Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص ضرورت اصلاح ساختار بودجه تصریح کرد: همواره درآمدهای نفتی و درآمدهای مالیاتی جزو سرفصل های اصلی بودجه کشور بوده است ، طی سال هایی که با محدودیت هایی در فروش نفت مواجه بودیم، سرفصل جدیدی تحت عنوان انتشار اوراق مطرح شده که این امر به معنی استقراض دولت و بدهکاری دولت های آینده است و نوعی پیش خور بودجه در نظام اقتصادی کشور به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اصلاح ساختار بودجه گفت: ما در مجلس با ارائه طرح ۱۵ محوری امیدواریم که در بودجه سال ۱۴۰۰ بتوانیم حوزه منابع پایدار را جایگزین درآمد نفتی و منابع ناشی از استقراض اوراق بهادار کنیم.

پورابراهیمی بیان کرد: تغییر در ساختار هزینه ای بودجه هم باید صورت بگیرد و باید از هزینه های جاری به سمت هزینه های عمرانی حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص شفافیت بودجه  گفت: هرچه قدر بتوانیم عملکرد دولت را با رویکرد برخط و دقیق تری  بسنجیم ، مدیریت منابع بهتری انجام می گیرد.

او ادامه داد: یکی از اشکالات موجود، عدم امکان نظارت مستمر مجلس بر بودجه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: محدودیت ها در اصلاح  و تغییر بودجه توسط مجلس وجود دارد و طی سالیان گذشته بودجه ای که دولت به مجلس آورده تقریبا تنها حدود ۵ درصد تغییر داشته است و اگر دولت خود اقدام به اصلاح ساختاری نکند در این زمینه موفق نخواهیم بود.

دولت و مجلس باید اقدامات کلان در اصلاح ساختار بودجه داشته باشند

در ادامه برنامه سبحانیان کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اصلاح ساختار بودجه یک طرح کلان است  که ابعاد گسترده ای دارد و در بازه  زمانی کوتاه اتفاق نمی افتد. دولت و مجلس باید اقدامات کلان در این خصوص داشته باشند.

او ادامه داد: تعلل دولت در اصلاح ساختار بودجه  طی سال های گذشته پیامد کسری بودجه را به همراه داشته و ریشه رخدادهای نامناسب اقتصادی  همچون تورم، فاصله طبقاتی، فقر و گرانی بوده است.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: اگر کسری بودجه پنهان شود به سمت استقراض پیش می رویم.

او افزود: مجلس طرح ۱۵ محوری در خصوص اصلاح ساختار بودجه آماده کرده تا بتواند به دولت کمک کند کسری بودجه را مدیریت کند البته انتظار نداریم دراین زمان محدود اصلاحات ساختاری ایجاد کند اما به جبران کسری بودجه کمک خواهد کرد.

سبحانیان بیان کرد: شفاف بودن منابع، مهمترین پایه شفافیت بودجه است و پیامد منفی شفاف نبودن منابع درآمدی نفت، تصویب یک بودجه صوری است.

در حال تکمیل...

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصلاح ساختار بودجه بودجه ۱۴۰۰ اصلاح ساختار بودجه کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود

سخنگوی دولت گفت: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی بیان کرد: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا هم فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

واردات خودرو دنبال می‌شود/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف در بر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها