Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@09:43:19 GMT

آمریکا بار دیگر ایران را متهم کرد!

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۶۸۶۹

آمریکا بار دیگر ایران را متهم کرد!

کلی کرافت روز سه‌شنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع بررسی جامع وضعیت خلیج فارس به ابتکار روسیه برگزار شد، به رویکرد دولت ترامپ در قبال خاورمیانه اشاره کرد و افزود: آنچه طرح صلح دولت ترامپ را از تلاش‌های گذشته بسیار متفاوت می‌کند این است که می‌توان آن را به صورت واقعی اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در اظهاراتی متناقض که این روزها سکه رایج دولت ترامپ شده است، مدعی شد: تاکنون، این جدی‌ترین و دقیق‌ترین طرحی است که برای تامین صلح بین اسرائیل و فلسطینیان ارائه شده است. اگرچه می‌دانیم که فلسطینی‌ها ممکن است از هر جنبه‌ای از طرح خوششان نیاید.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ادامه داد: اما این یک نقطه شروع قانونی برای مذاکرات است و امیدواریم آنها از این فرصت استفاده کنند. من منتظر زمانی هستم که به زودی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، مذاکرات مستقیم را برای رسیدن به یک حل مسالمت‌آمیز از منازعات خود از سر بگیرند و ما باید پایان دادن به دخالت‌های خارجی از جمله فعالیت‌های سیاسی افراطی از بازیگران بد در خلیج فارس را مورد توجه قرار دهیم.

کرافت اضافه کرد: واقعیت این است که دولت ترامپ تفکر تازه‌ای ایجاد و رویکرد جدیدی را به خاورمیانه اتخاذ کرده است و نتیجه خوبی هم دارد. توافق آبراهام و چشم‌انداز صلح نشان‌دهنده چیزی است که در منطقه تحت رهبری جسورانه آمریکایی امکان پذیر است.

وی مدعی شد: ریشه این موفقیت در تلاش‌های ما برای بازسازی اعتماد و بازیابی اعتبار نزد شرکایمان در منطقه است. اتخاذ استراتژی صحیح در مورد ایران بخش مهمی از این تلاش‌ها بوده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، طبق معمول بدون در نظرگرفتن جنایاتی که برخی متحدان منطقه‌ای آنها با حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا انجام می‌دهد، ادعا کرد ایالات متحده تصدیق می‌کند که ایران بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در خاورمیانه است. ما می‌دانیم که وقتی کشورها کنار هم می‌ایستند و با ایران مقابله می‌کنند، جهان مکان امن‌تری است.

کرافت افزود امروز ، ما با طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران ، از حمایت از گروه‌های تروریستی و نیابتی‌ها، تا توسعه موشک‌های بالستیک در مخالفت با شورای امنیت روبرو هستیم.

وی با اعلام اختلاف نظر با روسیه در امنیت منطقه خلیج فارس، بار دیگر مسیر یکجانبه‌گرایی را پیمود و گفت: با احترام ، من فکر می کنم راه حل بسیار ساده تر است: این شورا باید به سادگی شهامت لازم را داشته باشد تا ایران را در قبال تعهدات بین المللی موجود پاسخگو دهد و این یک واقعیت است که ایران به حرف و روح تصمیمات این شورا پایبند نیست.

310 310

کد خبر 1445712

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل خلیج فارس دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد

به گزارش قدس آنلاین، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: دولت آمریکا تعهدهای خود در رابطه با لغو تمامی تحریم‌های جنایتکارانه علیه جامعه و اقتصاد ونزوئلا را نقض کرده است.

وی تاکید کرد که ونزوئلا «به طور کامل» به هر یک از تعهدهای مورد بحث با دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا پایبند بوده است.

مادورو افزود: ما کسانی هستیم که با حداکثر اراده برای دفاع از مردم ونزوئلا، حق استقلال و صلح (به تعهدهای خود) پایبند هستیم.

دولت آمریکا چهارشنبه گذشته (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهدهای انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازارهای بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

به گفته منابع آمریکایی، «مادورو برخی از جنبه‌های توافق باربادوس (که میان دولت ونزوئلا و مخالفان منعقد شده است)، مانند به‌روزرسانی ثبت نام رای‌دهندگان و مجوز ماموریت‌های نظارت بر انتخابات را رعایت کرده است؛ با این حال، یکی از مهم‌ترین وعده‌ها یعنی "اجازه دادن به مخالفان برای معرفی نامزد خود"،‌ را محقق نکرده‌ است.

ماه‌ها پس از توافق دولت و مخالفان ونزوئلا، تلاش مخالفان برای ثبت‌نام ماریا کورینا ماچادو و پس از آن، کورینا یوریس ناکام ماند و این مساله با واکنش آمریکا مواجه شد.

این در حالی است که پس از رد صلاحیت ماچادو و ایجاد موانع برای ثبت نام کورینا یوریس، دیگر نامزد مخالفان دولت، شورای ملی انتخابات ونزوئلا از ثبت نام ادموندو گونزالس دیپلمات سابق به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد) از سوی ائتلاف اصلی مخالفان دولت موسوم به پلتفرم واحد دموکراتیک خبر داد.

ائتلاف اصلی اپوزیسیون ونزوئلا همچنین جمعه گذشته (۱۹ آوریل) و پس از مذاکرات داخلی فشرده اعلام کرد که ادموندو گونزالس، نامزد قطعی و مورد اجماع مخالفان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه (۷ مرداد) و رقابت با مادورو خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد