Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری، فرهاد خلیل مقدم از اجرای طرح «کانکس کتاب» با هدف ارائه خدمات به مردم مناطق حاشیه شهرها، دسترسی آسان همه اقشار به کتاب، برقراری عدالت فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

خلیل مقدم اظهار داشت: این طرح پس از هماهنگی با نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای نخستین بار در شهرستان لردگان در هفته کتاب و کتابخوانی به بهره‌برداری خواهد رسید و در صورت تأمین اعتبار لازم با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در مناطق دیگری از استان نیز قابل اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دسترسی آسان به امکانات کتابخانه‌ای و رسیدگی به مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر از اولویت‌های این اداره کل در راستای برقراری عدالت فرهنگی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با رایزنی‌های لازم زمینه ایجاد واحدهای سیار مجهز کتاب را در سایر نقاط هدف فراهم آوریم.

کد خبر 5053034

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه مشهد ستاد ملی مقابله با کرونا هفته ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر

احمد فرهادی با اشاره به پیشتازی شهرستان فرخ‌شهر در اجرای طرح کتابخانه‌های عمومی و کسب و کار‌های کوچک به همت کتابخانه فرهنگ دستگرد، همکاری مطلوب شهرداری با کتابخانه‌ها در ایجاد بازارچه کسب و کار‌های خانگی و کوچک در محوطه کتابخانه و دیگر حمایت‌های ارزشمند شهرداری و شورای اسلامی شهر را کاربردی ارزیابی کرد.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی همواره به دنبال بهبود و ارتقای خدمات فرهنگی خود هستند و توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای و ایجاد محیط‌های جذاب برای جوانان، از جمله اهدافی است که در دستور کار قرار دارد.

فرهادی اضافه کرد: در حال حاضر کتابخانه‌ها از کارکرد سنتی گذشته خود فراتر رفته و به عنوان مراکزی برای تبادل اندیشه، خلاقیت و نوآوری شناخته می‌شوند و این تلاش‌ها، بدون شک، با حمایت شهرداری و شورای شهر به نحو شایسته‌تری به ثمر خواهد نشست.

امیر کریمی‌نژاد رئیس شورای اسلامی فرخ‌شهر با مهم دانستن توجه به مباحث فرهنگی و در رأس آن کتاب، گفت: هزینه برای ترویج کتابخوانی، سرمایه‌ای ویژه و خاص است که حاصل این سرمایه‌گذاری را مرور زمان به ما نشان خواهد داد.

وی نگاه ویژه شهردار فرخ‌شهر به موضوع ترویج کتابخوانی را قابل تقدیر دانست و افزود: نخستین اقدام فرهنگی شهردار پس از انتصاب ایجاد بزرگ‌ترین نماد کتاب در چهارمحال و بختیاری بود که مورد استقبال بسیاری قرار گرفته و زیبایی خاصی به شهر بخشیده است.

بیشتر بخوانید

برگزاری رویداد کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی

کریمی نژاد از فراخوان برای آثار و تألیفات نویسندگان و شعرای محلی این شهر خبر دادند که در قالب دیوار اختصاصی کتاب و به عنوان نمایشگاه آثار فرخ‌شهر در گذر زمان اجرا خواهد شد. همچنین، برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی محوطه کتابخانه آصف به عنوان خانه نهج‌البلاغه و استفاده از این محل برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی به منظور رفع دغدغه‌های اهل ادب را از دیگر برنامه‌های شهرداری و شورا برای ترویج کتابخوانی عنوان کرد.

سبحان نظری شهردار فرخ‌شهر نیز فاصله گرفتن از کتاب را یکی از مشکلات جامعه امروزی عنوان کرد و اهمیت ماندگاری دانش از طریق کتاب‌ها را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: فرهنگ‌سازی در زمینه کتابخوانی با توجه به پیشینه فرهنگی فرخشهر، مسئولیت مضاعفی بر دوش شهرداری قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: جوانان باید با استفاده از روش‌های نوین به سمت کتاب و کتابخوانی هدایت شوند و شهرداری در نظر دارد تا با برنامه‌ریزی منظم، به ترویج کتابخوانی و پایه‌ریزی فرهنگ با کتاب ادامه دهد و امید است که با همکاری و همراهی همه جانبه، گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۷۰واحد مسکن مددجویان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری ۶۷۰ واحد مسکن مددجویان در چهارمحال و بختیاری
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • سه فرهنگسرای مجهز در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر