Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در جریان آخرین وضعیت پروژه ساماندهی گلزار شهدا و پارک ستارخان تبریز قرار گرفت و بر حفظ مزار شهدا، علما و مبارزان مشروطه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز در جریان بازدید از پروژه ساماندهی گلزار شهدای ستارخان تبریز اظهار داشت: قبرستان قدیمی ستارخان و محل دفن ۱۴۷ شهید که در اوایل جنگ تحمیلی به شهادت رسیده اند، به یک قبرستان متروکه تبدیل شده بود که طبق توافقات مابین سازمان اوقاف و شهرداری تبریز ، قرار بر این شد که با حفظ قبور شهدا و امواتی که در این مکان دفن هستند، بدون تغییر کاربری قبرستان به فضای سبز تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیر کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: در این محل می‌توان کاربری های فرهنگی ایجاد کرد که از جمله از این کاربری ها می‌توان به ایجاد سالن ورزشی و کتابخانه اشاره کرد و همچنین با توجه به اینکه این محل در منطقه کم برخوردار شهر و در حاشیه کوه عون‌بن‌علی قرار دارد، می‌توان با ایجاد فضای سبز و محیطی برازنده هم‌شهریان عزیز، این مکان را سر و سامان داد و اهالی منطقه نیز می‌توانند از این فضا بهره مند شوند.
وی با تاکید بر اینکه با وجود قبور مطهر شهدا فضای معنوی با عطر و بوی شهدا در این مکان ایجاد شده است، عنوان کرد: قصد داریم با ایجاد فضای سبز در این مکان، اهالی منطقه ضمن بهره مندی از فضای پارک ، از حال و هوای معنوی قبور شهدا نیز بهره ببرند.
حسینی متذکر شد: طبق توافقاتی که مابین شهرداری و بنیاد شهید و امورایثارگران انجام شده است، مزار شهدا، علما، شعرا و مبارزان مشروطه با همان وضع موجود باقی خواهد ماند.
وظیفه شناس، شهردار منطقه ۱۰ تبریز نیز در حاشیه این بازدید ضمن تاکید بر حفظ وضع موجود مزار شهدا اظهار کرد: به برکت همکاری اداره اوقاف و طبق هماهنگی که با بنیاد شهید داشته ایم، تقریبا هر ماه و با حضور خانواده های معظم شهدا به این مکان سرکشی می‌شود.
وی ادامه داد: تمامی امورات این پروژه با هماهنگی خانواده های شهدا انجام می‌گیرد و ما خود را خادمین خانواده شهدا می‌دانیم و حتی معجر ها نیز در جای خود باقی خواهد ماند و برای اینکه خانواده شهدا و افرادی که به این قبرستان می آیند معذب نشوند، فضای سبز ایجاد می ‌کنیم لذا هیچ گونه تغییری در قبور شهدا انجام نخواهد شد.
وظیفه شناس در پایان در خصوص هزینه این پروژه نیز گفت: تاکنون در سال ۹۹ و برای فاز اول این پروژه ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است و طبق براوردی که انجام داده ایم، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز برای فاز دوم و تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است لذا کل هزینه این پروژه ۲۰ میلیارد تومان خواهد شد.

 

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: پارک ستارخان مزار شهدا فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی

علی عباس‌کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، گفت : با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه شخص یا اشخاص ناشناسی با ارسال پیام‌های حاوی تهدید و توهین برای وی و خانواده‌اش در شبکه‌های اجتماعی ایجاد مزاحمت کرده و موجب سلب آسایش آنها شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع‌آوری‌شده، اقدامات تخصصی جهت شناسایی هویت متهم توسط کارشناسان این پلیس آغاز و این فرد در کمترین زمان ممکن شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف و انگیزه‌اش را از ایجاد مزاحمت اختلافات شخصی و خانوادگی عنوان کرد.

وی با اشاره به ارسال پرونده به مراجع قضائی، تاکید کرد: هرگونه توهین، اهانت و یا هتک حیثیت در فضای مجازی جرم محسوب شده و پیگرد قانونیدارد.

کسانی از شهروندان خواست با رعایت اخلاق در فضای مجازی از هرگونه مزاحمت، توهین و اهانت براثر خشم و یا انتقام‌جویی خودداری و قبل از ارسال هرگونه پیامی برای دیگران به عواقب آن فکر کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معتمدین و بزرگان حلقه ارتباط پلیس و مردم هستند
  • شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر
  • دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست
  • «بقیع» میراث هویتی مسلمانان است
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • قبرستان بقیع در سطح بین‌المللی معرفی شود
  • پیشمرگان کرد مسلمان در ایجاد امنیت منطقه نقش‌آفرینی می‌کنند
  • تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد