Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، شورای پول و اعتبار در یکهزار و سیصد و دومین جلسه مورخ ۹۹.۷.۲۹ خود به ریاست عبدالناصر همتی، در راستای حمایت از تولید، به ویژه برنامه های کارگروه رفع موانع جهش تولید، سقف مانده تسهیلات سرمایه در گردش اعطایی به بنگاه‌های تولیدی را تا ۹۰ درصد فروش سال گذشته آنها افزایش داد.

شورای پول و اعتبار همچنین به منظور هدایت و تخصیص منابع بانکی به اولویت‌های دو بخش صنعت و معدن و مسکن و در راستای تحقق جهش تولید، مقرر کرد تا سقف ۵۰۰ هزار میلیارد ریال منابع بانکی برای پرداخت تسهیلات از طریق سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تا سقف ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به منظور پرداخت تسهیلات به بخش مسکن (ساخت) از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی در اختیار واحدهای مرتبط با این دو بخش قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق اعلام بانک مرکزی، افزایش سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه برای توانمندسازی و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و محروم کشور به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال با مدت بازپرداخت حداکثر هفت سال دیگر مصوبه شورای پول و اعتبار در راستای مساعدت به رفع مشکلات روستاییان بود. 

در پایان به پیشنهاد بانک ‌مرکزی ‌جمهوری ‌اسلامی ‌ایران، سقف فردی تسهیلات ساخت و خرید مسکن نخبگان و استعدادهای برتر از مبلغ دو میلیارد ریال به سه میلیارد ریال افزایش یافت. شایان ذکر است که دوره بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله و بر اساس نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود.

منبع: الف

کلیدواژه: شورای پول و اعتبار میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، علی نوری نژاد از جذب ۳۱۲ میلیارد ریال تسهیلات بخش کشاورزی در شهرستان سوادکوه شمالی در سال گذشته خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی افزود: به منظور افزایش بهره‌وری، اشتغال به کار نیروی نیمه فعال جوامع روستایی، کاهش هزینه تولید و رونق کسب و کار در بخش کشاورزی طی سال گذشته ۳۱۲ میلیارد ریال تسهیلات با اشتغالزایی ۷۵ نفر در این شهرستان جذب شد.

این مسوول تصریح کرد: این تسهیلات شامل ۲۳ میلیارد و ۱۸ میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون، ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی، ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، بیش از ۳۹ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش محصولات زراعی، ۷۲ میلیارد ریال از محل سفر ریاست جمهور، ۸۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بنیاد برکت و ۶۸ میلیارد ریال از محل کمک‌های فنی اعتباری در این شهرستان جذب شد.

وی گفت: پرداخت این تسهیلات در سال گذشته منجر به ایجاد اشتغال برای ۷۵ بهره بردار و تثبیت اشتغال آنها در زیر بخش‌های زراعی، باغی، مرغداری، شیلات و گلخانه‌ها شد.

دیگر خبرها

  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • مهمترین خبرهای ۲۹ فروردین/فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم
  • افزایش ۲۳ درصدی تخصیص اعتبار طرح‌های آبرسانی مازندران
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • مشکل ثبت نام وام ازدوج پیگیری شد