Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، هادی اعلمی فریمان در پاسخ به این سوال که آیا پیروزی جو بایدن و یا دونالد ترامپ در انتخابات تاثیری بر سیاست های آمریکا در قبال ایران دارد گفت: انتخاب مجدد ترامپ و یا بایدن تاثیری در رفتار سیاسی آنها در قبال ایران ندارد.

جمهوری خواهان و یا دموکرات ها هر دو در صورت پیروزی در انتخابات سیاست تجدیدنظر در برجام را در دستور کار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طور نیست که بپنداریم بایدن در صورت پیروزی به سرعت به برجام باز می گردد و همان توافق را ادامه می دهد؛ او قطعا پیش شرط هایی جدید خواهد داشت. اساسا ساختار سیاسی فعلی آمریکا مانع از آن خواهد شد که در این شرایط با جمهوری اسلامی ایران مذاکره شود. آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اظهارات اخیر خود بیان کردندکه یک تفاوت تنها این است  که بایدن می داند که قادر به سرنگون کردن ایران نیست.

این کارشناس افزود: معتقدم که دو حزب به لحاظ ساختار سیاسی به صورت یکپارچه هستند، ممکن است رفتارهایشان به صورت تاکتیکی متفاوت باشد اما به لحاظ اینکه در آمریکا ساختاری (checks and balances) داریم، رفتارها آنچنان تاثیرگذار نیست.

برای مثال توافقی در ایران تصویب و در کنگره آمریکا ملغی می شود و یا اینکه به تعویق می افتد. پیمان های مختلفی در زمان روسای جمهور آمریکا در دولت بسته شده اما وقتی به کنگره می رود به قدری دچار فرسایش زمانی می شود که به نتیجه نمی رسد.

خیلی از پیمان های دوجانبه آمریکا با متحدانش و حتی در منطقه آمریکای لاتین چنین سرنوشتی را تجربه کرده است. بنابراین برای جمع بندی باید بر گفتگوهای دوجانبه تاکید کنم. مخصوصا در شرایط حاضر که شاهد همه گیری ویروس کرونا هستیم و ضروت ایجاب می کند که همکاری بین المللی به خصوص در زمینه های بهداشتی به بهترین نحو شکل گیرند.

عدم شکل گیری همکاری های مختلف به دلیل مسائل سیاسی در این برهه به صلاح نیست. کووید ۱۹ به ما آموخته است که بشریت باید از خودخواهی های سیاسی و منازعات مسلحانه دست بردارد و به  سیستم بهداشت و رفاه به شکل جهانی توجه کند.

شاید ملی گرایی در جاهایی رشد داشته باشد اما به موازات آن اکنون جهان نیاز به گفتمان صلح و همکاری در همه سطوح برای کاهش آلام انسان ها دارد. براین مبنا جهت گیری ما در داخل باید به سمت همکاری.،اعتمادسازی و تقویت اقتصاد داخلی باشد. دنیای پس از کووید باید چارچوبی اخلاقی داشته باشد، هرچند رئالیست ها اینگونه فکر نمی کنند.

کد خبر 558999 برچسب‌ها آمریکا - دونالد ترامپ آمریکا - جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ آمریکا جوزف بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر دادگاهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهام پرداخت حق السکوت، آغاز شد.

جلسه محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه به اتهام پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی در نیویورک درحال برگزاری است.

این جلسه دادگاه با وجود درخواست‌های متعدد بر پایه استدلال‌های حقوقی برای تأخیر یا لغو دادگاه و باوجود همه اتهام زنی ها علیه قاضی و مسئولان دادگاه، با انتخاب هیئت منصفه آغاز شد.

طبق قانون رئیس جمهور سابق آمریکا در این دادگاه که به دلیل اتهام به ارتکاب جرایم قضایی محاکمه می شود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6080119

دیگر خبرها

  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد