Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی تاجیک دبیرنظام صنفی کشاورزی شهرستان ری در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: با وجود قول وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان برای احداث گلخانه و تجهیزات، اما هنوز این وام به دست آن‌ها نرسیده است.

او افزود: وام احداث گلخانه و تجهیزات برای کشت سبزی صیفی متری ۴۵٠ هزار تومان و کشت گل و گیاه متری ۶۵٠ هزار تا یک میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاجیک با بیان اینکه نبود این تسهیلات مانع تولید می‌شود، ادامه داد: صدور مجوز احداث دیوار و ابنیه توسط شهرداری‌ها به سختی و کندی انجام می‌شود که با هزینه‌های سنگین تجهیزات، امکان راه اندازی واحد به دلیل نبود امنیت وجود ندارد وحتی کشت و تولید تا ۶ ماه به تاخیر می‌افتد.

او با اشاره به اینکه هزینه احداث ۵ هزار متر گلخانه ۳ میلیارد تومان است، گفت: این مشکل باعث شده تا تولیدکنندگان برای نصب تجهیزات احساس امنیت نکنند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان ری اخذ عوارض سازه گلخانه توسط شهرداری‌ها را غیر قانونی دانست و افزود: شهرداری در بعضی مناطق در جنوب شهر تهران برای احداث سازه از تولیدکنندگان عوارض می‌گیرد.

او اظهار کرد: گاز رسانی به واحد‌ها و همچنین اخذ عوارض حفاری توسط شهرداری نیز از دیگر مشکلات توسعه گلخانه ها به شمار می رود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احداث گلخانه وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است

عبداله زاده در مراسم روز ملی آزمایشگاه که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، از پژوهش به عنوان موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور و از آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی به عنوان موتور محرک پژوهش نام برد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبداله زاده ضمن تشکر از مدیر آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی گفت: برگزاری مراسم روز ملی آزمایشگاه فرصت مناسبی برای ایجاد انسجام و نزدیکی بیشتر بین کارشناسان و فعالان آزمایشگاه‌ها و تقدیر از زحمات آن‌ها است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص اهمیت آزمایشگاه‌ها یادآور شد: پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور است و موتور محرک پژوهش، آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی است. پژوهش‌های موفق از آزمایشگاه‌های پیشرفته و دقیق حاصل می‌شوند که دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

عبداله زاده گفت: یکی از مهمترین مؤلفه‌های آزمایشگاه موفق، داشتن تجهیزات پیشرفته و دقیق است. اما مهم‌تر از این مؤلفه، وجود کارشناسان خبره و قوانین و مقررات حاکم بر آن است. عنصر اصلی یک آزمایشگاه موفق، نیروی انسانی یا همان کارشناس است که می‌تواند بر تجهیزات موجود در آزمایشگاه اثر بگذارد و با نحوه نگهداری از امکانات، نقش مهمی در آزمایشگاه ایفا کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف و نقش‌های مهم کارشناسان آزمایشگاه، تربیت نیروی انسانی است. دانشجویان زمان زیادی در آزمایشگاه حضور دارند. تعامل کارشناسان آزمایشگاه با دانشجویان بسیار مهم است و در اینجا نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارند.

عبداله زاده با اشاره به اهمیت دسترسی پژوهشگران به تجهیزات آزمایشگاه‌ها گفت: برای ایجاد امکان دسترسی مناسب‌تر به تجهیزات آزمایشگاه‌ها، اکثر تجهیزات را به صورت شبکه‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و بدین منظور یکی دیگر از وظایف کارشناسان آزمایشگاه این است که، تجهیزات آزمایشگاه‌ها را به موقع در سامانه‌های‌های مختلف مانند گلستان و خاتم ثبت کنند.

وی افزود: ظرفیت آزمایشگاه‌های دانشگاه و همکاران این حوزه بسیار بیشتر است و امیدواریم دست در دست یکدیگر وضعیت بهتری را در آینده رقم بزنیم. همکاران در آزمایشگاه‌های دانشگاه گاه کار کارشناسی انجام می‌دهند و گاهی کار مدیریتی بر عهده دارند، اما در پاره‌ای موارد هر دو وظیفه را بر دوش می‌کشند. یکی از اموری که کارشناسان آزمایشگاه می‌توانند انجام دهند، ارائه مشاوره‌های علمی و آزمایشگاهی به دانشجویان و اساتید است.

عبداله زاده در پایان ضمن تاکید بر اهمیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خاطر نشان کرد: توجه به آزمایشگاه مرکزی در اولویت است امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به دانشجویان و پژوهشگران ارائه دهیم. در این راستا باید از نظرات یکدیگر استفاده کنیم.

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه از پیشنهادات همکاران در خصوص جمع گرم و صمیمی کارشناسان آزمایشگاه‌ها و ارتقای کیفیت فعالیت آن‌ها استقبال می‌کند و در صورت امکان آن‌ها را به اجرا در می‌آورد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • ساخت گلخانه و مزایای آن