Web Analytics Made Easy - Statcounter

افتتاحیه و اولین جلسه «دوره آموزشی تخصصی حکمرانی و سیاستگذاری» برای مدیران و اعضای کانون‌ها، اندیشکده‌ها و گروه‌های علمی مسئله محور بسیج اساتید سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا افتتاحیه و اولین جلسه «دوره آموزشی تخصصی حکمرانی و سیاستگذاری» برای مدیران و اعضای کانون‌ها، اندیشکده‌ها و گروه‌های علمی مسئله محور بسیج اساتید سراسر کشور، امروز، سه شنبه ۲۹ مهرماه 1399 و به‌صورت وبیناری در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور با حضور آقایان ابن‌الدین قائم مقام سازمان، طهماسبی معاون تربیت و آموزش، مفتاحی مدیر اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبردنگاری و آرایی مدیر آموزشی و تربیت نخبگانی سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور، در افتتاحیه این دوره آموزشی ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، به رویکرد سازمان بسیج اساتید کشور در دوره جدید و تحولی خود اشاره و عنوان کرد: در دوره تحولی جدید تعریف دیگری از استاد بسیجی ارائه شده است. این تعریف بر ارائه راهکار حل المسائلی تأکید دارد و در آن استاد بسیجی را استادی می‌داند که بین مشکلات کشور و تخصص خود نسبت عالمانه برقرار کند. در حقیقت در این رویکرد هر کسی که راه حل علمی برای حل مسئله را پیدا کند، استاد بسیجی است. 

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور عنوان کرد: استاد بسیجی با علم و بصیرت باید به صحنه بیاید. این رویکرد ویژه سازمان بسیج در نهضت استادی است که درگروه‌هایی با محوریت حل مسئله و اندیشکده‌ها ظهور پیدا کرده است.  

وی جنگ اصلی امروز لیبرالیسم را ادعای آنان در ناتوانی اسلام برای سیاستگذاری عنوان کرده و اظهار کرد: لیبرالیسم در تلاش است تا ثابت کند که دین نمی‌تواند حکومت کرده و سیاستمداری کند. برای پاسخ به این ادعای آنان، بسیج با تمام توان خود به میدان آمده است. همه اقشار بسیج مأموریت دارند تا به دستگاه‌های مربوط به خود کمک کنند تا حکمرانی بهتری داشته باشند. بسیج اساتید به عنوان امام اقشار و در جایگاه مرجعیت جامعه باید در سیاست‌گذاری بهتر به حکمرانان کمک کند. 

در ادامه ابن‌الدین جدی‌ترین کارهای بسیج اساتید را تشکیل اندیشکده‌های راهبردی و گروه‌های مسئله محور دانست و بیان کرد: هر اندیشکده محور توسعه زیست بوم خود را شاخص قرار داده و برای رفع مسائل زیست بوم در سطح دانشگاه و استان و حتی کل کشور به دنبال راه حل سیاستی است. کار استاد دانشگاه کشف سیاست راهبردی است و انتظار می‌رود استاد مسائل زیست بوم را شناسایی کرده و به شورای راهبردی و سیاستگذاری علمی استان و گروه نخبگانی ارائه دهد.  

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه بیان کرد: در صورت عدم پذیرش مسائل مطرح شده استادان و نخبگان از سوی مسئولان شهر و یا استان، باید به کمک فعالان حوزه‌‌های فرهنگی و با کمک گروه‌های رصد و پایش و معاونت‌های بررسی و تحلیل در استان از طریق کار رسانه‌ای  به مطالبه گری اجتماعی پرداخته و حتی در کلاس و از طریق تریبون‌ها و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها از یافته‌ها دفاع کرد. چرا که هویت استاد بسیجی در دفاع از یافته پژوهشی خود و در فرهنگ سازی برای مطالعه آن است.

این استاد دانشگاه در ادامه تعریف «مسئله» را هر نوع تحریف از استانداردها بیان کرده و فرمایشات مقام معظم رهبری و قانون اساسی را ملاک و شاخص دانست و اظهار کرد: هر استانی که سند بالادستی برای توسعه خود دارد که در حقیقت مشخص می‌کند چه اقداماتی باید در آن استان انجام شود و آن شاخص تعیین مسئله است. نظارت عالمانه و به موقع و هوشیارانه و تذکر به‌جا، حضور در عرصه حکمرانی انقلابی و در حقیقت کمک به کشور است.   

در ادامه آرایی مدیر آموزشی و تربیت نخبگانی سازمان بسیج اساتید کشور نیز به بحث اهداف برگزاری دوره آموزشی تخصصی حکمرانی و سیاستگذاری و انتظارات از اساتید فراگیر در پایان این دوره پرداخت و بیان کرد: یکی از کارکردهای اصلی کارگروه مطالعات راهبردی استان‌ها، اندیشکده‌ها و گروه‌های مسئله محور بسیج اساتید کشور، مساعدت به حکمرانان و سیاست‌گذاران و مشارکت در فرآیند سیاستی و تصمیم‌سازی بوده که به منظور انسجام، تأثیرگذاری و اثربخشی اقدامات اساتید بسیجی برای انتقال مناسب راه‌حل‌ها برای مسئله سیاسی و راهبردی در فرآیند چرخه سیاست‌گذاری و درک چارچوب روش‌شناختی تدوین سیاست‌های راهبردی و نیز طراحی الگوی سیاستی، دوره آموزشی مذکور طراحی شده است. 

این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: این دوره در سه سطح بینش افزایی، دانش افزایی و مهارت افزایی با عناوین و سرفصل‌های معین در 26 جلسه تا پایان سال برگزار و در پایان دوره برای فراگیران پس از ارزشیابی علمی، گواهینامه آموزشی صادر می‌گردد که اکنون اولین جلسه سطح بینش افزایی با عنوان «مهدویت شناسی و تحلیل جامعه متناسب با دوران ظهور» برگزار می‌شود. 

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین بهروزی لک استاد علوم سیاسی دانشگاه باقر العلوم (ع) و رئیس کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی و موعودگرایی باور به ظهور منجی را یکی از محورهای مشترک تمام ادیان دانسته و به ابعاد و ضرورت‌های طرح موضوع مهدویت و آموزه‌های مهدوی در جهان اشاره کرد.

این استاد دانشگاه از مهم ترین ابعاد مهدویت، به بعد اعتقادی موضوع مهدویت به عنوان بخشی از آموزه‌های اسلامی، اشاره کرد و سپس از بعد  اجتماعی  و تأثیر ان بر ایجاد روحیه امیدواری در جامعه سخن گفت و آرمانشهر یا رویاهای آرمانی را در طول تاریخ نیروی محرک جامعه برای نیل به اهداف و رویکردهای آن دانست. 

بهروزی لک در ادامه از دیگر ابعاد به ضرورت سیاسی و ضرورت‌های شناخت حکومتی که سعادت انسان را تأمین نماید، اشاره و عنوان کرد در جامعه ما اهمیت و ضرورت دارد که علاوه بر نگاه به مهدویت از جنبه مددجویانه و اعتقادی آن، به‌عنوان یک راهبرد نیز مطرح گردد  و مهدویت به‌عنوان رویکرد و الگویی برای فرایند تقرب و نزدیکی به جامعه موعود از طریق تمدن سازی و زمینه سازی برای تحقق آرمانشهر مهدوی مطرح گردد.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان بسیج اساتید کشور سازمان بسیج اساتید کشور قائم مقام سازمان استاد دانشگاه استاد بسیجی اندیشکده ها مسئله محور اولین جلسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم

به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ مهدی نصر اصفهانی با اشاره به  برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی زیر نظر زهرا رشیدیان؛ طراح، مدرس و پژوهشگر حوزه طراحی طلا و جواهر در قم اظهار کرد: این دوره به مدت سه روز با حضور تعدادی از هنرمندان قمی برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: آموزش مبحث انگشتر (نمای تاپ) و آموزش ریدیزاین انگشتر (با محوریت بازار هدف) و (خلاقیت در تولید محصول) از جمله اهداف این دوره آموزشی بود.

او خاطرنشان کرد: همچنین آموزش ترسیم چندین مدل انگشتر مناسب بازار در نمای پرسپکتیو و ایجاد خلاقیت (بازی با اشکال هندسی) یکی دیگر از هدف‌های دوره آموزشی مذکور بود.

زهرا رشیدیان، مدرس این دوره آموزشی دارنده ۲۳ مقام در مسابقه‌های بین‌المللی طراحی طلا و جواهر است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره آموزشی صنعت زنبورداری در همدان
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های استان برای اولین بار در کشور در استان همدان
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • اساتید دانشگاه ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند