Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@10:15:53 GMT

پیام سعودی‌ها به فلسطینیان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۷۶۸۷

پیام سعودی‌ها به فلسطینیان

به گزارش افکارنیوز،

«دنیس راس»، مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا در امور غرب آسیا و مشاور اندیشکده واشنگتن در سیاست خاور دور، اظهارات اخیر و حملات «بندر بن سلطان»، سفیر اسبق عربستان سعودی در واشنگتن به مقامات فلسطینی را حامل پیام‌های مهم برای آن‌ها دانست.

بن سلطان که برای دهه‌ها سفیر ریاض در آمریکا بوده، طی هفته‌های گذشته در چندین نوبت مصاحبه با شبکه سعودی العربیه، به رهبران فلسطینی حمله کرد و گفت اعتماد به رهبران فلسطینی پس از ناسپاسی آن‌ها دیگر دشوار است (جزئیات بیشتر).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنیس راس در مقاله‌ای که در سایت اندیشکده مذکور منتشر شده است، نوشت: «هجوم شاهزاده بندر بن سلطان، سفیر سابق سعودی در ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگو با العربیه حاوی پیامی است به این مضمون که ما از الآن به بعد از شما حمایت نمی‌کنیم و برای خود نیازهای ویژه‌ای داریم».

او در ادامه به بررسی این موضع گیری عربستان سعودی از طریق سفیر سابق خود پرداخت و نوشت که این ترس وجود دارد که فلسطینی‌ها با رهبران عرب مخالفت کرده و مدعی شوند که این رهبران به آن‌ها در رسیدن به خواسته‌های ملی خود خیانت می‌کنند و همین ترس باعث شده است عربستان سعودی اعلام موضع رسمی و واقعی خود در قضیه سازش و نزاع بین فلسطینیان را به تأخیر بیاندازند.

مشاور باراک اوباما در ادامه نوشت اظهارات بندر بن سلطان راه را برای عربستان سعودی به منظور برداشتن گام‌های مشابه گام‌های امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را آماده می‌کند.

با این حال، راس بعید دانست که عربستان سعودی «با یک پرش» اقدام به عادی‌سازی روابط با اسرائیل کند. به گفته او بن سلطان با اظهارات اخیر خود فلسطینی‌ها را مجبور کرده به خود مراجعه کرده و بیاندیشند که زمان برای اتخاذ گزینه مناسب به تعبیر او فرا رسیده و آن‌ها باید طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن را بپذیرند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان سعودی آمریکا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین واشنگتن عربستان سعودی بن سلطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رئیس جمهور ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی، نخست وزیر هند و رئیس جمهور قزاقستان در پیام‌هایی جداگانه از طرف خود و مردم کشورهایشان عید سعید فطر را به دکتر سید ابراهیم رئیسی، دولت و ملت ایران تبریک گفتند و از خداوند متعال برای همه مسلمانان آرزوی بهره‌مندی از برکات این عید بزرگ را مسئلت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دفتر کارش (عکس)
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • بزرگداشت روز اسرای فلسطینی در کرانه باختری
  • پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رییس‌جمهور
  • پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رئیس جمهور ایران