Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در یک دوره هایی در ارتباط با تهیه اقلام یدکی و تسلیحات به شدت احساس نیاز می کردیم و دنبال این بودیم تا کشوری به ما اژدر و توپ و سلاح یا فن ساختن شناور بدهد ، خاطرنشان کرد: اما امروز به جرات می گویم در نیروی دریایی اینکه تحریم تسلیحاتی برداشته شده یا ادامه پیدا کند چیز تاثیر گذاری نیست چون هرآنچه می خواستیم از انواع توپ و اژدر و شناور را ساختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی در ادامه به موضوع مهم اژدر در تسلیحات دریایی اشاره کرد و گفت: تا همین چند سال گذشته دست ما دراز بود که از جایی اژدر خریداری کنیم، اما با ورود اژدرهای بومی و آزمایش موفق آنها این نیاز کاملا مرتفع شده است. امروز همین اژدر بومی ایران که برای اولین بار در سال ۹۶ تست شد به توانایی چند برابری دست پیدا کرده و چه در حوزه برد اژدر و چه توانایی انهدام و دقت، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته حتی کالیبر اژدرهای خود را به گونه‌ای تعیین کردیم تا به جای تنوع بی حاصل و هزینه زا قابلیت تاکتیکی داشته باشد به همین خاطر است که می توانیم از اژدر بومی برای هر سه نوع زیردریایی ایران که یک نمونه سنگین آن هم ساخت خودمان نیست از همین اژدر استفاده کنیم.
دریادار خانزادی در پاسخ به این سوال که در حوزه فروش تسلیحات در چه وضعیتی قرار دارید، اظهارداشت: در حوزه فروش، محور اصلی وزارت دفاع است و وقتی ما در جهاد خودکفایی نداجا نمونه اولیه محصولی را می سازیم به وزارت دفاع می دهیم تا در تعداد انبوه تولید کند و اگر خواست بفروشد.
وی تاکید کرد: محصولات ما در حد بالایی از کیفیت و جذابیت‌های قیمتی قرار دارند و این امکان بسیار بالایی وجود دارد تا در رقابت با نمونه‌های خارجی رقابت موفقی داشته باشند.


منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ارتش اژدر نداجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید

به گزارش خبرنگار مهر، نورااله مرادی صبح امروز در اولین همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران به میزبانی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه تمدن ایرانی- اسلامی از پیشینه بسیار عظیمی در حوزه دانش بومی و سنتی برخوردار است، اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، مسئله دانش سنتی و بومی در اولویت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور قرار گرفته است، بنابراین دانش سنتی محیط‌زیست طراحی و برای اجرا به استان چهارمحال و بختیاری واگذار شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور افزود: در چهارمحال و بختیاری طراحی خوبی از دانش سنتی و بومی شکل گرفته است، زوایای پنهان و فراموش شده در حوزه محیط‌زیست با کمک پژوهشگران استخراج شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم همواره برای سازگاری با محیط‌زیست و طبیعت دست به ابداعات در حوزه‌های مختلف زده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین اقلیم و طبیعت مورد توجه قرار گرفته است.

مرادی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسیده است، اظهار کرد: این نشان‌دهنده وجود پتانسیل‌های ویژه در حوزه دانش سنتی محیط‌زیست است.

رئیس همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران گفت: همایش دانش سنتی محیط‌زیست کشور نقطه آغاز و ارزشمندی برای استفاده از ظرفیت دانش بومی است که باید نهایت بهره را ببریم، در آینده‌ای نزدیک اطلس این دانش را در کشور با کمک تمامی پژوهشگران تألیف خواهیم کرد و به‌عنوان یادگار آن را حفظ کنیم.

وی افزود: با کمک سازمان محیط‌زیست جلد ۳۱ کتاب و اطلس دانش بومی محیط‌زیست کشور با استفاده از پژوهش‌های انجام شده در این حوزه تألیف می‌شود، استمرار برگزاری همایش دانش سنتی محیط‌زیست مورد تاکید است و باید دبیرخانه فعال باشد، این همایش دو سالانه به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

کد خبر 6079615

دیگر خبرها

  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می گردد
  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می‌گردد
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: در آمادگی کامل قرار داریم/ در انواع موشک‌ها و رادارها و تسلیحاتی که بر بالگردها نصب است از هوش مصنوعی بهره می‌گیریم/ رژیم صهیونیستی ترتیبات دفاعی اش سست تر از خانه عنکبوت است
  • همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد
  • بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید
  • تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • پیام امیر سرلشکر موسوی به مناسبت روز ارتش
  • عایق‌های سیلیکونی برق فشار قوی بومی‌سازی شد
  • اینفوگرافیک | از پایگاه نواتیم که با موشک‌های سپاه هدف قرار گرفت چه می دانیم؟!
  • پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی