Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@12:56:30 GMT

نیکوتین سیگار احتمال سرطان مغز را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۸۳۸۱

نیکوتین سیگار احتمال سرطان مغز را افزایش می‌دهد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مواد شیمیایی موجود در تنباکو به انتقال سلول‌های سرطانی از ریه‌ها به مغز کمک می‌کند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، برآورد‌ها نشان می‌دهد تا ۴۰ درصد از مبتلایان به سرطان ریه احتمالاً دچار تومور‌های متاستاتیک مغز می‌شوند. محققان دانشکده پزشکی ویک فارست در کارولینای شمالی وضعیت سلامت ۲۸۱ بیمار مبتلا به سرطان ریه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج نشان داد که شیوع تومور‌های متاستاتیک مغز در بیماران سیگاری نسبت به سایر بیماران مبتلا به سرطان ریه، بیشتر است.

تیم تحقیقاتی این مطالعه معتقدند: «نیکوتین با تأثیر بر میکروگلیا، نوعی سلول ایمنی در مغز، منجر به سرطان مغز می‌شود.

نیکوتین سلول‌های میکروگلیایی را از فرمی که باعث از بین رفتن تومور‌ها می‌شود، به شکل دیگری تغییر می‌دهد که از رشد سلول‌های سرطانی پشتیبانی می‌کند.» محققان در عین حال دریافته اند ماده‌ای به نام پارتنولید که در گیاه بابونه اروپایی یافت می‌شود از تأثیر نیکوتین بر سلول‌های ایمنی مغز جلوگیری می‌کند.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: سیگار نیکوتین سرطان مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیماری‌های خود ایمنی معمولا مرموز هستند. در دهه ۱۹۵۰ دانشمندان فهمیدند که سیستم ایمنی بدن می تواند به اندام‌های خود بدن آسیب برساند. حتی امروز نیز، دلایل اساسی و عملکرد درونی بیشتر بیماری های خود ایمنی ناشناخته باقی مانده است که گزینه های درمانی آن را محدود می‌کند.

با این حال، طی چند سال گذشته، دانشمندان سرنخ هایی برای چگونگی بروز بیماری‌های خود ایمنی پیدا کرده‌اند. این تحقیق نشان داده است که DNA متصل به ذرات کوچک موجود در جریان خون ، مقصر احتمالی است که در بسیاری از بیماری های خود ایمنی به ویژه لوپوس اریتماتوز سیستمیک دیده می‌شود که در درجه اول زنان جوان را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند باعث آسیب به کلیه شود.

با این حال، به دلیل تنوع زیاد در اندازه ذرات و DNA در خون، شناسایی آن ها دشوار بوده است. به تازگی محققان دانشگاه دوک راهی برای آزمایش سیستماتیک چگونگی تعامل این ذرات با سیستم ایمنی بدن ایجاد کرده اند. محققان با استفاده از ذرات ریز در اندازه‌های مشخص و اتصال رشته های DNA با طول های خاص به آنها و قرار دادن این ساختار در معرض کمپلکس‌های حاصل از سلول‌های ایمنی ممکن است درک اساسی محققان از این بیماری ها را افزایش دهند.

کریستین پین، استاد مهندسی مکانیک و علوم مواد می‌گوید: « رویکرد ما مسیر سلولی که باعث پاسخ آسیب‌زا به این ذرات هیبریدی می شود، را شناسایی کرد و نشان داد که DNA محصور به سطوح نانوذرات از تخریب توسط آنزیم ها محافظت می شود. ما فکر می کنیم این نتایج بسیار مهم است و پایه و اساس مطالعات آینده را تشکیل می دهد.»

در حالی که DNA معمولاً درون هسته سلول هستند، هنگامی که سلول ها می میرند یا توسط ویروس ها و باکتری ها مورد حمله قرار می گیرند، اغلب وارد جریان خون می‌شوند. در حالی که به آنها “DNA بدون سلول” گفته می‌شود عمر کوتاهی داشته و به سرعت تجزیه می‌شوند، اما در بعضی از افراد و موقعیت ها، این رشته‌ها می تواند مدت زمان طولانی تری دوام داشته باشند. در این پروژه سطح بالای DNA بدون سلول با شدت علائم لوپوس ارتباط نشان داد.

اولین مشاهده مهمی که تیم ایجاد کرده بود این بود که DNA متصل به نانوذرات از آنزیم های دگرگون کننده محافظت می شود. این گروه معتقد است آنزیم‌ها ممکن است به DNA دسترسی پیدا نکرده باشند تا آنها را از بین ببرند. نتایج نشان داد که ماکروفاژها با تولید سیگنال های التهابی برای سایر سلول‌ها، به کمپلکس‌های ذرات DNA پاسخ می‌دهند، که این موضوع مشخصه بسیاری از بسیاری از بیماری های خود ایمنی است. آنها همچنین نشان دادند که این پاسخ از طریق یک مسیر سیگنالینگ خاص به نام CGAS-STING ایجاد می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • جداسازی پلاسما از خون در عرض نیم ساعت و با دقت بالا
  • اگر صبح‌ها با این علائم از خواب بیدار می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید
  • وجود یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • توسعه ایمنی درمانی سلول‌های تی برای درمان سرطان خون
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه
  • چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟