Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات نهاده‌های کشاورزی در استان سمنان اظهار کرد: اکنون کالاهای اساسی موردنیاز مردم به‌اندازه کافی در بازار موجود است و ضرورت دارد تمام نهادهای اجرایی و دستگاه‌های انتظامی و قضایی برای حفظ آرامش بازار نظارت‌ها را بیش از پیش افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معیشت مردم مقوله مهمی است که در شرایط فعلی با مشکلات زیادی مواجه شده، افزود: تلاش مضاعف، برنامه‌ریزی‌های کارشناسی و افزایش نظارت، لازمه رسیدگی و رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به تشکیل پلیس امنیت در استان سمنان تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی در این برهه از زمان نقشی مهم در مقابله با جرائم اقتصادی، قاچاق کالا و ارز و حفظ آرامش بازار دارد.

شریفی‌نژاد اضافه کرد: توجه به بخش تولید و حمایت از تولیدکننده در کنار توجه به عرضه کالا و حفظ آرامش بازار مورد توجه قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه چرخه تولید مرغ و تخم مرغ در استان سمنان به‌منظور رفع مشکلات باید مورد بازبینی قرار گیرد، تأکید کرد: در حوزه تولید دام و طیور هر هفته باید آخرین وضعیت بازار استان سمنان در طی گزارشی به استانداری اعلام شود و انتظار می‌رود مشکلاتی که صورت‌جلسه می‌شود در اسرع وقت رسیدگی شده و جلسه بعد تکرار نشود.

وی اضافه کرد: حل مشکل تولید و توزیع مرغ گرم برای مصرف‌کنندگان باید در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

شریفی‌نژاد یادآور شد: استان سمنان مهد تولید مرغ در کشور محسوب شده و نباید نسبت به سایر استان‌ها گران‌تر به فروش برسد و باید قیمت مرغ در استان سمنان با قیمت کشوری فاصله معنی‌داری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان عملکرد سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در زمینه بازدیدهای میدانی و راستی‌آزمایی‌ها برای حفظ آرامش بازار را خوب ارزیابی کرد و افزود: در شرایط فعلی باید اقدامات برای حفظ آرامش بازار افزایش یابد.

شریفی‌نژاد تصریح کرد: همکاری، همراهی و کاهش فاصله بین دستگاه‌های مرتبط و اتحادیه‌ها لازمه تسریع در گزارش مشکلات و تسهیل رفع موانع است.

وی خاطرنشان کرد: حل مسائل و مشکلات نباید منوط به برگزاری جلسات باشد و باید رفع مشکلات با کاهش نامه‌نگاری و کاغذبازی اداری و حتی با ارسال یک پیامک در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۰/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار سمنان کشاورزی قاچاق کالا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تخم مرغ حفظ آرامش بازار استان سمنان شریفی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلی در فراوانی کالاهای اساسی نداریم/توزیع ۲۰۰۰ تن برنج و ۱۰۰۰ تن مرغ در اصفهان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر این که در مورد فراوانی اقلام اساسی از جمله گوشت قرمز، مرغ، شکر و روغن مشکلی وجود ندارد، گفت: در مورد گوشت قرمز افزایش قیمت‌ها منجر به ناراحتی مردم شده است که در صدد هستیم با تدابیر خاص، مشکلات را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، امید شریفی در حاشیه نشست تنظیم بازار استان اصفهان اظهار کرد: دومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان در سال‌جاری با ریاست استاندار اصفهان و با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان برگزار شد.

وی با اشاره به بررسی موضوع هوشمندسازی فرایندهای تنظیم بازار در این نشست افزود: برخی از سامانه‌های مورد نیاز در استان مستقر هستند و در برخی حوزه‌ها نیز نیازمند استقرار سامانه‌ها هستیم که بتوانیم به‌صورت هوشمند فرآیندها را کنترل کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان رصد بازار، فراوانی کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم را نکته محوری و کلیدی مورد تاکید در تمام جلسات تنظیم بازار دانست و ادامه داد: در حوزه کالاهای اساسی، دستگاه‌های نظارتی در هر نشست تنظیم بازار استان از وضعیت روند قیمت و فراوانی کالاها از جمله (برنج، گوشت، مرغ و …) و در حوزه سخت‌افزاری مانند اقلام ساختمانی و غیره گزارش‌های میدانی و به‌روزی را ارائه می‌کنند.

وی از بررسی موضوع اقلام دارویی مورد نیاز مردم در این جلسه خبر داد و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گزارشی را در این خصوص ارائه کرد و بر مبنای این گزارش تصمیماتی گرفته شد.

شریفی تصریح کرد: در ایام پایانی سال که هم‌زمان با ماه مبارک رمضان بود نزدیک به ۲۰۰۰ تن برنج، ۵۰۰ تن گوشت منجمد و حدود ۱۰۰۰ تن مرغ در استان توزیع شد.

شریفی از توزیع نزدیک به ۳۵۰۰ تن شکر در استان در سال جدید خبر داد و افزود: به همین میزان نیز شکر در ایام پایانی سال در استان توزیع شد.

وی به مردم نوید داد که هیچ مشکلی در فراوانی کالا وجود ندارد و گفت: آرامش خرید ادامه خواهد داشت، در حوزه تولید نیز ذخایر استراتژیک، آرد و نان و ذخیره اقلام اساسی نیز مشکلی نداریم و در این حوزه مردم با چالش روبه‌رو نخواهند شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه در مورد فراوانی اقلام اساسی از جمله گوشت قرمز، مرغ، شکر و روغن مشکلی وجود ندارد، تاکید کرد: در مورد گوشت قرمز افزایش قیمت‌ها منجر به ناراحتی مردم شده است که در صدد هستیم با تدابیر خاص، مشکلات را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ۸۰۰ تن گوشت قرمز از طریق مباشرین و بخش خصوصی علاوه بر تأمین و تولید داخلی به بازار عرضه کردیم تا بتوانیم قیمت‌ها را تا حد امکان کنترل کنیم و این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 746412

دیگر خبرها

  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند
  • تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلفاتی در حوزه بازار کالاهای اساسی لرستان
  • مشکلی در فراوانی کالاهای اساسی نداریم/توزیع ۲۰۰۰ تن برنج و ۱۰۰۰ تن مرغ در اصفهان