Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:33:09 GMT

«خواهرم، قاتل زنجیره‌ای» به دام افتاد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۹۰۳۶

«خواهرم، قاتل زنجیره‌ای» به دام افتاد

برای بسیاری مخاطبان فارسی زبان و ادبیات نیجریه، ناآشناست. آثار اندکی از این ادبیات به فارسی ترجمه شده است اما به تازگی یکی از آثار مهم نویسنده نیجریه‌ای اوینیکان بریثویث/ Oyinkan Braithwaite به فارسی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

خواهرم، قاتل زنجیره‌ای، داستانی جنایی است که بسیار مورد توجه مخاطبان و منتقدان در سراسر دنیا قرار گرفته و نامزد دریافت جایزه بوکر سال ۲۰۱۹، برنده جایزه لس آنجلس تایمز سال ۲۰۱۸ و نامزد دریافت جایزه بهترین داستان معمایی گودریدز در سال ۲۰۱۸، شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کورده و آیولا دو خواهر هستند که با هم تفاوت‌های زبادی دارند. کورده منطقی، عاقل و پرستار یک بیمارستان است و آیولا دختر زیبایی است که ویژگی دیگری را بر آن نیفزوده است، اما یک عادت بد دارد، رابطه اش با هر مردی را که وارد زندگی اش می شود با مرگ پایان می دهد و این کورده است که می تواند خرابکاری های او را مرتب کند و حتی قتل هایش را بپوشاند.

اما ناگهان اتفاقی می‌افتد، دکتر تاده همکار کورده با آیولا آشنا و با او نامزد می شود، کورده که پیش از این ماجراها به دکتر تاده علاقه مند بود و حالا جان او را توسط آیولا در خطر می بیند باید کاری کند...

آیولایی که یک قاتل زنجیره‌ای است...

خواهرم، قاتل زنجیره‌ای، با طنز سیاه خود، مخاطب را با روایت کورده همراه می‌کند و در عین لبخند، موجب می‌شود، رنج او بهتر درک شود. موقعیت‌هایی که نویسنده توصیف می‌کند با توجه به فرهنگ نیجریه پرداخت شده و از این نظر ویژگی منحصر به فردی به این کتاب می بخشد.

این اثر در سال ۲۰۲۰، جایزه بهترین کتاب در زمینه جرم و جنایت در انگلستان را دریافت کرد و در بسیاری فهرست آثار برگزیده دردو سال اخیر جای گرفته است.

اویینکان بریت‌ویت (Oyinkan Braithwaite) نویسنده ۳۲ ساله این کتاب، متولد لاگوس و بزرگ شده انگلستان است. او در سال ۲۰۰۱ به نیجریه بازگشت اما تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه کینگستون انگلستان در رشته قانون و نوشتن خلاق به پایان برد. وی اکنون، دستیار ویراستار در یک انتشارات است.

خواهرم، قاتل زنجیره‌ای، توشته اویینکان برت ویت، با ترجمه سحر قدیمی، در ۲۲۴ صفحه توسط نشر ققنوس منتشر شده است.

برچسب‌ها جوایز ادبی ادبیات داستانی نیجریه ادبیات انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جوایز ادبی ادبیات داستانی نیجریه ادبیات انگلستان جوایز ادبی ادبیات داستانی نیجریه ادبیات انگلستان اخبار کنکور قاتل زنجیره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را دریابید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا چیذری گفت: با آمار ارائه شده ۵۹ میلیون دلاری تخصیص ارز به حوزه ۴.۳ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی و دارو، حقانیت سخنان دلسوزان صنعت و زنجیره سلامت اثبات شد.

وی افزود: دوست نداریم کام مردم را در این روزهای غرور و پیروزی تلخ کنیم اما قصور از زنجیره تأمین نیست، شوربختانه با این رویه منتظر آسیب جدی به سلامت مردم باشید.

چیذری ادامه داد: درب‌های ادارات وزارت بهداشت باز است اما آنها خزانه ارزی ندارند، نفت هم نمی‌فروشند، از رئیس جمهور خواستاریم درد زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را دریابند، کمرمان شکست و نگذارید اندک اعتبارمان نزد شرکای خارجی نابود شده و نزد بیمار و پزشک شرمنده از قصور تأمین ارز شویم.

وی افزود: هربار که بیمارستان، ما را به علت نبود دارو و تجهیزات پزشکی مؤاخذه می‌کند آرزوی مرگ می‌کنیم. بدانید که بیمار خانواده ما نیز هست، اما دست ما کوتاه و ارز بر نخیل بانک مرکزی است.

چیذری با اشاره ریزش شدید آمار اشتغالزایی در صنعت دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: از انتقال درد این صنف خدوم خدمت رهبری پرهیز می‌کنیم، ولی انگار دستمان به هر دامان که متوصل می‌شود جز ساحت ایشان نتیجه ندارد.

وی با قدردانی از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که دستور داد و باعث شد رقابت برکت با بخش خصوصی به شدت کمرنگ‌تر شود، افزود: وزیر دفاع نیز لازم است بساط رقابت شرکت‌های زیرمجموعه دولت در وزارت دفاع را با بخش خصوصی برچیند.

چیذری اظهار داشت: به زودی درخواست جلسه با سردار باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح خواهیم داشت شاید امریه نظامی ایشان منویات نظام و مقام معظم رهبری را در جهت عدم رقابت دولت و نیروی مسلح با بخش خصوصی محقق کند.

کد خبر 6078625 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بررسی تاریخی جریان نفوذ در آستانه ادامه پخش سریال سرزمین مادری
  • مصدوم شدن ۹ نفر بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بم _ ریگان
  • زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را دریابید
  • آزادی قاتل سریالی معتادان پـس از ۲۸ سال
  • اوضاع آرام فروشگاه های زنجیره ای موادغذایی شهر کرمان
  • غول نیجریه‌ای جانشین امباپه در پاریس می‌شود؟
  • سوپر واکنش دیوید سیمن مقابل شفیلد یونایتد در جام حذفی انگلستان (2003/4/13) / فیلم
  • گفت و گو با بازیکنی که خواهرش معروفش کرد!
  • قاتل متواری در نیکشهر دستگیر شد
  • نخستین واکسن ۵ ظرفیتی مننژیت در نیجریه تزریق شد