Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز، سه‌شنبه همزمان با ادامه درگیری‌ها در منطقه قره باغ اعلام کردند که وزرای خارجه دو کشور برای دیدار با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به واشنگتن خواهند رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، بنا به اعلام باکو و ایروان قرار است وزیران خارجه دو کشور روز جمعه در راستای تلاش برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها با مایک پامپئو ملاقات کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که هر دو طرف امروز از ادامه درگیری‌ها سخن گفتند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که درگیری‌ها در طول شب گذشته ادامه داشته است و نیروهای ارمنستان مناطق ترتر و آغدام (آکنا) را گلوله باران کرده‌اند. در مقابل سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان از «نبردهای شدید و بی‌امان» در جنوب مناطق مورد مناقشه سخن گفت.

وزارت دفاع ارمنستان همچنین نیروهای جمهوری آذربایجان را به استفاده از آتش توپخانه‌ای و نیروی هوایی در شمال مناطقی که درگیری‌ها در آنها در جریان است، متهم کرد.

باکو و ایروان روز شنبه از برقراری آتش بس سخن گفته بودند اما هر دو طرف مانند آتش بس قبلی که با میانجیگری روسیه اعلام شده بود، بلافاصله یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند.

مایک پامپئو هفته گذشته از تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن برای کمک به دستیابی به راه حلی «پایدار» در قره باغ سخن گفته بود.

وزارت خارجه ایالات متحده تاکنون درباره برنامه سفر وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان به واشنگتن اظهارنظری نکرده است. هنوز مشخص نیست که دیدار وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان با همتای آمریکایی خود به صورت مشترک انجام خواهد شد یا جداگانه.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منازعه جمهوری آذربایجان و ارمنستان جمهوری آذربایجان درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت که تلاش‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حل‌وفصل مسائل مرزی لازمه صلح و ثبات در قفقاز جنوبی است.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.

کنعانی اضافه کرد: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل‌وفصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت‌آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

دیگر خبرها

  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان
  • ارمنستان با بازگرداندن چهار روستا به جمهوری آذربایجان موافقت کرد
  • ارمنستان با بازگرداندن ۴ روستا به جمهوری آذربایجان موافقت کرد
  • گوترش از ارمنستان و آذربایجان خواست به مشخص‌ کردن مرزها ادامه دهند
  • ارمنستان با بازگشت ۴ روستا به جمهوری آذربایجان موافقت کرد