Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@23:44:55 GMT

۶ اصل مهم در طراحی دفتر کار حرفه‌ای!

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۶۵۸۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از چاره چی ، بیشتر ما زمان زیادی از روز را در محل کارمان زندگی می کنیم، بنابراین دکوراسیون محل کار و توجه به آن به عنوان خانه ی دوم بسیار حائز اهمیت است. دکوراسیون فضای اداری علاوه بر عملکردی بودن باید همواره احساس راحتی و آرامش را به کارمندان منتقل کند، پس اگر قصد دارید شرکت تازه ای تاسیس کنید و یا در تکاپوی تجهیز و چیدمان فضای داخلی شرکت خود هستید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله قصد داریم به تجزیه و تحلیل دکوراسیون یکی از شرکت های لگو بپردازیم، این شرکت دانمارکی یکی از مطرح ترین شرکت هایی است که در زمینه طراحی، تولید و توزیع انواع اسباب بازی به سراسر دنیا تحت عنوان برند لگو فعالیت می کند، بنابراین می توانیم از آن به عنوان یکی از الگو های تمام عیار چیدمان اداری استفاده کنیم.

۱. ورودی و فضای اطلاعات دکوراسیون اداری

 

در طراحی یک دکوراسیون اداری سسله مراتب دسترسی ها بسیار حائز اهمیت است، این موضوع به این معناست که شما در زمان ورود به یک فضای اداری اولین بخشی که با آن مواجه می شوید فضای اطلاعات یا در اصطلاح عامیانه میز منشی است. اگر به تصویر بالا به خوبی دقت کنید خواهید دید که پس زمینه میز منشی شرکت لوگو به خوبی نمایان است، استفاده از لوگو شرکت در بدو ورود تا حد زیادی در ایجاد هویت بخشی به فضای موجود شما کمک خواهد کرد.

۲. بخش بندی فضای کارمندان

 

وقتی تعداد کارمندان شرکت شما از ۲۰ نفر بیشتر شود یعنی فضای شما نیازمند بخش بندی حرفه ای تری است و باید فضای کاری کارمندان هر بخش براساس نوع و میزان فعالیت شان از یکدیگر مجزا شود. به طور مثال اگر کسب و کار شما به نحوی است که ارتباط با فضای بیرونی مثل فروش تلفنی دارید، پس قطعا بخش فروش شما باید از سایر بخش هایی مثل بخش گرافیک و یا برنامه نویسی مجزا شود؛ چرا که این بخش ها نیاز به تمرکز بیشتری دارند. برای تفکیک فضا های کاری می توانید بر حسب علاقه از پارتیشن های شفاف و یا نیمه شفاف کمک بگیرید.

۳. طراحی اتاق مصاحبه

 

زمانی که قصد تأسیس یک شرکت و یا دفتر کار اداری را دارید به این موضوع فکر کنید که در آینده ای هر چند دور، قرار است کسب و کار رشد چشمگیری داشته باشد، بنابراین استخدام افرادی زبده تا حد زیادی می تواند شما را به هدفتان نزدیک کند. مصاحبه در یک اتاق آرام و به دور از تنش های احتمالی در دفتر کار شما می تواند تاثیر بسیار مطلوبی بر روی فرد مورد نظرتان داشته باشد، بنابراین کافی است فضایی ساده و هر چند کوچک را برای این موضوع در نظر بگیرید.

۴. فضا سازی اتاق جلسات

 

یکی از مهمترین بخش هایی که در طراحی دکوراسیون اداری بسیار مهم است، فضایی تحت عنوان اتاق جلسات است. این اتاق به شما کمک می کند که جلسات کاری روزانه تان را به خوبی و به دور از هیاهو برگذار کنید. اتاق جلسات شما بهتر است در فضایی نزدیک به اتاق مدیریت باشد و می تواند دکوراسیونی رسمی تر از سایر بخش های دفتر کار شما داشته باشد.

۵. فضای استراحت و کافه تریا

 

امروزه فضای استراحت کارکنان در بسیاری ازشرکت های مطرح دنیا جایگاه ویژه ای دارند، چراکه استراحت های کوتاه در بین فواصل کاری پیشرفت کاری کارمندان را بالا برده و احساس مطلوب تری برای ادامه فعالیت های خود خواهند داشت. این فضا برای جلسات کوتاه و دوستانه بین خود اعضای شرکت هم می تواند بسیار جذاب باشد. استفاده از رنگ های شاد و محرک مثل نارنجی و انتخاب مبلمانی راحت مثل پاف یا مبلمان شنی برای این بخش از دکوراسیون اداری شما بسیار مطلوب است.

۶. نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری

 

حالا که با روند اولیه و بخش بندی اصلی یک فضای اداری آشنا شدید، بد نیست به نکات مهم تر و جزییات دقیق تری از طراحی فضای اداری بپردازیم: در طراحی فضای اداری انتخاب رنگ را جدی بگیرید، استفاده از رنگ های خنثی و صد البته روشن مثل سفید به عنوان رنگ زمینه در کنار یک رنگ دوم مثل رنگ سازمانی برای این منظور بسیار مطلوب است. در انتخاب کفپوش مناسب نیز دقت ویژه ای داشته باشید، اگر محیط دفتر کار شما نسبتا بزرگ است و افراد زیادی از آن استفاده می کنند، بهتر است از کفپوش هایی مثل پارکت و یا موکت استفاده کنید، چرا که کثیفی های احتمالی را نشان نمی دهند و نیاز به نظافت مداوم و روزانه ندارند، در ضمن کفپوش هایی مثل موکت عایق صدای خوبی نیز هست. در انتخاب مبلمان بخش های مختلف پیش از توجه به ظاهر به کارآمد و راحت بودن آن ها توجه داشته باشید. به طور مثال انتخاب میز های کوچک، صندلی های غیر استاندارد، عدم توجه به فضا های ذخیره سازی مثل کمد و کشو برای لوازم و وسایل هر فرد می تواند تا حد زیادی بازدهی کار کارمندان شما را پایین بیارود، پس در انتخاب آن ها دقت بیشتری داشته باشید. در نورپردازی محیط کاری خود دقت بالایی داشته باشید؛ استفاده از نور های یک نواخت مثل نور های مهتابی باعث خستگی چشم شده و بازدهی کار را پایین می آورد، برای نور پردازی دکوراسیون اداری بهتر است از نور های ترکیبی آفتابی و مهتابی کمک بگیرید، این ترکیب بهترین نوع نور برای فضا های کاری و اداری است. استفاده از گل و گیاه در محیط کار را جدی بگیرید. ایجاد طراوت در فضای داخلی منزلتان می تواند تا حد زیادی در زیبایی و از آن مهم تر بازدهی کارمندان شما موثر باشد، برای این منظور می توانید از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز که نیاز به نگهداری ویژه ای ندارند مثل پوتوس، سانسوریا و یا برگ بیدی کمک بگیرید و محیط با طراوت تری خلق کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دکوراسیون خانه زندگی دکوراسیون اداری داشته باشید تا حد زیادی فضای اداری دفتر کار کار شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی جنگنده های آینده با هوش مصنوعی (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در شهرستان گلپایگان
  • طراحی جنگنده های آینده با هوش مصنوعی (عکس)
  • بخش اداری به طور کامل به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شود
  • هشدارهای بدون تعارف مجید انصاری /در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم /در گزینش‌های اداری و استخدام زندگی را بر خیلی‌ها دشوار کرده‌اند
  • بروکراسی اداری، مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور
  • پیشنهاد ادغام مراجع نظارتی دولت
  • برای تحقق شعار سال ،مجلس وظیفه سنگین برای حل مشکل بروکراسی اداری دارد
  • کدام شهرهای اروپا برای راه‌اندازی استارت‌آپ بهترین هستند؟
  • ده اشتباه رایج در طراحی آشپزخانه و نحوه انجام ندادن آن
  • فضای سوررئال مطابق با برنامه آب و هوا/ماجرای خنده بی دلیل گوزن‌ها