Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنرانی دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در نشست شورای امنیت با عنوان بررسی جامع وضعیت در خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در نشست شورای امنیت که به ریاست لاوروف وزیر خارجه روسیه و با حضور وزیرخارجه چین و تعداد دیگری از وزرا برگزار شد با اشاره به پویش صلح هرمز اظهار داشت: این ابتکار متکی به مسئولیت هر کشور در منطقه برای تضمین صلح، ثبات و رفاه همسایگان و انتفاع همگان از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: تجویزهای غلطی چون خرید امنیت از دیگران، بدست آوردن امنیت در ازای ناامنی همسایگان و کسب هژمونی منطقه ای مسبب عواقب ناگواری شده است.

ظریف همچنین افزود: حضور غیر مشروع آمریکا با ۷۶۰۰ مایل فاصله از سواحلش دستاوری نداشته جز ترور بزدلانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، دشمن شماره ۱ داعش توسط رئیس جمهور آمریکا.

وزیر امور خارجه در ادامه افزود: شاید کسی بتواند با پول پیچیده‌ترین تسلیحات را بخرد اما حقیقت این است که امنیت و ثبات خریدنی نیست. ما نیاز به همکاری جمعی توسط کشورهای منطقه برای ایجاد گفتگوی فراگیر و ایجاد امنیت شبکه ای در منطقه داریم. در غیر اینصورت برای نسلها درگیر هرج و مرج خواهیم بود. 

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: ما نیاز به تغییر پارادیم بنیادین در منطقه خود بر اساس بازتنظیم آگاهانه و شناسائی ضرورت ایجاد امنیت و ترتیبات همکاری منطقه ای داریم. ما نیاز به یک منطقه قوی داریم که توهمات هژمونیک بوسیله یک قدرت- منطقه ای یا جهانی- را بزداید.  یک منطقه قوی نیازمند ثبات سیاسی و سرزمینی رشد یافته در منطقه دارد. یک منطقه قوی که در آن تمام همسایگان خویشتنداری راهبردی را تمرین کنند. 

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما نگرانی‌ها و گلایه های خود را داریم. ایرانیان هرگز ۸ سال جنگ تحمیلی را که در آن متجاوز بطور کامل توسط همسایگان حمایت مالی می شد را فراموش نمی کنند.

وزیر امور خارجه در پایان اظهار داشت: معتقدیم که یک رهیافت جدید منطقه ای بایستی نتیجه تعاملات جمعی ما باشد. رئیس جمهور روحانی ایده های اولیه ایران را با تمام رهبران کشورهای ساحلی خلیج فارس به اشتراک گذاشت و آنها را دعوت کرد که این ایده ها را غنی کنند و در اجرای آنها مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدجواد ظريف خليج فارس منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی‌ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • وزیر خارجه عمان: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه توقف جنایات صهیونیست‌ها درغزه است
  • تماس تلفنی وزیر امور خارجه سلطنت عمان با وزیر امور خارجه کشورمان
  • منطقه شاهد تنش خطرناکی علیه امنیت و ثبات آن است
  • وزرای امور خارجه ایران و آفریقای جنوبی گفت‌وگو کردند
  • مصر: در تنش اسرائیل و ایران هر آنچه می‌توان باید انجام داد