Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا قدسی در بازدید از سایت ۲۳ هکتاری گلخانه صادق آباد دهگلان که با همراهی رئیس‌ سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار دهگلان و مدیر جهاد کشاورزی دهگلان انجام شد اظهار کرد: متاسفانه امروز نوسانات ارزی و بازی‌های سیاسی به عنوان یک مشکل بزرگ که توسط افرادی در داخل و خارج هدایت می‌شود  آرامش را از مردم گرفته و قصد ندارند کمک کنند تا تولید ما به یک ثبات پایدار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در این شرایط سخت و تحریم‌های ظالمانه که در استان و کشور ایجاد شده، تولید در  استان‌های مرزی کردستان، خوزستان، سیستان وبلوچستان و آذربایجان غربی بسیار مهم است چرا که دشمنان ما در آنسوی مرزها همیشه به آنها چشم طمع داشته‌اند اما غیورمردان اجازه تجاوز به این خاک را به آنها نداده‌اند. 

مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیشینه و تاریخ ایران بیانگر اصالت استان‌های کشورمان است اما دشمنان تحمل ثبات و آرامش در کشور ما را ندارند و تلاش می‌کنند تا جلو رشد تولیدات و خاصتا محصولات کشاورزی را بگیرند تا از استقلال ما جلوگیری کنند. 

وی اذعان کرد: تولیدکنندگان بخش کشاورزی با درایت و همت بلند در زمینه تولید همه ترفندهای دشمن را با شکست مواجه می‌کنند،

قدسی یادآور شد: هر کسی که در جهت تولید سرمایه‌گذاری کند برای امنیت کشورش کار می‌کند و هیچ عبادتی از این بالاتر نیست. 

وی در ادامه ضمن اظهار خشنودی از سایت 23 هکتاری گلخانه صادق آباد گفت:  الان بالغ بر ۲۰۰ خانواده بر سر سفره این گلخانه هستند و برای آنها  شغل ایجاد شده است و این بهترین نوع جهاد است. 

قدسی اظهار داشت: این کار یک خدمت بزرگ محسوب می‌شود و هر کاری که از دست  مجموعه همکاران جهاد کشاورزی برآید، کوتاهی نمی‌کنیم و در مسیر بودجه واعتبارات در صورت نیاز برای فازهای بعدی، قطعا کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: قبلا شهرهای جیرفت و یزد در اجرای تولیدات گلخانه‌ای پیشرو بودند اما خوشبختانه با روندی که در پیش داریم استان‌های زنجان، همدان، دماوند، کردستان و اقلیم سرد نیز در جهت تولید محصولات گلخانه‌ای فعال و موفق  هستند. 

وی با تقدیر از اقدام سرمایه‌گذاری کشاورزان در احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان کردستان، اظهار کرد: اقدام ارزشمند کشاورزان که سرمایه خود را برای تولید گذاشته‌اند جای تقدیر دارد و انشالله به همت و همکاری شماها از این بحران وشرایط سخت عبور خواهیم کرد و با وجود تمامی این مشکلات به قله موفقیت هر چند با سختی و مشقت، صعود خواهیم کرد.

گلخانه صادق آباد در مساحت ۲۳ هکتار در ۲۰ سایت ۴ هزار مترمربعی با سازه کاملا گالوانیزه و بصورت هیدروپونیک با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد در حال اجراست. 

به گفته فرید سپری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مجتمع گلخانه صادق آباد در زمان سفر پر خیر برکت مقام معظم رهبری ۲۸۰۰۰ میلیون ریال جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های آن تعلق گرفت و در زمان اجرا ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به متقاضی طرح پرداخت شده است.

وی ظرفیت تولید این مجتمع را ۲ هزار و ۶۰۰ تن انواع سبزی و صیفی و توت‌فرنگی با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۹۶ نفر و غیرمستقیم ۱۸۰ ذکر کرد.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: استان کردستان کشاورزی مشاور وزیر جهاد جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه استفاده از دانش‌‌بنیان در تولیدات دامی همدان ضرورت دارد، گفت: امسال صنایع کوچک روستایی در استان توسعه می‌یابد. - اخبار استانها -

رضا بهراملو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: استفاده از علوم کاربردی و پژوهش‌های تحقیقاتی بر پایه دانش‌بنیان و استفاده از آنها در زمینه‌های اصلاح دام، افزایش تولید دام و غیره می‌تواند یکی از عوامل مهم در جهش تولید در استان همدان باشد.

وی با اشاره به گستردگی جهاد کشاورزی و مسئولیت آن در تولیدات موادغذایی که دام، محصولات زراعی و باغی، مراتع، تولید گوشت و غیره را شامل می شود، افزود: در استان همدان باید از عدد تکراری تولید سالانه محصولات کشاورزی فاصله بگیریم و به تولید 5 میلیون تن محصول سالم و با کیفیت دست یابیم.

رئیس جهاد‌کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه توسعه صنایع کوچک روستایی نیز از برنامه‌های دیگر امسال است بیان کرد: در این حوزه استقبال همه جانبه وجود دارد و باید عملیاتی شود به نحوی که روستاهای استان مولد و صنایع کوچک روستایی راه‌اندازی شود.

بهراملو تاکید کرد: با این طرح راه‌اندازی دامداری‌های کوچک روستایی 50 راسی، کشت گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی با بعد خانگی، تولید نان کامل، گلخانه‌های کوچک مقیاس 300 مترمربعی و ایجاد صنایع لبنی روستایی با مشارکت مردم، روستاییان و کشاورزان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه هدف جهاد کشاورزی افزایش سرمایه دامی برای وابسته نبودن به دیگر کشورها است، تاکید کرد: در تلاش هستیم با برنامه ریزی و همراهی بانک‌ها مشکلات مربوط به ارائه تسهیلات کم بهره به دامداران را مرتفع و با سوق دادن دانش‌بنیان‌ها به سمت فعالیت در حوزه دامداری کیفیت تولیدات دامی استان را افزایش دهیم.

رئیس جهاد‌ کشاورزی استان همدان همچنین با بیان اینکه بیش از 960 واحد دامداری سنگین در استان همدان فعال هستند که 378 مورد آنها شیری و مابقی آن گوشتی است، گفت: استان همدان نیز با برخورداری از آب و هوا، مراتع و چراگاه‌ها و شرایط جغرافیایی مطلوب، دارای زمینه‌های بسیار مناسبی برای فعالیت در این زمینه است که همت علاقمندان در کنار حمایت و همکاری مسئولان را می‌طلبد.

بهراملو در پایان تاکید کرد: استفاده از روش‌های نوین پرورش دام، اصلاح نژاد، بهبود تغذیه دام‌ها و ثبت مشخصات در رکوردگیری گاوهای شیری به منظور شناسایی دام‌های برتر از نظر ژنتیکی، از جمله اقدامات سودآور در عرصه دامپروری است که می‌توان با پرداختن به آن اقتصاد این بخش را تقویت و درآمدزایی روستاییان را افزایش داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان