Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@06:23:11 GMT

اصلاح نقاط حادثه‌خیز در دستور کارقراردارد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۹۴۶۳

اصلاح نقاط حادثه‌خیز در دستور کارقراردارد

فخری با تأکید بر اینکه آسیب‌شناسی مناسب و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در دستور کار قرار دارد گفت: اگر از تعداد نقاط خطرآفرین راه‌های درون و برون‌شهری بکاهیم، در ادامه می‌توان تصادفات منجر به فوت را در سطح استان کاهش داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «منوچهر فخری» در جلسه شورای ایمنی راه‌ها و ترافیک استان سمنان آسیب‌شناسی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز راه‌های درون‌شهری و برون‌شهری استان سمنان را در کاهش آمار تصادفات اثرگذار دانست وگفت: اقدامات انجام شده از سوی مجموعه نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی استان سمنان مطلوب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به کسب  رتبه دوم  استان درکشور در سال جاری به‌واسطه کاهش میزان تصادفات منجر به فوت درصحنه درراه‌های برون‌شهری اظهار داشت: تصادفات درون‌شهری منجر به فوت در شهرهای استان طی سال جاری تا پایان شهریورماه، نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۴۷ درصدی و تصادفات برون‌شهری نیز با کاهش ۲۵ درصدی همراه بوده است.

 

وی گفت: کاهش میزان تصادفات در راه‌های برون‌شهری و درون‌شهری استان سمنان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان از اثرگذاری اقدامات انجام شده از سوی نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی استان سمنان است که باید این رویه همچنان ادامه یابد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه عدم جذابیت راه‌های استان به همراه تعجیل مسافرین برای رسیدن به مقصد یکی از عوامل افزایش میزان تصادفات درراه‌های استان محسوب می‌شود اضافه کرد: جذاب‌سازی، ارائه خدمات رفاهی و کاهش خستگی و خواب‌آلودگی به همراه افزایش گشت‌های راهور به همراه فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ رانندگی ایمن ازجمله راهکارهای عملیاتی برای کاهش آمار سوانح رانندگی است.

 

وی با اشاره به اینکه  در بسیاری از شهرهای کشور طرح «روز بدون خودرو» اجرایی شده است  اظهارکرد: این طرح باید در استان سمنان نیز اجرایی شود.

 

فخری به راه‌اندازی مرکز رصد و پایش ترافیک شهری با به‌کارگیری دوربین‌های نظارتی در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان نیز اشاره کردو افزود: سایر شهرهای استان نیز در جهت راه‌اندازی این مرکز اهتمام ورزند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر تدوین راهکارهای مناسب برای کاهش میزان تصادفات منجر به فوت و جرح در استان سمنان تأکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی پیست دوچرخه سواری، موتورسواری و ماشین می‌تواند میزان تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری را در سراسر استان سمنان کاهش دهد.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: اصلاح نقاط حادثه خیز معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان میزان تصادفات استان سمنان منجر به فوت برون شهری درون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، مهدی فعالی در خصوص هوشمندسازی حمل و نقل شهری یزد گفت: مهم‌ترین اقدام در این زمینه این بود که شهروندان از وجود اتوبوس در مسیرهای داخل شهر و همچنین زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه مدنظر اطلاع پیدا کنند که هم زمان انتظار مسافران و هم برنامه‌ریزی بهتر برای سفر انجام گیرد که حدود چهار ماهی است که این اقدام در بستر اپلیکشین تلفن همراه با نام «یزد من» در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد هوشمندسازی حل و نقل شهری، در زمینه جابه‌جایی کارت هوشمند به حساب شهروندی است که توسط فاوای شهرداری یزد در حال انجام است و در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و در بخش «اتومن» اپلیکیشن «یزد من» مباحث حمل و نقل همگانی، زمان رسیدن اتوبوس‌ها و... توسط شهروندان قابل استفاده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد افزود: با توجه به اینکه آمار و اطلاعاتی که سازمان فاوا ارائه داده است نزدیک به 15 هزار نفر از شهروندان یزدی اپلیکیشن «یزد من» را دانلود کردند و در حال استفاده از این نرم افزار هستند که آمار قابل قبولی است و یکی از دلایل افزایش آمار مسافران اتوبوس درون‌شهری در سال گذشته نیز هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل همگانی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در یک روز به طور متوسط 40 هزار سفر با اتوبوس‌های شهری انجام می‌شد، گفت: در سال 94، تقریبا هر اتوبوسی روزانه 360 سفر را در یزد جابه جا می‌کرد که این آمار تا سال 98 کاهشی بوده است و در سال 98 و پیش از کرونا به 240 سفر در یزد رسیده بود و با شیوع کرونا به طور کلی حمل و نقل درون‌شهری یزد دچار مشکل شد.

فعالی ادامه داد: خوشبختانه با نظم و انضباطی که در سفرها انجام شد، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان، برخورد مناسب رانندگان با شهروندان، همچنین آماده‌سازی و زیرسازی ایستگاه‌های سطح شهر و پایانه‌های سطح شهر و اقدامات دیگری که صورت گرفت موجب شد که سرانه سفر هر اتوبوس روزانه به 370 سفر در یزد برسد که این میزان نسبت به سال 94 نیز افزایش دارد.

وی افزود: در سال 94 در مجموع نزدیک به 19 میلیون و 800 هزار سفر با اتوبوس خط واحد در یزد انجام می‌شد که این آمار تا سال 98 روند کاهشی داشت و به 12 میلیون و 800 سفر رسید و اگر این روند کاهشی ادامه می‌یافت طبیعتا در سال 1402 باید به زیر 8 میلیون سفر می‌رسیدیم، در صورتی که این آمار در سال گذشته بیش از 10 میلیون و 300 هزار سفر بوده است و نه تنها 10 درصد کاهش سفر را نداشتیم بلکه باعث شدیم سفرهای شهری و استفاده‌کنندگان از اتوبوس خط واحد شهر یزد 25 درصد افزایش یابد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: با توجه اینکه هوشمندسازی حمل و نقل شهری در حال انجام است، همچنین نونوارکردن اتوبوس‌ها و بازسازی اتوبوس‌ها امسال نیز انجام می‌شود که امیدواریم امسال افزایش سفر با اتوبوس‌های درون‌شهری را داشته باشیم.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227270 برچسب‌ها اقتصاد ایران نرخ خدمات شهری

دیگر خبرها

  • افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد
  • ورم و پف در نقاط مختلف بدن چه دلایلی دارد؟ از ورم دست و پا تا پف چشم و صورت
  • کاهش ۴۳ درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با پارسال در خوزستان
  • هشدار قرمز هواشناسی:بارش شدید باران در نیمه جنوبی فارس
  • ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • آخرین وضعیت راه‌ها؛ ترافیک سنگین در محورهای برون شهری کشور
  • خود را چگونه می‌شناسیم
  • کاهش ۲۱ درصدی فوتی‌ها در طرح نوروزی استان مرکزی
  • ضرورت تلاش همه‌جانبه برای کاهش میزان تصادفات در آبادان
  • افزایش ۶.۶ درصد فوتی تصادفات در شهر تهران