Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:48:13 GMT

برداشت سیب در پیرانشهر ۱۲ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۹۰۹۴

برداشت سیب در پیرانشهر ۱۲ درصد افزایش یافت

عباس قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۵۵ هزار تن سیب از باغ‌های پیرانشهر برداشت شد در حالی که این رقم طی سال گذشته ۴۹ هزار تن بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر روند تولید سیب در شهرستان پیرانشهر رو به افزایش بوده و امسال نیز این روند ادامه داشت. 

رییس اداره جهاد کشاورزی پیرانشهر بیان کرد: این میزان برداشت از سه هزار و ۲۲۵ هکتار باغ بارور در این شهرستان برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادری گفت: مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها به ویژه بیماری لکه سیاه و همچنین شرایط مساعد جوی از مهمترین دلایل افزایش برداشت در این شهرستان بوده است. 

پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و به دلیل داشتن شرایط جوی و بارش‌های مناسب، یکی از اصلی‌ترین ‌پیشه‌های مردم در این شهرستان کشاورزی است.

برچسب‌ها صادرات سیب کشاورزی پیرانشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات سیب کشاورزی پیرانشهر صادرات سیب کشاورزی پیرانشهر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران

جلال یوسفی مدیر جهاد کشاورزی دهلران اظهار داشت: شهرستان دهلران قطب اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان ایلام است، هم اکنون برداشت کلزا در سطح شهرستان آغاز شده و به زودی برداشت گندم نیز شروع می‌شود.

وی با بیان لزوم همکاری و هماهنگی گسترده سایر دستگاه‌های مسئول با مدیریت جهاد کشاورزی برای مدیریت عملیات برداشت، افزود: در سال زراعی جاری ۶۶ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی دهلران یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود به طور تقریبی ۲۳۰ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

یوسفی با اشاره به رشد سه برابری سطح زیر کشت محصول کلزا، گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود به طور تقریبی ۱۵ هزار تن محصول از این اراضی استحصال شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هفت سیلوی فعال و سه مرکز خرید کلزا در شهرستان آماده تحویل محصول گندم و کلزا است و همچنین طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، برداشت توسط قریب به ۳۲۵ دستگاه کمباین انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • چه فناوری‌های نوینی در صنعت کشاورزی به کار گرفته می‌شود؟
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران