Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@04:20:45 GMT

کلاهبرداران «رولکسی» را شناسایی کنید

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۸۳۴۹

کلاهبرداران «رولکسی» را شناسایی کنید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دونفر از اعضای باند ٦ نفره کلاهبرداران فروش ساعت‌های قلابی دستگیر شدند. پلیس از مردم خواست که تصویر این کلاهبرداران حرفه‌ای را شناسایی کنند. کلاهبردارانی که با چرب‌زبانی، رهگذران خیابان‌ها را سرکیسه می‌کردند. آن‌ها ساعت‌های تقلبی را به‌عنوان اصل می‌فروختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کلاهبرداران هر ساعت را به قیمت ٣٠٠ تا ٧٠٠‌میلیون تومان به فروش می‌رساندند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،از چند وقت پیش اخبار و شکایات مختلفی از سراسر کشور به اداره ١٤ پلیس آگاهی، ارجاع شد. در این شکایت‌ها مشخص شد که چندنفر با ته چهره‌های تبعه کشور افغانستان کالا‌های قلابی را به‌عنوان کالای اصل و لوکس فروخته‌اند.

گزارش‌های اولیه نشان از این داشت که متهمان پس از شناسایی سوژه‌هایشان به بهانه پرسیدن آدرس ترمینال به مالباختگان نزدیک می‌شدند. آن‌ها سر صحبت را باز کرده و ادعا می‌کردند که به علت نیاز مالی قصد فروش ساعت رولکس طلا دارند؛ بنابراین با همین حرف‌ها طعمه‌های خود را فریب و ساعت تقلبی را به قیمت گزافی به هموطنان می‌فروختند. پس از آن نیز متواری می‌شدند.

بیشتر بخوانید:

جنایت به خاطر تلفن بی موقع

با توجه به گسترده‌بودن فعالیت تبهکاران در سراسر کشور، دستور دستگیری اعضای این باند توسط بازپرس دادسرای ناحیه ٦ تهران صادر شد. تیمی از کارآگاهان نیز به‌طور ویژه بررسی موضوع را برعهده گرفتند.

متهمان در هیچ‌یک از پرونده‌ها از هویت واقعی‌شان استفاده نکرده بودند. با این حال با تلاش مستمر کارآگاهان هویت واقعی یکی از اعضای باند به نام «سعید ٤٧ساله» شناسایی شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد او سابقه کلاهبرداری به همین شیوه شگرد در سال‌های اخیر دارد. او پس از آزادی از زندان با تشکیل باندی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه سرکرده باند را در محدوده جنوب تهران شناسایی کنند. درنهایت نیز پلیس با هماهنگی‌های قضائی بیست‌ویکم مهرماه، او را در یک عملیات به همراه یکی از اعضای باند به نام فرشید ٣٠ساله دستگیر کرد. در بازرسی از مخفیگاه او دو قبضه سلاح گرم و سرد کشف شد.

پس از انتقال متهمان به اداره چهاردهم، در همان بدو ورود یکی از شاکیان هر دو متهم را شناسایی کرد؛ بنابراین متهمان به ناچار به جرم ارتکابی اعتراف کردند.

سرکرده باند «سعید» در اعترافاتش گفت: «من و همدست دیگرم پس از دو‌سال قبل از زندان آزاد شدیم. پس از آزادی یک باند ٦ نفره تشکیل دادیم. ما با پرسه‌زنی در سطح شهر تهران و شهرستان‌های دیگر کشور، افراد سالخورده را که از وضع مالی خوبی برخوردار بودند، شناسایی می‌کردیم. بعد به بهانه پرسیدن آدرس ترمینال به آنان نزدیک می‌شدیم. بعد از آن می‌گفتیم به دلیل نیاز مالی شدید «ساعت طلای رولکس» گران‌قیمت را زیر قیمت بازار می‌فروشیم. پس از اغفال سوژه، ساعت قلابی را به قیمت ٣٠٠ تا ٧٠٠‌میلیون تومان به آنان می‌فروختیم، سپس متواری می‌شدیم.»

سرهنگ «داود فرد» جانشین پلیس آگاهی تهران با اشاره به دستور بازپرس پرونده مبنی بر انتشار چهره متهمان به منظور کشف سایر جرایم ارتکابی، گفت: «تاکنون ١٥نفر از مالباختگان در سراسر کشور شناسایی شده‌اند.»

او با بیان اینکه دستگیری سایر اعضای این باند ٦ نفره در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست: «درصورتی که با این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است، می‌توانند برای شناسایی تبهکاران و تشکیل پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.»

منبع: شهروند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح حمایتی دولت در پرداخت وام فرزندآوری گفت: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با ارسال پیامک و انجام تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت می‌کنند و قصد کلاهبرداری از آنان را دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران استفاده می‌کنند و یکی از این فرصت‌ها، سوءاستفاده از ارائه تسهیلات و وام‌های بانکی است، در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت‌نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با روش‌های مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزندآوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: هموطنان توجه داشته باشند که سایت ve.cbi.ir به عنوان تنها سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند فعال است و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کد خبر 747366

دیگر خبرها

  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • شناسایی باند‌های فحشا و تجارت جنسی/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن مسدود شد
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران
  • سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد