Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی است که بدلیل پایداری هوا و سکون نسبی جو، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان، مناطق صنعتی مرکزی و شهرهای پرجمعیت شمالی استان از اوایل فردا چهارشنبه تا بعدازظهر پنجشنبه اول آبان کاهش می‌یابد.

وی افزود: بر اساس این پیش‌بینی‌ها افزایش غلظت آلاینده‌ها در ۲ روز آینده به گونه‌ای است که منجر به کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق آلوده و پرترافیک تا حد ناسالم برای تمام گروه‌های سنی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیشه‌فروش از مردم بویژه کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی خواست تا در روزهای پایانی این هفته از تردد غیر ضروری در سطح مناطق مذکور خودداری کنند و اضافه کرد: مردم این روزها از ماسک بدلیل شیوع بیماری کرونا استفاده می‌کنند اما همچنان بر استفاده از آن برای همه تاکید می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم باید از ورزش و فعالیت بدنی در فضاهای باز نیز پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: به سازمان صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از فعالیت کوره‌پز خانه‌ها و به جهاد کشاورزی برای جلوگیری از سوزاندان بقایای گیاهی و زراعی دستورهای لازم ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه در جلسه‌هایی با شرکت پخش فراورده‌های نفتی بر توزیع بنزین یورو ۴ در همه جایگاه‌های سوخت استان تاکید شده است، تصریح کرد: به نیروگاه‌ها و شرکت پخش فراورده های نفتی نیز تاکید شده است که توزیع مازوت انجام نشود و شرکت گاز موظف به تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه برای امسال بارندگی‌ها با تاخیر و میزان کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است، گفت: لازم است که دستگاه‌های اجرایی مربوطه تدابیر لازم را متناسب با این شرایط در نظر بگیرند و طرح‌هایی مانند نهال‌کاری و کنترل کانون‌های گرد و غبار و ساماندهی کوره‌پز خانه‌ها با جدیت بیشتری پیگیری شود.

شیشه‌فروش افزود: اصفهان بدلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاص، وجود کانون‌های گرد و غبار فعال در شمال و شرق آن، تردد زیاد خودروها و مصرف بنزین، فعالیت معادن مختلف و سنگبری‌ها و واحدها و شهرک‌های صنعتی زیاد با معضل آلودگی هوا مواجه است.

بنا به گزارش گروه پایش آلودگی هوا و صوت سازمان حفاظت محیط‌زیست، کلانشهر اصفهان امروز سه شنبه بیست و نهم مهر جاری با شاخص ۱۳۳ (AQI)، آلوده‌ترین شهر کشور بود.

به گفته شهرام سپهرنیا رییس گروه پایش آلودگی هوا و صوت سازمان حفاظت محیط‌زیست، روز سه‌شنبه هوای شهرهای سمنان، شهرکرد، قم، اراک، اهواز، شیراز، مشهد و اصفهان به ترتیب با شاخص‌ ۱۰۷، ۱۱۰، ۱۱۶ ، ۱۲۱، ۱۲۸، ۱۲۹، ۱۳۱ و ۱۳۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دشت.

روز گذشته(دوشنبه) هوای شهرهای اصفهان، سمنان، نظرآباد و اهواز به ترتیب با شاخص ۱۰۱، ۱۰۷، ۱۰۸ و ۱۴۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. 

اصفهان، آلوده‌ترین کلانشهر کشور است و سایر شهرها و مناطق صنعتی این استان نیز همواره با معضل آلودگی هوا بویژه در فصول سرد سال مواجه هستند.

کارشناسان، فعال شدن کانون‌های گرد و غبار، خشک شدن زاینده‌رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی، فعالیت واحدهای صنعتی و تردد خودروهای زیاد را از جمله دلایل آلودگی این خطه می‌دانند.

برچسب‌ها مدیریت بحران اصفهان آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت بحران اصفهان آلودگی هوا مدیریت بحران اصفهان آلودگی هوا اخبار کنکور آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و سیلابی شدن مسیل های کرمان در اواخر هفته جاری

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی کرمان از اواخر روز پنجشنبه نهم فروردین تا جمعه ضمن افزایش ابر در ارتفاعات مرکزی و برخی از مناطق جنوب غربی کرمان، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و احتمال بارش برف در ارتفاعات و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه با توجه به نوع بارش‌های این فصل احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد آمده است روز جمعه بر سرعت وزش باد در شرق و شمال غرب استان کرمان افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان، از نظر دمایی نیز صبح شنبه هفته آینده کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی در شمال و غرب این استان محتمل است.

کد خبر 6063764

دیگر خبرها

  • خدمت رسانیِ گروه جهادی امام علی (ع) در سمیرم+فیلم
  • اسکان بیش‌ از ۸۰ هزار مسافر نوروزی در ۱۱۵ هتل شهر اصفهان
  • فعالیت مضاعف شهرداری یزد در سال ۱۴۰۳
  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • بارش باران و سیلابی شدن مسیل های کرمان در اواخر هفته جاری
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| امیررضا عرب‌پور
  • بارش باران و وزش باد تا اواخر وقت امروز
  • فعالیت بیش از هزار نیروی مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در نوروز
  • فعالیت ۳۵۰ جایگاه توزیع سوخت در اصفهان
  • افزایش دمای هوا در مهاباد از اواخر هفته جاری