Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@13:22:43 GMT

تاریخ و فرهنگ مردم ایران ستایش برانگیز است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۷۶۲۶

تاریخ و فرهنگ مردم ایران ستایش برانگیز است

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «امیل کوشلوکوف» در دیدار با «سید محمد جواد رسولی محلاتی» ضمن تأکید بر این نکته که تاریخ و فرهنگ ایران مورد احترام مردم بلغارستان است، آمادگی خود برای تقویت همکاری های تلویزیونی و رسانه ای با کشورمان را ابراز کرد.
 
رسولی محلاتی نیز در این ملاقات ضمن اشاره به رابطه تاریخی و فرهنگی غنی میان دو ملت ایران و بلغارستان بیان کرد که دو کشور با اشتراکات تاریخی، تمدنی و فرهنگی فراوان می توانند بیش از پیش در بخش های مختلف فرهنگی و به ویژه صدا و سیما با یکدیگر همکاری و تبادل نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان همچنین در بخش دیگری از این ملاقات ضمن اشاره به تحریم های یکجانبه، غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران که موانع زیادی را در مسیر تأمین داروهای اساسی و مواد غذایی مورد نیاز مردم به وجود آورده است از رئیس تلویزیون ملی بلغارستان خواست تا مظلومیت مردم ایران را به مخاطبان رسانه ملی بلغارستان منعکس کند.
 
در این دیدار همچنین مقرر شد به مناسبت گرامیداشت یکصدو بیست و چهارمین سالروز برقراری روابط رسمی دیپلماتیک میان دو کشور، برنامه هایی با موضوع روابط دوجانبه ایران و بلغارستان در تلویزیون ملی بلغارستان پخش شود.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۳ فروردین با همراه تعدادی از وزرا از جمله محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عازم پاکستان شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر درباره مناسبات فرهنگی دو ملت ایران و پاکستان، گفت: شاید برای اثبات تقدم ارتباط و دیپلماسی فرهنگی با برخی کشورها نیاز به استدلال، بحث و گفت‌وگو داشته باشیم اما در مورد برخی از حوزه‌های فرهنگی و کشورهای حوزه تمدنی به هیچ استدلالی نیاز نداریم.

وی افزود: با پاکستان به دلیل همگرایی‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی گسترده‌ای که داریم چاره‌ای جز تقدم به تعامل فرهنگی نداریم؛ ما با تعامل فرهنگی با دوستان، برداران و خواهران پاکستانی در صف امت واحده قرار می‌گیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه توفیق داریم در شهر اقبال لاهوری قرار داریم و روح فرهنگ ایرانی حاکم است، گفت: به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با پاکستان و مردم این کشور احساس همدلی، همگرایی و وحدت می‌کنیم. اقبال لاهوری از غرب و دل مشغولی‌های تمدن مغرب زمین به ما هشدار و بیدار باش می‌دهد و ما را به بیداری از خواب و رخوت دعوت می‌کند؛ در همین راستا در شعری می‌گوید: از هند و سمرقند و عراق و همدان خیز / از خواب گران خواب گران خواب گران خیز، از خواب گران خیز

اسماعیلی در پایان گفت: با وجود بزرگان، شعرا و حکمایمان امروز بیشترین بستر همدلی و همگرایی را با مردم پاکستان داریم و انشاالله این سفر آغازی دوباره برای ارتباطات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای میان دو کشور بزرگ و مهم در جهان اسلام خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • مردم پاکستان شجاعت ملت ایران را ستایش می‌کنند
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم
  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی