Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-طرز تهیه پیتزا باگت | مواد لازم برای تهیه پیتزا باگت | طرز تهیه پیتزای بدون خمیر و آسان | طرز تهیه پیتزا با نان باگت | طرز تهیه نان باگت شکم پر | خواص هویج

مواد لازم:

نان باگت : ۴-۳ عدد آرد : ۱ قاشق غذاخوری سرپر سینه مرغ آبپز شده: ۱ عدد شیر : ۲ لیوان سیب زمینی نگینی آبپز شده: ۱ عدد نمک : ۱ قاشق چایخوری هویج نگینی آبپز شده: ۱ عدد فلفل سیاه : ۱ قاشق چایخوری نخود فرنگی آبپز شده: به مقدار لازم پنیر پیتزا برای روی نان ها: به میزان لازم کره : ۱ قاشق غذاخوری سرپر



طرز تهیه:

مرحله اول:

داخل یک ظرف کوچک کره را آب کنید، آرد را افزوده و تا زمانی که بوی خامی اش از بین برود تفت دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله دوم:

شیر را کم کم اضافه کنید و تند تند هم بزنید. نمک و فلفل سیاه را بریزید و بعد از بجوش آمدن زیر گاز را خاموش کنید.

مرحله سوم:

در یک ظرف سس آماده شده، چاشنی و سینه مرغ را مخلوط کنید.اگر بخواهید داخل نان ها می توانید سس گوجه بمالید.

مرحله چهارم:
مواد آماده شده را داخل نان بریزید و رویش پنیر ورقه ای یا رنده شده بریزید. و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تا زمانی که روی نان ها سرخ شود بپزید.

پیشنهاد می شود بخوانید: طرز تهیه پیتزا / طرز تهیه پیتزا مخصوص خانگی و خوشمزه

خواص هویج

1. بهبود بینایی
در حکمت قدیمی حقیقت وجود دارد که هویج برای چشم شما مناسب است. هویج غنی از بتا کاروتن هستند که به ویتامین A در کبد تبدیل می شوند. ویتامین A در شبکیه، به ردپسین، یک رنگدانه بنفش ضروری برای دید در شب تبدیل می شود.

نشان داده شده است که بتا کاروتن برای محافظت در برابر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید سالخورده گان مفید است. یک مطالعه نشان داد افرادی که مقدار زیادی بتا کاروتن مصرف می کنند، 40 درصد کمتر از خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا نسبت به افرادی که کم مصرف می کنند، کمتر از 40 درصد است.

2. جلوگیری از سرطان
مطالعات نشان داده اند هویج خطر ابتلا به سرطان ریه، سرطان پستان و سرطان روده را کاهش می دهد.

فالکاریینول یک آفت کش طبیعی است که توسط هویج تولید می شود که ریشه های آن را از بیماری های قارچی محافظت می کند. هویج یکی از تنها منبع مشترک این ترکیب است. یک مطالعه نشان داد که یک سوم خطر ابتلا به سرطان کمتر دیده شده از موش های که هویج خورده اند .

3. پیری را کند می کند
سطح بالای بتا کاروتن در هویج به عنوان یک آنتی اکسیدان برای آسیب سلول به بدن از طریق متابولیسم منظم عمل می کند. این  عمل کمک می کند که پیری سلول ها را کاهش می دهد.

4. سلامت پوست را ارتقاء می دهد
ویتامین A و آنتی اکسیدان ها پوست را از آسیب های خورشید محافظت می کند. کمبود ویتامین A باعث خشکی پوست، مو و ناخن می شود. ویتامین A جلوگیری از چین و چروک زودرس، آکنه، پوست خشک، رنگدانه، لکه های پوست و پوست تن ناهموار است.

5. کمک می کند تا از عفونت جلوگیری شود
هویج برای جلوگیری از عفونت توسط گیاهان شناخته شده. آنها را می توان به روش های برش خرد شده و یا جوشانده و پخته شده استفاده کرد.

6. پوست سالم تر (از خارج)
هویج به عنوان ماسک صورت ارزان و بسیار مناسب استفاده می شود. فقط هویج رنده شده را با کمی عسل مخلوط کنید..

7. از بیماری قلبی جلوگیری می کند
مطالعات نشان می دهد که رژیم های غذایی با کاروتنوئید بالا خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. هویج نه تنها بتا کاروتن بلکه آلفا کاروتن و لوتئین نیز دارند.

مصرف منظم هویج همچنین باعث کاهش سطح کلسترول می شود، زیرا فیبر های محلول در هویج با اسیدهای صفراوی ارتباط دارند.

8. بدن را پاک می کند
ویتامین A به کبد کمک می کند تا سموم بدن را از بین ببرد. این صفرا و چربی در کبد را کاهش می دهد. فیبر موجود در هویج به یبوست بدن کمک می کند.

9. محافظت از دندان ها و لثه ها
همه چیز در حال خراب شدن است! هویج دندان ها و دهان را تمیز می کند. آنها ذرات پلاک و مواد غذایی درست مثل مسواک یا خمیر دندان از بین می برند. هویج  مانند آدامس باعث تحریک بزاق می شود، که قلیایی بودن آن، باکتری های تشکیل دهنده حفره تشکیل دهنده اسید را کاهش می دهد. مواد معدنی در هویج از آسیب دندان جلوگیری می کنند.

10. جلوگیری از سکته مغزی
از همه مزایای بالا این تعجب برانگیز نیست که در یک مطالعه دانشگاه هاروارد، افرادی که پنج عدد یا بیشتر هویج در هفته خوردند کمتر از سکته مغزی ناراحت بودند نسبت به کسانی که فقط یک هویج تنها یک ماه یا کمتر خوردند.

نکات مهم در خصوص هویج:

نکته اول:

بیش از 100 گونه هویج وجود دارد.

نکته دوم:

برخی از آنها بزرگ هستند، برخی از آنها کوچک هستند، و آنها در رنگ های مختلف شامل: نارنجی، بنفش، سفید، زرد و قرمز هستند.

نکته سوم:

زنان انگلیسی در دهه 1600 اغلب برگ های هویج را در کلاه خود در جای گل ها یا پرها قرار دادند.

نکته چهارم:

نام "هویج" از کلمه یونانی "کاروتن" می آید.

نکته پنجم:

  بتاکاروتن که در هویج یافت می شود، در واقع برای خود هویج نامگذاری شد.

نکته ششم:

میانگین آمریکایی ها در حدود 12 پوند هویج در سال می خورد.
نکته هفتم:
  این فقط یک فنجان در هفته است. ما به راحتی می توانیم این مقدار را سه برابر کنیم، در حالی که انواع سبزیجات دیگر نیز می خوریم.

طرز تهیه کوکو پیتزا

مواد لازم:

هویچ آب پز فلفل دلمه سرخ شده سوسیس سرخ شده ادویه سیب زمینی نگینی سرخ شده تخم مرغ ۶ عدد



طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا هویج آب پز، سوسیس سرخ شده را به همراه فلفل دلمه ای و سیب زمینی که از قبل سرخ کردیم مخلوط میکنیم و به آن تخم مرغ ها را اضافه می کنیم.

مرحله دوم:
مواد را به خوبی هم میزنیم در تابه ای مناسب روغن ریخته و روی حرارت می گذاریم صبر میکنیم تا روغن به خوبی داغ شود سپس مواد را داخل تابه ریخته و دو طرف را حسابی سرخ میکنیم.
 

امیدواریم مطلب طرز تهیه پیتزا باگت برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید: طرز تهیه کیک پیتزا بدون فر / مواد لازم برای تهیه کیک پیتزا بدون فر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت طرز تهیه پیتزا تهیه پیتزا باگت کاهش می دهد خطر ابتلا بتا کاروتن مواد لازم ویتامین A سرخ شده ۱ قاشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند شهید صدر از روز چهارشنبه پخش می‌شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمد هادی مجتهد، نویسنده و تهیه کننده این مستند گفت: در این مستند از خاطرات و صحبت‌های شاگردان و همراهان ایشان و خواهر مکرمه‌شان شهید بنت الهدی صدر از جمله شهید محمد باقر حكيم، سيد‌عبدالهادی شاهرودی، شيخ حسن عبد الساتر، شيخ علی ياسين، سيد محمد غروی شيخ محمد طحينی، سيد علی أكبر حائری، سيد محمد حيدری، شيخ عبدالحليم الزهری، شيخ محسن اراكی، شيخ محمد سعيد النعمانی، شيخ جميل الربيعی، منا زلزله، ام فرقان الحكيم و مريم مصری استفاده شده است.

مجتهد گفت: این مستند که در ۹ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای در شبکه الکوثر تولید شده است علاوه بر مروری بر زندگی شهید صدر، به رفتار و سلوک ایشان در زندگی اجتماعی و خانوادگی، جایگاه علمی ایشان و سوابق مبارزاتی آن شهید با رژیم بعث عراق می‌پردازد.

تهیه‌کننده این برنامه در پایان تأکید کرد: تلاش کردیم بتوانیم با تولید این مستند، قدمی هر چند ناچیز جهت معرفی این شخصیت عظیم و نابغه جهان اسلام برداریم تا الگویی واقعی از یک عالم عامل و مجاهد خستگی‌ناپذیر در عصر حاضر ارائه شود.

گفتنی است این برنامه علاوه بر پخش از آنتن شبکه، در وبگاه رسمی و شبکه های اجتماعی فارسی و عربی شبکه  پوشش داده خواهد شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماهنگ «دختر سمپاد»
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • قدیمی‌ترین پیتزافروشی تهران پلمب شد + عکس
  • پلمب قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل حجاب
  • قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران پلمب شد
  • پیتزا داوود تهران پلمب شد
  • طرز تهیه خوشمزه‌ترین سیب زمینی تنوری پنیری (فیلم)
  • رسول صدرعاملی فیلم جدید می‌سازد
  • مستند شهید صدر از روز چهارشنبه پخش می‌شود
  • انجام بیش از ۱۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و عرضه غذا در تالش