Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، در نشست «بازخوانی ابعاد شخصیتی، فکری و عملکردی عالم مجاهد آیت‌الله محمدعلی تسخیری (رضوان الله علیه)»، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، آیت‌الله عباسعلی اختری نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مولوی محمداسحاق مدنی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو شورای افتای بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین محمد سعید نعمانی مدیر موسسه مجمع الفکر الاسلامی، دکتر یونس امامی لاله‌زار رهبر دینی کلیمیان ایران، اسقف اعظم مارنرسای بنیامین رهبر کلیسای شرق آشوری ایران و انسیه خزعلی استاد دانشگاه الزهرا (س) و عضو هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری درباره ابعاد شخصیتی و فکری آیت الله تسخیری سخنانی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در سخنان خود به بیان رموز موفقیت آیت الله تسخیری اشاره کرد و گفت: خودسازی، اخلاص در عمل، خستگی ناپذیر بودن، پرهیز از استبداد رأی، زمان شناسی و مردم شناسی و همچنین طبیب شفیق بودن از رموز موفقیت آیت الله تسخیری بود.
 
وی افزود: آیت الله تسخیری با اخلاص در عمل، سعی در مطرح کردن خود نداشت و همانطور که مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود درباره ایشان فرمودند، آیت الله تسخیری خستگی ناپذیر بود و تا روزهای آخر زندگی سعی می کرد وظیفه سنگینی که بر دوشش قرار گرفته است را به خوبی انجام دهد.
 
نواب در پایان خاطرنشان کرد: علم و عمل و عقل موجب ممتاز شدن یک شخصیت می شود و آیت الله تسخیری هم عالم، هم عامل و هم عاقل بود و در این مسیر نیز بسیار موفق بود و همچنین در کلام خود نفاق نداشت، بلکه سعی می کرد میان ادیان و مذاهب مختلف اتحاد برقرار کند.
 
در ادامه این نشست، آیت الله اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه آیت الله تسخیری یک شخصیت برجسته حوزه علمیه و از علما و اندیشمندان دلسوز و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود، گفت: ایشان یک مجاهد نستوه و شجاع و شاگرد مکتب امام صادق (ع) بود و شخصیتی ممتاز و استثنایی داشت که ما در میان شخصیت های علمی این دوران کمتر افرادی این چنین می یابیم.
 
وی به ارتباط آیت الله تسخیری با امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان یکی از افراد مخلص به امام خمینی (ره) بود و از سال 1344 در نجف اشرف عشق و علاقه خود را به امام و حرکت انقلابی ایشان نشان می داد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در رکاب امام راحل (ره) بود و فعالیت های خود را در سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرد.
 
اختری با بیان اینکه آیت الله تسخیری در بسیاری از کنفرانس های بین المللی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران شرکت می کرد گفت: ایشان نماینده ایران در مجمع فقه اسلامی جده بود و دیدگاه فقهی و اسلامی مکتب اهل بیت (ع) و شیعه را با منطق و استدلال منعکس می کرد و توانمندی بالایی در اقناع و پاسخگویی به اتهامات وارده به مذهب شیعه داشت.
 
وی نقش آیت الله تسخیری در تقریب مذاهب اسلامی و برگزاری کنفرانس های وحدت اسلامی که هر سال در هفته وحدت برگزار می شود را نیز بسیار مهم ارزیابی کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمد سعید نعمانی، مدیر مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی، نیز دیگر سخنران این نشست مجازی بود. وی به حضور فعال آیت الله تسخیری در تمام سمینارهایی که در زمینه وحدت اسلامی، اهل بیت(ع) و قدس برگزار می شد اشاره کرد و گفت: ایشان با شخصیت های مختلف جهان اسلام، چه شخصیت های رسمی و چه علمایی، ارتباطات نزدیکی داشت و فقدان ایشان نه فقط برای جمهوری اسلامی ایران بلکه برای همه جهان اسلام ضایعه بزرگی است.
 
خبر تکمیل می شود ...
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام و المسلمین آیت الله تسخیری اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی

  روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی با حضور در منزل فرزند شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی که نقش مهمی در اتحاد شیعه و سنی و انتشار پیام نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در سیستان داشت، دیدار و گفتگو نمود.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: این شهيد والا مقام اولين كسی بود كه طرح عدم كفايت بنی صدر را امضا و مطرح کرد و به عنوان یکی از پیروان واقعی امام خمینی (ره) و به همراه یارانش چون شهید بهشتی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  که از دوران تحصیل در مشهد با او آشنا بود، خدمات قابل توجهی به منطقه و کشور ارائه کرد.

 شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی در منطقه، پایگاه مستحکمی برای مبارزین و کسانی که از سوی رژیم به این استان تبعید می‌شدند خصوصا مرحوم آیت الله طالقانی، حضرت آیت الله خزعلی عضو شورای نگهبان،  آیت الله صلواتی از مدرسان حوزه علمیه قم،  مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ایزدی نجف‌آبادی امام جمعه نجف‌آباد و حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی از علمای رفسنجان بود. 
 
 آن شهید در جریان پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته انقلاب اسلامی و دادگاه انقلاب اسلامی کرد.  

 وی در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی مطرح شد و به مجلس راه یافت و در سنگر مجلس یکی از چهره‌های صدیق و پیرو خط امام بود و در یکی از سخنرانی قبل از دستور مجلس ایشان در رابطه با توصیف امام راحل گفت: «وجود این رهبر عظیم‌الشأن معجزه تاریخ است». 

 شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی سرانجام در میدان مبارزه با خطوط انحرافی و ضدانقلاب در هفتم تیرماه سال ۶۰ به‌همراه شهید آیت الله بهشتی و بیش از هفتاد و دو تن از بهترین یاران امام و انقلاب اسلامی، در فاجعه جانسوز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به‌دست یکی از منافقان به شهادت رسید و روح مطهرش در جوار کبریا به لقاء الله رسید، مزار شریفش در شهرستان زابل در جوار شهداء جنگ تحمیلی محل زیارت عاشقان و دلباختگان امام و انقلاب است.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!
  • در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان