Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی سه‌شنبه شب در نشست با رییس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان به اهمیت وقف و نقش آن در جامعه اشاره کرد و افزود: وقف سنت حسنه و مورد تاکید مکتب اسلام است و باید با برنامه‌ریزی، هدف گذاری و کار رسانه‌ای مردم را به سوی انجام وقف مورد نیاز تشویق کرد.

وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه باید با همکاری مسوولان نسبت به شناسایی نیازهای اساسی مردم رصد و سپس آن را برای وقف مطرح کند، یادآور شد: توجه به درمان، آموزش، مسایل فرهنگی و دینی، ورزشی و تهیه نیازهای جوانان باید در اولویت نیت واقفان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مهریز به ظرفیت های خوب خیران و افراد نیکوکار در شهرستان اشاره کرد که در کنار دولت برای انجام امور فرهنگی و آموزشی و سایر موارد  نیاز مردم همکاری مناسبی دارند، اظهار کرد: باید خیران را با اطلاع‌رسانی در جریان نیازهای اصلی مردم و نسل جوان قرار داد.

زارع زاده مهریزی اظهار کرد: وقف یک فرصت است و باید با تبیین اهداف و عملکرد موجب جلب اعتماد و مشارکت بیشتر مردم در فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در شهر و روستاهای بخش مرکزی شد که این مسوولیت جزو اهداف اصلی اوقاف و امور خیریه در منطقه است .

همچنین امام جمعه مهریز  ۲۹ مهرماه جاری گفته بود: مسوولان نهادهای فرهنگی و نمایندگان رسانه‌های گروهی باید نیت واقفان را به سمت وقف‌های نوین مورد نیاز مردم به خصوص در بخش های آموزش، بهداشت و تسریع در امر ازدواج و امور فرهنگی جوانان در این شهرستان هدایت کنند.

 حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی به مناسبت هفته وقف ( ۲۵ مهر تا اول آبان‌ماه )  در نشست با رییس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در یک سال اخیر افزود: با همکاری روحانیان و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها باید مردم و خیران را به سوی وقف در خصوص نیازهای روز جامعه و مردم برنامه‌ریزی و تشویق کنند.

وی با اشاره به اینکه همانند گذشته دیگر به برخی امور در عرصه وقف اصلا نیازی نیست به اهمیت توجه به مسایل جدید و استفاده از آن برای خدمت به جوانان به خصوص واگذاری زمین مناسب برای ازدواج و تشکیل خانواده و اشتغال و فعالیت‌های تولیدی و تامین جهیزیه اشاره کرد و پیگیری آن را به عنوان یک ضرورت و مطالبه خواستار شد.

 همچنین رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز ۲۴ مهرماه جاری به خبرنگاران گفته بود: برای نخستین بار از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ۳۳ هزار سند مربوط به وقف این شهرستان در سامانه جامع موقوفه های کشور بارگذاری و ثبت الکترونیکی شده است.

سید مهدی سیدی افزود: ثبت الکترونیکی اسناد به منظور تسهیل در انجام امور اداری، شتاب در پاسخگویی به مراجعان، جلوگیری از بروز آسیب‌های چرخش پرونده‌های فیزیکی و حفظ و نگهداری اسناد و مدارک وقفی انجام می شود.

این مسوول با اشاره به اینکه در شهرستان مهریز یک هزار و ۹۰۰ موقوفه و چهار هزار و ۴۰۶ رقبه وجود دارد که ۹۵ درصد آن مربوط به  بخش کشاورزی است خاطرنشان کرد: کار بارگذاری تمامی اسناد موجود که بیش از ۷۰ هزار برگ است به مرور تا پایان سال‌جاری انجام می‌شود.

به گفته سیدی هم‌اکنون یک هزار و ۸۰۰ مستاجر موقوفه در شهر و روستاها زیرپوشش این اداره هستند که از این تعداد فقط ۳۰ درصد آنها در موعد مقرر نسبت به پرداخت اجاره بها اقدام می‌کنند و تاخیر در این امر اداره را در انجام وظایف فرهنگی و تحقق نیات واقفان با مشکل مواجه می‌کند.

وی تصریح کرد: هنوز  ۷۰۰ پلاک وقفی در منطقه به خصوص در حوزه شهری وجود دارد که در دست مردم است  ضروری است برای تحویل آن و تعیین وضعیت بر اساس مقررات عمل شود و باید شهروندان تابع مسایل شرعی و قانونی باشند که بی‌توجهی به آن پذیرفته نیست.

هم اکنون در استان یزد بیش از ۱۴ هزار موقوفه و افزون بر ۳۶ هزار رقبه وجود دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز یزد وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز یزد وقف مهریز یزد وقف اخبار کنکور اداره اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو شهرداری جدید در شهرستان تبریز

فرماندار شهرستان تبریز از افتتاح شهرداری های لاهیجان و اسفهلان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح عصر امروز _یکشنبه بیست و ششم فروردین_ در حاشیه آئین افتتاح شهرداری‌های لاهیجان و اسفهلان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم، طبق تصویب هیئت وزیران، روستاهای لاهیجان و اسفهلان با اتمام مراحل اداری به شهر تبدیل شدند و امروز شاهد تأسیس شهرداری در این دو شهر هستیم.

وی با اشاره به اخذ مجوز تأسیس شهرداری و تبدیل شورای اسلامی روستا به شورای اسلامی شهر افزود: امیدواریم با تأسیس شورای شهر و شهرداری مقدمات توسعه برای شهرهای لاهیجان و اسفهلان فراهم شود.

فرماندار شهرستان تبریز همچنین اذعان کرد: با وجود اهمیت ماشین‌آلات سنگین در شهرداری هر دو شهر، از سوی معاونت عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی قول مساعد برای تهیه این خودروها صورت گرفته است.

به گزارش ایمنا، یونس فاتح فرماندار شهرستان تبریز احکام سرپرستی شهرداری‌ها را به امیرحسین ایمانی سرپرست شهرداری اسفهلان و محمد میرزایی سرپرست شهرداری لاهیجان تقدیم کرد.

کد خبر 744544

دیگر خبرها

  • تبادلات علمی و آموزش در رفع مسائل تغییرات جمعیتی موثر است
  • فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
  • فرماندار مشهد: پیگیر کار مردم در میزهای خدمت باشید
  • کمک ۲ میلیارد ریالی خیران نیک‌اندیش در جشن گلریزان سرباز
  • فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود
  • احداث زمین چمن مصنوعی در بهاباد
  • کارگروه عفاف و حجاب شهرستان میاندوآب
  • افتتاح دو شهرداری جدید در شهرستان تبریز
  • راه اندازی کاروان خودرویی مردم مهریز در حمایت از عملیات وعده صادق
  • انتصاب مشاور فرماندار و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری تهران