Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان و کارکنان این مجموعه با اشاره به آیه ۹۲ سوره آل عمران اظهار داشت: انسان به عنوان جانشین خدا بر روی زمین، اقتضا دارد که هرچه بیشتر تحت تعالیم و آموزه‌های الهی قرار بگیرد و به تعالیم الهی عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عمل به آموزه‌های الهی به این است که در یک جایی اگر لازم باشد انسان جان خود را هم به خطر بیاندازد و ایثار کند، در باب مال هم همین است، در یک جایی نیاز است انسان از مال خود بگذرد، تصریح کرد: در بحث وقف هم وقتی کسی با یک نیت الهی مال یا ملک یا دارایی را وقف می‌کند، چون با نیت الهی است این مال و دارایی را به ملک خدا در می‌آورد و خدا را مالک آن دارایی قرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان یادآور شد: این کار هم تقویت بعد روحانی شخص واقف را در پی دارد و سبب رشد و کمال معنوی فرد می‌شود و هم آثار و برکاتی در جامعه دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه تأثیر وقف در جامعه به این شکل است که سبب می‌شود در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی آن آثار ارزشمند باقی بماند، افزود: اگر بشود به درستی از منابع و توانمندی‌هایی که برخواسته از اعتقادات دینی است، بهره گیری و استفاده کنیم طبیعتاً آثار و برکات در جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی خواهیم دید و نتیجه آن می‌شود که به آن عدالت اجتماعی که دستور مؤکد دین و هدف انبیای الهی است، نزدیک می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه شخص واقف وقتی اموالی را از ملک خود خارج کرد و به ملک خدا درآورد، تزکیه روحی می‌یابد و آثار ارزشمند اجتماعی نیز در پی داشته باشد و به عدالت اجتماعی نزدیک شویم، گفت: عدالت اجتماعی بسیاری از آسیب‌ها را از بین می‌برد و در جامعه یک آرامش و امنیتی را در پی خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز واقفان خیر اندیش در هر دوره‌ای وقتی خلائی را مشاهده می‌کنند بر آن اساس نیت می‌کنند و وقف انجام می‌دهند، تصریح کرد: امروز می‌بینیم که واقفان بهداشت و سلامت داریم، گاهی وقف در امور دینی و فرهنگی، مدرسه سازی، ساخت بیمارستان و… داریم، در هر جایی که نیاز است واقفان خیراندیش حضور می‌یابند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی در این رابطه بسیار مهم است، افزود: افرادی را به عنوان پیام رسانان وقف در نقاط مختلف استان شناسایی کنیم و کار ترویج وقف را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه شناسایی افراد خیر و واقف در شهرهای مختلف برای حضور در راستای رفع مشکلات و خلاء های موجود می‌تواند مؤثر باشد، اظهار داشت: اهمیت و زمینه‌های وقف باید در فواصل مختلف و در طول سال به صورت گسترده اطلاع رسانی و تبلیغ شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه خیر اندیشان در جامعه زیاد هستند، شاید کسی فکر نمی‌کرد افراد خیراندیش اینگونه در خصوص خدمات رسانی به مردم در شرایط شیوع کرونا حضور یابند، تصریح کرد: باید اعتماد افراد خیر را جلب کنیم و نیات خیران و واقفان دقیقاً اجرا شود.

کد خبر 5052598

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان وقف ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شهرکرد شیوع کرونا اربعین 99 گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه اربعین حسینی مراسم عزاداری عدالت اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری توضیح داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی  از اعمال  افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

وی گفت:به مانند گذشته پرداخت‌های جدید حقوق بازنشستگان به اضافه مابه التفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد.

سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌ اجتماعی واگذار شد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: سطح خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال جدید افزایش یافته و نیمی از هزینه‌های بیمه تکمیلی افراد را سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: در این راستا 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جدید تعیین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه جامع منابع انسانی تهیه و مشخص شود
  • تسویه ۲۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها
  • امانی، عضو شورای شهر تهران: ساخت این مسجد وقفی در پارک قیطریه، خلاف قانون است
  • جلب رضای الهی با خودمراقبتی محقق می‌شود
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • ۲ همت از مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها تسویه شد
  • تسویه بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟
  • بهره بردن از بازار سرمایه و ظرفیتهای نهفته آن در سال جهش تولید