Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:35:22 GMT

فرهنگ وقف لازمه تحقق عدالت اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۷۴۴۷

فرهنگ وقف لازمه تحقق عدالت اجتماعی است

آل هاشم با بیان این‌که وقف هویت اجتماعی داشته و یک نهاد کلان اجتماعی است، گفت: وقف در تمام شئون جامعه از فرهنگ گرفته تا سیاست و اقتصاد، اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در دیدار کارکنان اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت دهه وقف، اظهار داشت: رفع فقر، از بین بردن فاصله طبقاتی و همچنین جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت در بین یکسری افراد از دیگر برکات وقف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: واقف صرفا اهل مواسات، ایثار و بخشش نیست، بلکه کسی است که مسئولیت فرهنگ‌سازی در جامعه را و به دیگران هم یاد می‌دهد که باید به مسائل اجتماعی جامعه ورود کرد.

وی با بیان این‌که پیش از پیروزی انقلاب لسلامی بسیاری از موقوفات مورد تعرض واقع شده و نابود شد، افزود: احیای موقوفات یکی از برکات انقلاب است و جا دارد از مسئولان وقت هم قدردانی کنیم که بعد از پیروزی انقلاب، در این رابطه زحمات بسیاری کشیدند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که وقف هویت اجتماعی داشته و یک نهاد کلان اجتماعی است، گفت: وقف در تمام شئون جامعه از فرهنگ گرفته تا سیاست و اقتصاد، اثرگذار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به وقف‌های ثبت شده در حوزه فناوری نانو، تاکید کرد: امروز لازم است که واقفان و خیراندیشان در رابطه با دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، رفع معضل بیکاری، راه‌اندازی کارگاه و... نیز پیشقدم شوند.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: آل هاشم فرهنگ وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در سخنانی اعلام کرد: درگیری در غزه از خطوط قرمز تمدن نوین گذر کرده است و جامعه بین‌الملل باید در این رابطه دست به اقدام فوری بزند.

وزیر خارچه چین افزود: ستم تاریخی که ملت فلسطین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند باید اصلاح شود، زیرا این موضوع راه حل ریشه‌ای درگیری است.

وانگ یی ادامه داد: در راس اولویت‌ها سوق‌دادن به سوی تحقق آتش‌بس و جلوگیری از کشتار در سریع‌ترین زمان ممکن است. ما به همراه جامعه بین‌الملل روی تمرکز تلاش‌ها برای اجرای آتش‌بس و رسیدن ایمن کمک‌ها به نوار غزه کار می‌کنیم.

وی گفت: قاطعانه مخالفت خود با هرگونه کوچاندن اجباری یا مجازات جمعی فلسطینیان در غزه را اعلام می‌کنیم. باید از گسترش پیامدهای درگیری جلوگیری شود تا اوضاع منطقه از کنترل خارج نشود. صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان و حل و فصل نگرانی‌های امنیتی تمامی طرف‌ها برقرار می‌شود.

وانگ یی با اشاره به جنگ اوکراین ادامه داد: ما از کنفرانس صلح در رابطه با بحران اوکراین برای بررسی طرح‌های صلح به صورت عادلانه حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه چین در رابطه با بحران تایوان نیز گفت: برخی کشورها خواهان ثبات در تنگه تایوان هستند، اما از جدایی‌طلبان حمایت می‌کنند. این موضوع وضعیت را متشنج می‌کند.

کد خبر 6088500

دیگر خبرها

  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی