Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- یخچال ۱۶ میلیونی، لباسشویی ۱۲ میلیونی، اجاق گاز شش میلیونی، جاروبرقی دو میلیونی، اتو یک میلیون و ماکروویو پنج میلیونی شاید به نظر شما گران بیاید، اما فعلا بازار لوازم خانگی این عدد‌ها را به‌عنوان رقم‌های کاملا عادی و معمولی می‌شناسد.   حداقل قیمت قابل پرداخت برای یک وسیله قابل اعتماد ایرانی؛ اگر بخواهید روی مدل‌های بهتر با امکانات بیشتر دست بگذارید باید بودجه را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش تازه‌ترین وضعیت بازار لوازم خانگی را بررسی کرده‌ایم.

قیمت انواع یخچال‌فریزر؛ هشت تا ۹۰ میلیون تومان
یخچال فریزر‌های بالا پایین که فریزر در قسمت بالایی آن قرار گرفته، ارزان‌ترین مدل‌هایی است که می‌توان در بازار لوازم خانگی پیدا کرد. آن‌ها در محدوده پنج تا هشت میلیون تومان قیمت دارند و با وجود برفک، می‌توانند پردردسرترین یخچال فریزر‌ها هم باشند. دیگر مدل‌های یخچال فریزر بالا پایین که فریزر آن‌ها در قسمت پایینی قرار گرفته و یخچالشان عموما آبریز بیرونی دارد، کمی گران‌تر هستند. قیمت آن‌ها از حدود هشت میلیون تومان شروع می‌شود که مربوط به یخچال فریزر لایف مدل SRF-۱۰۵ است. قیمت گران‌ترین مدل‌های یخچال فریزر بالا پایین هم به حدود ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. البته قیمت مدل‌های بزرگ‌تر مثل یخچال فریزر سام مدل RL-۵۰۰ با ظرفیت بالا حدود ۲۰ میلیون تومان است. در بین یخچال فریزر‌های دوقلو با قیمت‌هایی در محدوده ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای یخچال فریزر آنتیک مدل F65-R65 تا ۲۰ میلیون تومان برای یخچال فریزر نیکسان مدل NR592DN-NF592DN مواجه خواهید شد. قیمت مدل‌های خارجی مثل دوو D2LRF-0020MW به حدود ۳۸ میلیون تومان می‌رسد. گران‌ترین مدل‌های یخچال فریزر، یعنی انواع سایدبای‌ساید از حدود ۳۷ میلیون تومان شروع می‌شود. شاید فکر کنید چنین قیمتی برای برند‌های خارجی است، اما قیمت ۳۵ میلیون تومانی مخصوص یخچال فریزر سایدبای‌ساید اسنوا مدل S8-2261S است. قیمت یخچال‌فریزر‌های ساید‌بای‌ساید ال‌جی و سامسونگ به ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان می‌رسد که از نمونه آن‌ها می‌توان به یخچال سامسونگ مدل FSR12 با قیمت ۹۰ میلیون تومانی اشاره کرد. به طور کلی یخچال فریزر‌های بالا پایین عموما هشت میلیون تومان، دوقلو عموما ۱۶ میلیون تومان و سایدبای‌ساید ایرانی عموما ۴۰ میلیون تومان قیمت دارند.

قیمت انواع ماشین لباسشویی؛ هشت تا ۴۰ میلیون تومان
ارزان‌ترین ماشین‌های لباسشویی تمام اتوماتیک که می‌توان در بازار پیدا کرد، حداقل هشت میلیون تومان قیمت دارند. لباسشویی هفت کیلوگرمی لیدر مدل L1200D یکی از آن‌ها است که این روز‌ها در صدر فهرست ارزان ترین‌ها قرار گرفته. لباسشویی کرال مدل TFW-27203 نمونه‌ای دیگر است که با قیمت هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. از طرف مقابل در بین گران‌ترین مدل‌ها، محصولات به جا مانده از کوچ برند‌های کره‌ای به چشم می‌خورد. ماشین لباسشویی ال‌جی مدل WM-G105SW یکی از آن‌ها است. احتمالا برای شنیدن قیمت آن لازم باشد خودتان را از قبل آماده کنید. چراکه این ماشین لباسشویی ۱۰ کیلوگرمی، حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد. البته همه لباسشویی‌های خارجی اینقدر گران نیستند. قیمت آن‌ها از حدود ۱۸ میلیون تومان شروع می‌شود که مربوط یکی از ماشین لباسشویی‌های ال‌جی مدل WM-721NS است. به طور کلی این روز‌ها ماشین‌های لباسشویی ایرانی بین هشت تا ۱۶ میلیون تومان فروخته می‌شوند و اغلب آن‌ها در محدوده ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان قرار گرفته‌اند. مدل‌های خارجی هم بین ۱۸ تا ۴۰ میلیون تومان قیمت دارند.

قیمت انواع اجاق گاز؛ دو تا ۱۰ میلیون تومان
ارزان‌ترین اجاق‌گاز‌های پنج شعله موجود در بازار، مدل‌هایی هستند که فر ندارند و آن‌ها را اجاق گاز طرح فر می‌شناسیم. این مدل‌ها عموما در محدوده دو میلیون تومان قیمت دارند و از جمله آن‌ها می‌توان به اجاق گاز طرح فر ارج خزر مدل RS200 اشاره کرد. اگر بخواهید سراغ اجاق گاز‌های فردار بروید، احتمالا باید حداقل پنج میلیون تومان هزینه کنید. از جمله ارزان‌ترین مدل‌ها می‌توان به اجاق گاز لوپز LP9 اشاره کرد که پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. گران‌ترین آن‌ها هم اجاق گاز برتینو مدل Vaillant اشاره کرد که ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. به طور کلی عموما اجاق‌گاز‌های پنج شعله بدون فر دو میلیون تومان و دارای فر شش میلیون تومان قیمت دارند.

قیمت انواع جاروبرقی؛ ۱.۵ تا ۱۰ میلیون تومان
یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، قیمت ارزان‌ترین مدل‌های جاروبرقی موجود در بازار است. جاروبرقی متئو مدل MVC141 با چنین قیمتی فروخته می‌شود که از نظر امکانات کاملا اقتصادی طراحی شده و قدرت آن هزار و ۴۰۰ وات است. اغلب مدل‌های جاروبرقی در همان محدوده دو میلیون تومان قیمت دارند و در این محدوده گزینه‌های زیادی برای خرید جاروبرقی پیش رویتان قرار دارد. قیمت جاروبرقی‌های خارجی مثل بوش از پنج میلیون تومان شروع می‌شود و بعضا به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. این قیمت مربوط به گران‌ترین مدل، یعنی جاروبرقی آ ا گ VX9-1-CB-P است که در حال حاضر بیشترین قیمت را در بین جاروبرقی‌ها دارد.

قیمت انواع اتو بخار؛ ۴۰۰ هزار تا چهار میلیون تومان
اتو‌های ۴۰۰ هزار تومانی، ارزان‌ترین مدل‌هایی هستند که می‌توان در بازار پیدا کرد. البته اگر بخواهید سراغ آن‌ها بروید باید حتی از امکانات معمولی اتو مثل بخاردهی صرف نظر کنید. از نمونه آن‌ها می‌توان به اتو هانوور مدل 1004 اشاره کرد. در انتخاب اتو بخار دستتان تا حد زیادی باز است. از ۴۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون تومان می‌توان اتو بخار پیدا کرد. مدل‌های اقتصادی که حداقل امکانات را دارند و می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد، عموما در حدود ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. قیمت مدل‌های خارجی حداقل یک میلیون تومان است. در این بازه قیمت پای برند‌های فلر و فیلیپس به جمع گزینه‌ها باز می‌شود. گران‌ترین مدل‌های اتو بخار، انواع اتو مخزن‌دار هستند که در آن‌ها محفظه آب و اتو جدا از یکدیگر طراحی شده‌اند. قیمت این اتوبخار‌ها مثل فلر، مدل SS241 به حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد. در کنار آن‌ها اتو‌های پرسی گزینه دیگری در بازار لوازم خانگی هستند که قیمتشان بین چهار تا ۹ میلیون تومان متغیر است.

قیمت انواع ماکروویو؛ چهار تا ۴۰ میلیون تومان
فلر، تکنو و پاناسونیک، برند‌هایی هستند که محصولات آن‌ها در فهرست ارزان‌ترین ماکروویو‌های موجود در بازار قرار گرفته است. البته آنقدر‌ها هم که فکر کنید ارزان نیستند و خرید آن‌ها حداقل چهار میلیون تومان بودجه لازم دارد. ارزان‌ترین آن‌ها ماکروویو فلر مدل MW202 است که چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. با توجه به اینکه برند‌های داخلی فعلا سراغ تولید ماکروویو نرفته‌اند، احتمالا چاره‌ای جز خرید همین محصولات با قیمت چهار تا پنج میلیونی نداشته باشیم. قیمت ماکروویو‌های ال‌جی و سامسونگ حداقل دو برابر این رقم است. از نمونه آن‌ها می‌توان به ماکروویو سامسونگ مدل GE234STS اشاره کرد که هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد. عنوان گران‌ترین ماکروویو موجود در بازار به یکی از محصولات ال‌جی با نام MS97BCR رسیده که قیمت آن در بازار حدود ۴۰ میلیون تومان است. این ماکروویو حکم یک آشپز همه‌کاره را دارد و برنامه‌های پخت آن به قدری متنوع است که هر کاری از دستش برمی‌آید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارزش سهام عدالت همسان سازی حقوق بازنشستگان وام ودیعه مسکن قیمت سکه قیمت دلار قیمت پراید قیمت لوازم خانگی لوازم خانگی ایرانی یخچال ایرانی میلیون تومان شروع می شود میلیون تومان قیمت دارند میلیون تومان می رسد بازار لوازم خانگی ارزان ترین مدل ها هشت میلیون تومان گران ترین مدل ها ۱۰ میلیون تومان آن ها می توان ۴۰ میلیون تومان یخچال فریزر تومان فروخته ماشین لباسشویی ۴۰۰ هزار تومان موجود در بازار یخچال فریزر ها فروخته می شود ترین مدل چهار میلیون بالا پایین پنج میلیون قیمت انواع دو میلیون اجاق گاز اتو بخار قیمت آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403

نوسانات در بازار ارز و تغییر در قیمت دلار، حوزه‌های مختلف اقتصاد را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این تغییرات می‌توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر بازار مصالح ساختمانی نیز تاثیرگذار باشند. افزایش قیمت دلار در سال‌های اخیر، باعث افزایش قیمت مواد ساختمانی شده است و زمینه ساخت پروژه‌های مختلف عمرانی دچار رکود شده است.

سیر صعودی قیمت مصالح ساختمانی می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های ساخت و ساز شده و در نتیجه دسترسی به مسکن برای برخی از افراد دشوار شود. علاوه بر این، افزایش قیمت متریال ساختمانی ممکن است تأثیر منفی بر رشد و توسعه صنعت ساخت و ساز و زمینه‌های مرتبط از جمله ایجاد شغل و رشد اقتصادی داشته باشد. در ادامه در مورد تاثیر نوسانات بازار ارز بر قیمت مصالح ساختمانی در سال 1403 توصیح می‌دهیم.

افزایش قیمت مصالح با افزایش قیمت دلار در سال 1403

بازار مصالح و متریال ساختمانی مانند سایر حوزه های اقتصاد، به شدت تحت تاثیر نوسانات بازار ارز است. در سال جاری قیمت دلار تا اواخر آذر ماه توسط دولت کنترل و شرایط خرید مصالح ساختمانی با قیمت مناسب برای مصرف کنندگان فراهم شد. اما در ماه های اخیر با افزایش نرخ تورم، سیر صعودی دلاز نیز آغاز و هم اکنون نیز این قیمت در حال تغییر می باشد و در سال 1403 به بالاترین سطح خود خواهد رشید.

مشکلات ناشی از تغییرات ناگهانی در قیمت‌ها، به ویژه افزایش قیمت دلار ممکن است واردات و کیفیت تولید مصالح ساختمانی را دچار مشکل و کاستی کند. تولید و عرضه مصالح ساختمانی در سال‌های اخیر تحت تأثیر افزایش و سیر صعودی قیمت دلار قرار گرفته است و در سال 1402 شاهد افزایش نرخ محصولات ساختمانی بودیم.

به عنوان مثال، رشد ۲۴ درصدی قیمت سیمان، افزایش ۲۷ درصدی قیمت سنگ ساختمانی، ۲۸ درصدی قیمت آجر و بلوک، ۳۸ درصدی قیمت سرامیک و رشد ۴۴ درصدی قیمت گچ، باعث افزایش نگرانی تولید و عرضه کنندگان این محصولات شد. این تغییرات نشانگر تأثیر مستقیم افزایش نرخ دلار بر قیمت‌گذاری مصالح ساختمانی است.

بتن، میلگرد، سیمان، آجر و شیشه از جمله مواد ساختمانی ضروری هستند که در میزان تقاضای مصالح ساختمانی نقش مهمی دارند. این مصالح اکنون با تنوع بسیار زیادی تولید و عرضه می‌شوند، اما باید برای تصمیم مناسب جهت خرید این مصالح، باید تاثیر دلار را بر قیمت هر کدام از این محصولات در سال 1403 برآورد و پیش بینی کنیم.

تاثیر بهای دلار بر قیمت آجر

آجر در انواع مختلف و با کاربردهای متفاوتی تولید و عرضه می‌شود. پرکاربردترین نوع آجرهایی که به بازار عرضه می شوند شامل آجر فشرده، آجر سفالی، آجر نسوز می باشند.

در یک خط تولید کامل و مجهز آجر مطابق با استانداردها، به کارگیری تجهیزاتی مانند آسیاب فولادی، دستگاه‌های الکترونیکی سرند لرزشی، دستگاه والس فولادی، دستگاه پرس حلزونی، دستگاه‌ برش، انواع کوره‌های ویژه آجرپزی، دستگاه‌های سنگ‌شکن و نوار نقاله نیاز است.

بدیهی است که قیمت ماشین آلات و دستگاه هایی که در خطوط تولید آجرها بکار می روند، تحت تاثیر غیر متسقیم دلار و نوسانات ارزی هستند. چنانچه قیمت هریک از این دستگاه ها افزایش یابد، بهای تمام شده این محصول نیز بالا می رود.

تاثیر قیمت جدید دلار بر قیمت میلگرد

مهم‌ترین و عمده‌ترین آهن‌آلات در بین مصالح ساختمانی، میلگردها هستند که از طریق فرایند ذوب و شکل‌گیری در کارخانه‌های ذوب آهن تولید می‌شوند. انواع میلگرد در اندازه‌های مختلفی مانند ۱۶ تا ۳۲ میلی‌متر و در انواع ساده و آجدار تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها دارای میزان مشخصی آهن می‌باشند.

در فرآیند تولید این مصالح، از فناوری‌های تولید در کارخانه‌های ذوب آهن استفاده می‌شود که عمدتاً هزینه‌بر و تحت تأثیر قیمت جهانی دلار قرار دارند و نه صرفاً به قیمت داخلی، بلکه به دلیل وابستگی هزینه تولید و قیمت تمام شده به قیمت دلار، در بازار عرضه می شوند. از این رو با سیر صعودی قیمت دلار، بهای تمام شده این محصول در سال 1403 نیز افزایش خواهد یافت.

تاثیر قیمت جدید دلار بر افزایش قیمت سیمان

تغییرات در نرخ دلار می‌تواند تأثیر مستقیم و قابل توجهی بر قیمت سیمان پاکتی و فله داشته باشد. سیمان یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه برای تولید بتن و سایر مصالح ساختمانی است.

بسیاری از کارخانجات سیمان وابسته به واردات تجهیزات و مواد اولیه برای تولید این محصول هستند و برای خرید این مواد از بازار جهانی باید از دلار استفاده کنند.

در نتیجه با افزایش نرخ دلار، هزینه‌های واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید سیمان افزایش می‌یابد. بنابراین، کارخانجات سیمان ممکن است مجبور باشند این افزایش هزینه را به شکل افزایش قیمت سیمان به مشتریان جبران کنند تا بتوانند هزینه‌های تولید را تامین نموده و سودآوری خود را حفظ کنند.

از سوی دیگر تغییرات در نرخ دلار می‌تواند باعث نوسانات در بازار بین‌المللی و قیمت‌های جهانی سیمان شود که این نیز می‌تواند تأثیر مستقیمی بر قیمت سیمان در بازار داخلی داشته باشد.

تاثیر نوسانات ارز بر بازار بتن

بتن که ماده اولیه و اصلی ساخت آن سیمان است، از جمله مصالح ساختمانی است که قیمت و تولید آن به شدت وابسته به وضعیت تولید و قیمت سیمان است. بتن می‌تواند طبق استانداردهای مختلف و با کیفیت‌های متفاوت تولید شود. این مصالح ساختمانی نیاز به منابع انرژی زیادی در فرآیند تولید دارند.

افزایش ناگهانی و تصاعدی قیمت دلار در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی بر تغییرات قیمت سیمان و بتن تأثیر گذاشته است. با توجه به اینکه مواد اولیه اصلی بتن، از جمله سیمان، به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به دلار مرتبط هستند، افزایش قیمت دلار موجب افزایش هزینه‌های تولید بتن می‌شود.

بنابراین، این افزایش در هزینه‌های تولید، به صورت مستقیم در قیمت نهایی بتن تاثیر دارد. به علاوه، تأثیرات افزایش قیمت دلار بر دیگر هزینه‌های مرتبط با تولید بتن، مانند افزایش هزینه‌های نیروی کار و مواد اولیه دیگر نیز باید در نظر گرفته شود که می‌تواند به افزایش قیمت نهایی بتن منجر شود.

قیمت انواع گونی تحت تاثیر نوسانات ارز

نوسانات در نرخ دلار می‌تواند تأثیر مستقیم و قابل توجهی بر قیمت گونی بنگال و انواع مختلف گونی کنفی داشته باشد. گونی چتایی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین متریال ساختمانی است که برای بناهای مختلف و انواع سازه‌های ساختمانی استفاده می‌شود.

با افزایش نرخ دلار، هزینه‌های واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید انواع گونی افزایش می‌یابد. بسیاری از مواد اولیه برای تولید گونی چتایی، مانند نخ جوت کنفی وابسته به خرید از بازار جهانی و ارز دلار هستند.

همچنین، افزایش نرخ دلار می‌تواند تأثیرات منفی بر بخش تولید داخلی داشته باشد. بعضی از تولیدکنندگان ممکن است به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، قیمت گونی چتایی را افزایش دهند تا به سودآوری خود برسند.

تاثیر قیمت دلار بر بازار مسکن در سال 1403

با افزایش قیمت دلار در سال 1403، قطعاً قیمت مصالح ساختمانی نیز افزایش می‌یابد. این افزایش می‌تواند از دو جهت تأثیر داشته باشد:

واردات مواد اولیه: بسیاری از مصالح ساختمانی نظیر فولاد، سیمان، شن و ماسه از خارج از کشور وارد می‌شوند. با افزایش قیمت دلار، هزینه واردات این مواد اولیه افزایش می‌یابد و این افزایش هزینه به قیمت نهایی مصالح ساختمانی اضافه می‌شود.

تأثیر بر صنعت داخلی: با افزایش قیمت دلار، هزینه‌های تولید داخلی و هزینه‌های نیروی کار، اجاره وسایل و تجهیزات، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات بیشتر می شود. این هزینه‌ها به صورت غیرمستقیم به قیمت مصالح ساختمانی افزوده می‌شود.

بنابراین افزایش بهای دلار باعث افزایش قیمت‌ تمامی مصالح ساختمانی می‌شود و این افزایش قیمت‌ها می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌ها برای پروژه‌های ساختمانی و در نهایت افزایش هزینه‌های مسکن شود.

اگر برای کنترل قیمت دلار، سیاست های مناسبی اعمال نشود، بدون تردید این افزایش قیمت‌ها بازار مسکن را متأثر کرده و در سال 1403 رکود بی سابقه ای در فعالیت های مربوط به ساخت و ساز و خرید و فروش مسکن رخ خواهد داد.

کد خبر 739653

دیگر خبرها

  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • پنج تصویر فراموش‌نشدنی از بازار خودرو در سال ۱۴۰۲
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • انبار دپوی ۳۰۰ میلیاردی لوازم یدکی خودرو لو رفت
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در شهرستان مهر
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران