Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان هشتمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، امروز سه‌شنبه با محور توسعه مناسبات بازرگانی و تسهیل امور گمرکی با حضور اعضای هیات‌های دو کشور در شهر "کویته" مرکز ایالت بلوچستان پاکستان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان وبلوچستان در دور جدید اجلاس کمیته تجارت مرزی ایران و پاکستان نمایندگان دو کشور راه‌های افزایش مراودات مرزی، تقویت تجارت، تسهیل اقدامات گمرکی و اجرای راهکار مشترک برای افزایش همکاری‌های بازرگانی در وضعیت کرونا را بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ریاست هیات ایرانی و عبدالوحید مروت رئیس گمرکات ایالت بلوچستان نیز ریاست هیات پاکستانی را در این اجلاس دو روزه برعهده دارند.

نمایندگان سرکنسولگری پاکستان در زاهدان، سرکنسولگری ایران در کویته، گمرکات بلوچستان پاکستان، اعضای اتاق بازرگانی کویته، نمایندگان استانداری‌های دو کشور، مسئولانی از وزارتخانه‌های راه‌آهن، راه و ترابری و نیروهای مرزبانی ایران و پاکستان در این نشست دو روزه حضور دارند.

استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد که خود، ظرفیت بزرگی در موضوع تجارت و مبادلات مرزی با این کشور بزرگ و پرجمعیت است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان در خصوص هشتمین دور نشست کمیته مشترک مرزی گفت: این نشست، با توجه به اهمیت تقویت مراودات بازرگانی به ویژه افزایش تجارت مرزی ایران و پاکستان مطابق توافق‌های صورت گرفته در نشست‌های مشترک فی مابین مقامات عالی دو کشور برگزار شده است.

حسن درویش‌وند هدف از برگزاری این دور از نشست تجارت مرزی را توسعه مبادلات مرزی، توسعه فعالیت های بازارچه های مرزی، بررسی راهکار تبادل مالی و تشکیل ارتباط بانکی میان دو کشور، رونق ترانزیت و رفع موانع در حوزه گمرکات عنوان کرد و افزود: تاکنون ۷ جلسه کمیته مشترک مرزی برگزار شده که آخرین آن اوایل آذرماه سال گذشته به میزبانی ایران و در شهر زاهدان برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايران تجارت پاكستان استانی اقتصادی ایران و پاکستان تجارت مرزی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ برخی از رسانه‌های پاکستانی با اشاره به توطئه همیشگی گروه‌های تروریستی برای تخریب روابط ایران و پاکستان که اوایل سال میلادی با به وجود آمدن تنش‌های مرزی ناشی ازتروریسم به اوج خود رسید، بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به پاکستان برای تقویت همکاری مشترک دو کشور همسایه علیه تروریسم تاکید کردند.
به نقل از سایت خبری «تریبون اکسپرس»، در آستانه سفر رئیس جمهور ایران به اسلام آباد رسانه‌های پاکستانی بصورت گسترده اهداف استراتژیک این سفر را مورد بررسی قرار داده و، خبرگزاری «اکسپرس تریبون» پاکستان در گزارشی این سفر را برای تقویت همکاری‌های امنیتی مهم ارزیابی کرد.
این خبرگزاری همچنین با تاکید بر اهمیت ثبات و امنیت برای تقویت روابط میان کشور‌های منطقه افزود: ایران و پاکستان بطور فزاینده در مورد حضور فعال مجدد گروه‌های تروریستی در منطقه نگران هستند از این رو در جریان سفر آقای رئیسی به اسلام آباد طرفین وضعیت افغانستان به عنوان یک چالش امنیتی مشترک را نیز مورد بررسی قرار خواهند داد.
این گزارش با بیان اینکه در گذشته روابط دوجانبه ایران و پاکستان همواره از سوی گروه‌های تروریستی تهدید شده است، افزود: سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان درحالی انجام می‌شود که وی در جریان تنش‌های مرزی دو کشور در ماه ژانویه با تاکید بر تلاش برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان مشترک قول سفر زودهنگام به پاکستان را داده بود.
تریبون اکسپرس افزود: پیش بینی می‌شود پیشبرد پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان از طریق تلاش مشترک برای یافتن راهکاری جهت دور زدن تحریم‌های آمریکا، آغاز تجارت آزاد و سایر راه‌های تقویت مناسبات دوجانبه دستور کار سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان باشد.
کارشناسان معتقد اند ایران و پاکستان با حدود یک هزار کیلومتر مرز مشترک و ظرفیت فراوان تجاری و اقتصادی بطور بالقوه می‌توانند بخشی قابل توجهی از نیاز‌های اساسی مردم خود را از طریق همکاری‌های دوجانبه تامین کنند که بدون شک بهره برداری از این ظرفیت توجه جدی‌تر به مقوله امنیت مرز‌ها و مبارزه موثر با عوامل و گروهک‌های مخل امنیت را می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد
  • آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت