Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، مصطفی کواکبیان فعال سیاسی اصلاحج طلب و دبیر کل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به اینکه آیا برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد می‌شود یا خیر، گفت: این موضوع در کنگره نوزدهم حزب مردم‌سالاری در اواخر بهمن ماه مشخص خواهد شد.

کواکبیان همچنین درباره اینکه آقایان جهانگیری و عارف که هر دو در انتخابات ۹۲ و ۹۶ به نفع روحانی عمل کرده‌اند، می‌توانند نامزد شوند، هم اظهار کرد که این دو نفر با توجه به اینکه تائیدیه شورای نگهبان داشته‌اند، قطعاً انگیزه و شانس بیشتری دارند اما در زمینه اقبال عمومی باید فضا را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب ما تا الان تصمیم ندارد از هیچ نامزد خاصی حمایت کند.

این فعال سیاسی هنوز دل خونی از ائتلاف سال ۹۴ میان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون دارد، نقدهایش به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم کماکان جدی است. او به غیردموکراتیک بودن این شورا همواره اعتراض داشت و دارد و از سوی دیگر می‌گوید: «زمانی که شورا اعلام کرد برای انتخابات [مجلس یازدهم] هیچ نظری ندارد و لیستی ارائه نداد این سوال بزرگ مطرح شد که چرا این شورا وجود دارد؟»، به گفته او «در انتخابات خودمان را کُشتیم اما بیشتر از ۷۵ نفر نامزد تأیید صلاحیت شده نداشتیم ولی من گفتم حالا که در تهران نامزد وجود دارد لیست واحد ارائه دهیم اما نیامدند»

وی در بخش دیگری از این گفت وگو ائتلاف سال ۹۴ را ظلم به اصلاح‌طلبان می‌داند و معتقد است: «من از ابتدا با ائتلاف با دولتی‌ها مخالف بودم و در طول این مدت هم موافق کوتاه آمدن در برابر دولت نبودم»، به گفته کواکبیان «دولت روحانی بیش از آنکه با مجموعه اصلاح‌طلبان مجلس دهم هماهنگ باشد با شخص آقای لاریجانی هماهنگ بود، حتی با آقای عارف نیز هماهنگی نداشتند»

کواکبیان عملکرد ۴۰ اصلاح‌طلب مجلس هشتم را قوی‌تر از ۱۰۰ اصلاح‌طلب مجلس دهم می‌داند و درعین حال می‌گوید: «من چندبار گفته‌ام ما هر چه می‌کشیم از این دولت می‌کشیم. اصلاح‌طلبان هر ضربه‌ای که در افکار عمومی خوردند از دولت خوردند. ما چوب عملکرد دولت را خوردیم و هنوز هم داریم می‌خوریم»

کواکبیان مانند همه اصلاح‌طلبان انتقادات تندی به عملکرد شورای نگهبان و روند تائید صلاحیت کاندیداهای انتخابات دارد اما می‌گوید: «اگر همه نامزدهای ما هم تایید صلاحیت می‌شدند باز هم امکان عدم اعتماد مردم بود اما به هرحال اصلاح‌طلبان فعال‌تر می‌شدند»

این فعال سیاسی همچنین درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معتقد است «اگر جوبایدن رأی بیاورد، به نظر من در کوتاه مدت می‌تواند منافع ملی ما را تأمین کند»، اما از سوی دیگر می‌گوید: «رئیس‌جمهور نباید ناکارآمدی دولت را صرفاً پای تحریم‌ها بگذارد و آدرس واشنگتن دی‌سی را بدهد. من با حرف‌های ایشان موافق نیستم»

کد خبر 558891 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم مصطفی کواکبیان اصلاح‌ طلبان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم مصطفی کواکبیان اصلاح طلبان ریاست جمهوری اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.
براین اساس زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت خواهد بود.
ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان هم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.
اخذ رأی از واجدین شرایط هم روز ۲۱ اردیبشهت انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند