Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، قاسم بازیاری: این روزها از هر فردی درباره کرونا بپرسی به راحتی جواب سوالت را می‌دهند. سوال چند کلمه‌ای که هر چند آسان به نظر می‌رسد ولی جواب دردناک و سختی می‌شنوید. بچه‌های کم سن و سال نیز به خوبی این اسم را می‌شناسند و نقل این روزهای محافل مردم شده است.

خبرهای فوتی و بستری شدگان و مبتلایان این روزها همه ما می‌شنویم ولی انگار که نه انگار کرونایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها خانواده‌های زیادی بر اثر این بیماری داغدار شده‌اند و قطعاً این بی توجهی‌ها باعث افزایش فوت شدگان می‌شود.

برای کرونایی که این روزها مردم را درو کرده فرقی نمی‌کند زن باشد یا مرد، پیر یا جوان هر چه هست، فعلاً یکه‌تازی می‌کند و کسی هم جلودار آن نیست.

وقتی از افراد سوال می‌کنی چرا ماسک نمی زنید می‌گویند کرونا به سراغ ما نمی‌آید. به راستی چرا این جملات به ذهن این افراد می‌آید؟ آیا آنها افرادی که روزانه روانه قبرستان‌ها می‌شوند نمی‌بینند؟ آیا آنها دلسوز جان خودشان، خانواده و پدر و مادر خود نیستند؟ و صدها سوال دیگر که کسی جوابی نمی‌دهد.

کار سخت کادر درمان

پرستاران و کادر درمان بیمارستان زینبیه خورموج با ایثار و جانفشانی این چندین ماه را گذرانده‌اند که در این راه خیلی از آنها به این بیماری مبتلا شده‌اند.

ادامه این روند برای آنها سخت و طاقت فرسا شده و ملتمسانه از مردم درخواست می‌کنند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید که ما دیگر فرسوده شده‌ایم اما گوش شنوایی نیست که نیست.

شهرستان دشتی در ماه‌های گذشته در وضعیت زرد رنگ بوده ولی امروز به دلیل بی توجهی برخی افراد متأسفانه روند فوتی‌ها و بستری شدگان افزایش یافته است که ادامه این کار برای کادر درمانی که دیگر فرسوده شده‌اند سخت می‌کند.

مردم رعایت کنند

یکی از پرستاران بیمارستان زینبیه خورموج در گفت‌وگو با خبرنگار مهر نیز گفت: تنها انتظار ما از مردم این است که آنها این بیماری را جدی بگیرند.

وی افزود: این طور که شرایط پیش می‌رود باعث فرسودگی کادر درمان می‌شود و ما از مردم خواهش می‌کنیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

یکی دیگر از پرستاران باسابقه بیمارستان زینبیه خورموج نیز به خبرنگار مهر گفت: بهترین راه قدردانی از کادر درمان رعایت مردم است.

وی افزود: اگر مردم این بی توجهی‌ها را ادامه دهند قطعاً با محدودیت‌های تجهیزاتی در بیمارستان مواجه می‌شویم.

روزهای خوبی در انتظار دشتی نیست

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی نیز به خبرنگار مهر گفت: تعداد بستری شدگان در بیمارستان رو به افزایش است آماری که نوید بخش روزهای خوبی از کرونا در سطح شهرستان نیست و مردم باید این موضوع را بدانند.

پرویز احمدی ادامه داد: ما فصل پاییز و زمستان را پیش رو داریم و خواهشی که از مردم داریم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: امروز اداره بنیاد مسکن شهرستان که تعدادی زیادی از کارکنان آن به این بیماری مبتلا شدند تعطیل شد.

وضعیت قرمز در دشتی

فرماندار دشتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: روند فوتی‌ها و بستری شدگان افزایش یافته و هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی هستیم که این مطلوب نیست.

عبدالله نادری افزود: برای بهبود این وضعیت راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست و مردم باید به این موضوع توجه کنند.

وی ادامه داد: برخی تمهیدات در جهت کاهش این بیماری اتخاذ شده ولی همه این موارد مستلزم همکاری مردم است.

با نزدیک شدن فصل پاییز و زمستان و اوج گیری این بیماری تنها راه بهبود این وضعیت کمتر بیرون آمدن مردم از منازل، زدن ماسک و رعایت کردن فاصله گذاری اجتماعی است.

موضوعی که هر چند ساده است ولی همین کار ساده برای برخی افراد خیلی سخت است که این سختی به قیمت جان افراد تمام می‌شود.

کد خبر 5052947

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالله نادری پرویز احمدی بوشهر دشتی ویروس کرونا کووید 19 شیوع کرونا ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه اربعین 99 ستاد ملی مقابله با کرونا مشهد پروتکل های بهداشتی خبرنگار مهر بستری شدگان کادر درمان بی توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان بیمار با اقدام به موقع کادر درمان بیمارستان امام رضا (ع)

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این بیمار مبتلا به عارضه Abscess Peritonsillar یا آبسه گردنی، ساعاتی پس از دریافت خدمات درمانی معمول، به دلیل شرایط خاص جسمی و مشکل تنفسی، دچار انسداد راه هوایی شده بود که با تلاش پزشک کشیک بخش و کادر درمان، دقایقی بعد به شرایط عادی بازگشت  و پس از انجام ادامه درمان، با حال مساعد از بیمارستان ترخیص شد.   پزشک کشیک و رزیدنت سال دوم جراحی گوش و حلق و بینی بیمارستان امام رضا (ع) در این باره گفت: بیمار با شکایت گلودرد از یک هفته قبل، تحت درمان‌های آنتی بیوتیکی قرار گرفت که موثر نبود و با مراجعه به بیمارستان امام رضا (ع)، پس از انجام معاینات و سی تی اسکن، تشخیص عارضه آبسه گردنی داده شد که بر همین اساس با ایجاد برشی داخل دهان، آبسه تخلیه و با توجه به شرایط بیمار و تنگی راه هوایی و توصیه پزشک، مقرر شد که بیمار در بخش بستری شود و داروی تزریقی دریافت کند.   دکتر حبیبی افزود: پس از حدود پنج ساعت از انجام این فرآیند، بیمار را به همراه رزیدنت سال بالا در بخش ویزیت کردیم که وی اظهار بهبودی کرد و حدود ساعت ۱۱ شب هم مجددا در بخش ویزیت شد و مشکلی نداشت، اما حدود ساعت ۱۱ و نیم شب، بیمار دچار خونریزی در دهان و به دلیل آبسه گردنی دچار تنگی بیشتر در راه هوایی شد و همچنین خونریزی مختصری از ناحیه برش تخلیه آبسه داشت.   وی ادامه داد: با توجه به این شرایط اقدامات اولیه انجام شد و، چون پیش بینی می‌شد، وضعیت بیمار به سمت خفگی یا توقف تنفس برود، از متخصص بیهوشی هم کمک خواستیم و وسایل آنتویباسیون را آماده کردیم که ناگهان سطح اکسیژن خون بیمار ناگهان افت کرد و حمله خفگی برای وی ایجاد شد و سطح اکسیژن خونی به صفر رسید؛ بطوریکه صورت بیمار کاملا کبود شد و به دلیل فشاری که در ناحیه سر و گردن بود، خونریزی از ناحیه دهان شدت یافت.    دکتر حبیبی گفت: پس از امتحان کردن راه‌های مختلف، در نهایت راه هوایی را از ناحیه محل گردن به روش کریکوتیروتومی برقرار کردیم، چون این محل معمولا فضای ایمنی برای بازگشایی راه تنفس است.   این پزشک کشیک اضافه کرد: خوشبختانه این راه حل اثربخش بود و در کمتر از یک دقیقه تنفس بیمار مجددا، برقرار و در نهایت پس از اطمینان از پایداری نسبی علائم حیاتی، بلافاصله بیمار به اتاق عمل منتقل شد و تحت تراکئوستومی اورژانسی قرار گرفت که پس از عمل هم بیمار بدون هیچ گونه عارضه مغزی، زود به هوش آمد و پس از یک هفته مراقبت و ادامه درمان آنتی بیوتیک تزریقی با حال عمومی خوب مرخص شد.   دکتر حبیبی ضمن اشاره به تلاش و همراهی بسیار خوب همکاران خود در انجام این عملیات فوق اورژانسی و نجات جان بیمار ازمرگ قطعی گفت: دوره آموزشی مدیریت راه هوایی که چندماه قبل در بیمارستان قائم (عج) برگزار شد، تجربه خوبی بود که توانستم در رابطه با بیمار موردنظر به طور موثر به کار بگیرم.

دیگر خبرها

  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / آخرین وضعیت درمان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران
  • نگرانی از بی‌توجهی به قانون جوانی جمعیت
  • مراکز بهداشت و درمان باید ۳۶۵ روزه خدمت کنند
  • مهاجرت کادر درمان می‌تواند آسیب جدی برای نظام سلامت باشد
  • نجات جان بیمار با اقدام به موقع کادر درمان بیمارستان امام رضا (ع)