت قرار می‌دهد. این مرکز در ۱۴۰۱ تاسیس شده است و به عنوان شرکت خلاق فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به ماموریت مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر افزود: کشف استعدادیابی و آموزش دانش‌آموزان از سن ۷ سال تا ۱۷ سال برای ورود به فری‌لنسری یا آزاد کار انجام می‌شود. به عبازت دیگر، دانش‌آموزان پس از ورود به فری‌لنسری می‌توانند کسب و کار خودشان داشته باشد.

دانش‌پژوه با بیان اینکه مرکز نوآوری لنسر با سایر مراکز تفاوت دارد، ابراز کرد: نیاز دانش‌آموزان و روش آموزش آن‌ها با یکدیگر متمایز است؛ بنابراین یک اتاق هنر تعبیه کردیم تا دانش‌آموزان در اتاق هنر و مکانیک همراه با بازی و سرگرمی به آموزش بپردازند.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر اضافه کرد: آموزش به دانش‌آموز با آموزش به بزرگسال متفاوت است؛ دانش‌آموزی که برنامه‌نویسی یاد می‌گیرد باید به صورت کنترل‌شده بازی و سرگرمی داشته باشد. در واقع، بازی باید در خدمت آموزش باشد.

وی افزود: مهارت‌هایی که در مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، باعث می‌شود که آن‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی توانایی انجام پروژه را داشته باشند.

دانش‌پژوه با بیان اینکه دانش‌آموزان در مرحله مقدماتی باید با الگوریتم‌ها آشنا شوند، اظهار کرد: فرآیند آموزش مهارت‌ها در این مرکز نوآوری سه سال طول می‌کشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر با بیان اینکه ۱۲۰۰ دانش‌آموز از بدو تاسیس ۶۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شدند، تصریح کرد: از  ۶۰۰ نفر  ۸۰ نفر گواهی بین‌المللی دریافت کردند و به مرحله آزمون بین‌المللی رسیدند. با مجموعه ای خارج از ایران فعالیت می‌کنیم که دانش‌آموزان بتوانند بورسیه شوند. همچنین ۱۲ نفر مرحله کارآموزی را گذارندند.

وی افزود: مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان نخبه علاقه‌مند بورسیه تحصیلی رباتیک، برنامه‌نویسی هوش مصنوعی اهدا می‌کند.

دانش‌پژوه ادامه با اشاره به معنای لنسر، ادامه داد: لنسر به معنای نوک پیکان است یعنی دانش‌آموزانی که بتوانند خط‌شکن دشمن باشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری لنسر ابراز کرد: دستاوردهای دانش‌آموزان باید نشان داده شود و در این خصوص ایونت‌هایی در عراق و دانشگاه شریف برگزار کردیم. همچنین مسابقه کیدمد شریف بررگترین مسابقه دانش‌آموزی که در ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما به اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در آموزش توجه می‌کنیم و درصدد هستیم قبل از ورود به مرکز مشکلاتشان را حل کنیم؛ لذا محتوای آموزشی را با کیفیت بالا آماده کردیم. دانش‌آموزان به صورت آنلاین می‌توانند در این کلاس حضور پیدا کنند.

دانش‌پژوه ادامه داد: هزار و صد ۱۶۰ مدرسه شبانه‌روزی در کل کشور وجود دارد که از فناوری محروم هستند و با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این دانش‌آموزان را شناسایی کردیم و هزار و ۱۵۰ نفر را در این مرکز نوآوری تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نوع و محتوای آموزش به دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد و هزینه یک ماه حضور در این مرکز نوآوری ۱ میلیون و پانصد هزار تومان است. همچنین ۱۴ نفر به ثبت اختراع رسیدند.

دانش‌پژوه با اشاره به چشم‌انداز ۱۰ ساله خود، ابراز کرد: درصدد هستیم به یک بستر و مرکزی تبدیل شویم که از لحاظ علمی مرزشکن باشیم و محصولات های‌تک را به کشورهای جهان صادر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی