Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@05:09:28 GMT

هشدار قاضی القضات به حاشیه سازان سیاسی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۷۶۹۴

هشدار قاضی القضات به حاشیه سازان سیاسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آرمان ملی،  سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه از «توجه به معیشت» و «مقابله با کرونا و آفات آن» به عنوان مسائل اصلی کشور یاد کرد و گفت: دغدغه مسئولان باید رفع مشکلات معیشتی مردم به‌ویژه در شرایطی باشد که ویروس منحوس کرونا کسب و کار بسیاری از افراد را مختل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قاچاق دارو و مشکل تامین دارو را از دیگر معضلات امروز کشور دانست و اظهار داشت: امروز مردم برای تهیه دارو با مشکل مواجه هستند و وجود داروهای تقلبی در بازار هم نگران‌کننده است. آیت‌ا... رئیسی بر همین اساس تاکید کرد که مسئولان باید موضوع تامین داروی موردنیاز مردم را با حساسیت پیگیری کنند و اجازه ندهند سوداگران و قاچاقچیان در این عرصه جولان دهند. رئیس دستگاه قضا با اشاره به پایان تحریم ۱۰ساله تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در خصوص برداشته شدن موانع معامله تسلیحاتی نباید صرفا به شکست سیاسی آمریکا بسنده کرد و باید همه تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غربی‌ها علیه ملت ایران برداشته شوند.

آیت‌ا... رئیسی با بیان اینکه غربی‌ها باید متعهد به اجرای توافقات باشند اما روزبه‌روز ظلم و ستم آنها بیشتر می‌شود گفت: مساله تولید قدرت در برابر نظام سلطه مهم است تا بتوان با دست پر در میدان مقابله با این زورگویی‌ها حاضر شد.

سازوکار هم این است که اقداماتی در جهت بی‌اثر کردن تحریم‌ها و تسهیل زندگی و معیشت مردم صورت گیرد. رئیس قوه‌قضائیه با تاکید بر اینکه همه مشکلات در داخل کشور و به دست توانای مردم قابل حل است، خاطرنشان کرد: راهکار حل مشکلات اقتصادی در حوزه اقتصاد نهفته است و دنبال کردن راهکارهای سیاسی برای حل مسائل اقتصادی خطاست.

آیت‌ا... رئیسی به ابلاغ سند امنیت قضائی اشاره کرد و با تقدیر از معاونت حقوقی و دیگر بخش‌های مرتبط در دستگاه قضا، عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه برای همه دستگاه‌ها از جمله قوه‌قضائیه تکالیفی در نظر گرفته شده که یکی از آنها تدوین سند امنیت قضائی بود. اما باید بدانیم که اجرای هر سندی مهم‌تر از ابلاغ آن سند است و همه همکاران قضائی در سراسر کشور ملزم به اجرای اسناد تحولی هستند.

رئیس قوه‌قضائیه، «حق‌الناس» را مهم‌ترین موضوع سند امنیت قضائی عنوان کرد و اظهار کرد: «حق‌الناس» و «حقوق مردم» قبل از آنکه دستاویز مدعیان حقوق بشر باشد، آموزه نبی مکرم اسلام است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

آیت‌ا... رئیسی افزود: «حق الناس» از تاکیدات مستمر امام و رهبری بوده که قوانین موضوعه نیز بر آن تصریح دارد و با ابلاغ سند امنیت قضائی به دنبال آن هستیم تا با عزم و اراده جدی از حقوق مردم صیانت شود.

رئیس دستگاه قضا گریزی نیز به موضوع بازگرداندن مدیرعامل فراری یکی از بانک‌های کشور زد و با تقدیر از نیروهای امنیتی و پلیس بین‌الملل و دیگر عواملی که در بازگرداندن این مفسد اقتصادی نقش داشتند، تاکید کرد: افرادی که تصور می‌کنند می‌توانند مرتکب جرم شوند و با خروج از کشور از چنگال عدالت بگریزند سخت در اشتباه هستند.

آیت‌ا... رئیسی خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی اجازه نمی‌دهد کسانی که به نحوی به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند، آرام بگیرند و بازگرداندن همه متهمان اقتصادی و اموال به یغما رفته ملت را با قاطعیت و تا آخر دنبال می‌کند تا این اموال به خزانه کشور برگردد و در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس‌قوه‌قضائیه بر همین اساس به کشورهای غربی نیز هشدار داد که اجازه ندهند کشورشان پناهگاه غارتگران بیت‌المال و مفسدان اقتصادی شود و تصور نکنند پول‌هایی که مفسدان اقتصادی از مردم سرقت می‌کنند، برای آنها منفعتی به دنبال می‌آورد.

کد خبر 558697 برچسب‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران سید ابراهیم رئیسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران سید ابراهیم رئیسی سند امنیت قضائی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن رویکرد تحولی و اجرای سند تحول در قوه قضائیه و ابلاغ «سند تحول و تعالی قوه قضائیه» توسط ریاست قوه قضائیه در روز جاری گفت: سند ابلاغی پس از جمع بندی پیشنهادات و بازنگری و روزآمد سازی سند پیشین توسط ریاست قوه قضائیه تصویب شده و منطبق با شرایط فعلی قوه قضائیه و کشور است.

القاصی طی نشستی با حضور معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات، قائم مقام و معاونین قضائی دادگستری کل استان تهران ضمن مرور هفت مأموریت مورد تاکید در سند تحول و تعالی قوه قضائیه از آنها خواست تا با تشکیل ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضائیه در استان تهران نظارت و پیگیری مستمری را برای تحقق اهداف و اجرای مأموریت‌های ۷ گانه سند تحول و تعالی اعمال کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: با توجه به حجم و گستردگی استان تهران در اقدامات قضائی، مسئولیت سنگینی از حیث کمی و کیفی در اجرای سند برعهده دستگاه قضائی استان قرار دارد و این موضوع جدیت و تلاش مضاعفی را در تمام سطوح مدیریتی و صف در مراجع قضائی استان می‌طلبد.

علی القاصی گفت: برای دست‌یابی به اهداف سند و در ذیل ستاد راهبری استان، ۹ کارگروه تخصصی نیز متناسب با هر یک از مباحث مطرح شده در سند تحول و تعالی تشکیل خواهد شد تا نسبت به اجرای گام‌ها و اقدام‌های مورد نظر سند با جدیت عمل کنند.

شایان ذکر است: در تنظیم این سند، به موضوعات مقابله با فساد و تحقق کارآمدی توجه ویژه‌ای شده و بر اساس مفاد قانون اساسی، منویات امامین انقلاب و انتظارات مردم، پیامد نهایی تحول در قوه قضائیه دستیابی به «عدالت» و «رضایت‌مندی مردم» در نظر گرفته شده است.

گفتنی است: سند جدید تحول و تعالی قوه قضائیه، به عنوان نسخه روشن، اجماع‌ساز و جمع‌بندی‌شده‌ای از رویکردها و راهکارهای تحولی در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضائیه رسید که صبح امروز برای اجرا رسماً ابلاغ شده است.

کد خبر 6080133

دیگر خبرها

  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • از تحول در نظام مدیریتی تا رفع موانع تحقق مأموریت‌ها
  • نسخه پیچی پناهیان؛ از مساله حجاب تا مشکلات اقتصادی
  • نسخه عجیب پناهیان برای حل مساله حجاب؛ با ساخت دو سریال همه‌ چیز درست می‌شود!
  • ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه تشکیل شد
  • ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد/ مهم‌ترین ویژگی‌های سند جدید تحول قضایی
  • رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به نفع غزه رقم خواهد زد
  • سند تحول و تعالی قوه قضائیه ابلاغ شد