Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-20@05:48:26 GMT

چگونه در عرض ۲۰ روز شکم خود را آب کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۹۴۸۸

چگونه در عرض ۲۰ روز شکم خود را آب کنیم؟

اگر از شکم بزرگ و چاق خسته شده اید می‌توانید در ۲۰ روز با ۲۰ روش بسیار ساده و آسان شکم خود را لاغر کنید و به تناسب اندام برسید.

به گزارش شریان نیوز،یکی از دغدغه‌های خانم‌ها و آقایانی که دوستدار تناسب اندام هستند، لاغری شکم و پهلو و سوزاندن چربی‌های آن است. تغذیه سالم و پرهیز از دریافت چربی‌ها و مواد غذایی چاق کننده و انجام برخی از ورزش‌ها به شما کمک می‌کند دچار چاقی موضعی به خصوص چاقی شکم نشوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

برای رسیدن به لاغری سریع شکم اصول و توصیه‌های وجود دارد که با رعایت کردن این اصول می‌توانید خیلی زود و راحت از چربی‌های شکم خلاص شوید و وزن کم کنید. در این بخش از تناسب اندام  نکات مهم برای لاغری شکم و کاهش وزن سریع را برای شما آورده ایم.

هدف خود را از کم کردن وزن بنویسید

هدفتان از کاهش وزن چیست؟ آیا می‌خواهید به طور کلی وزن کم کنید یا تنها لاغر شدن شکمتان برای شما مهم است؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم اهداف خود را در برگه‌ای بنویسید تا با دیدن هدف‌های خود انگیزه کافی برای کاهش وزن را داشته باشید.

بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید

برای لاغر شدن شما باید کالری مصرفی خود را کاهش داده و با انجام ورزش و پیاده روی کالری بسوزانید تا لاغر شوید. با دریافت کالری کمتر و استفاده بیشتر از انرژی، چربی‌های ذخیره شده را بسوزانید. یک ساعت پیاده روی در روز با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت حدود ۱۴۵ کالری می‌سوزاند.

مقدار غذایتان را کاهش دهید

برای اینکه لاغر‌تر شوید و از شر چربی‌های دور شکم خلاص شوید باید مقدار غذایتان را کاهش داده و در ظرف‌های کوچک غذا بخورید. روغن و چربی را از غذای خود حذف کرده و هنگام خوردن سالاد از سس استفاده نکنید.

همچنین بهتر است به آهستگی غذا بخورید و تا ۲۰ دقیقه بعد از غذا خوردن صبر کنید تا مطمئن شوید سیر شدید. اگر در رستوران غذا می‌خورید نیمی از غذای خود را به خانه ببرید و هیچ گاه پرخوری نکنید.

برای لاغری این کار‌های ساده را انجام دهید

برای لاغر شدن، از محل مورد نظرتان دورتر پارک کنید و پیاده روی کنید.
برای تردد در سطح شهر از دوچرخه سواری بهره ببرید.
از پله‌ها به جای آسانسور یا پله برقی استفاده کنید.
پس از وعده‌های غذایی پیاده روی کنید.
از پشت میز کارتان، از جا بلند شوید تا کمی فعالیت کنید.
فعالیت‌های لذت بخش مانند پیاده روی در طبیعت و بازی با فرزندتان را انجام دهید.

فیبر بیشتری بخورید

مصرف غذا‌هایی که فیبر بیشتری دارند، موجب خواهند شد که برای طولانی مدت احساس سیری داشته باشیم. این مواد غذایی سبب پاکسازی بدن، پایین آمدن سطح کلسترون خون می‌شود.

آهسته غذا بخورید


هرگز با عجله غذا نخورید زیر آهسته غذا خوردن سبب می‌شود مغزتان پیام سیری را زودتر دریافت کند و تمایلی به خوردن بیش از حد غذا نداشته باشید.

غذایتان را خوب بجوید

جویدن بیشتر غذا‌ها سبب بهبود فرآیند هضم و جذب مواد مغذی در بدنتان می‌شود. سبب خواهد شد طعم و مزه غذا را بهتر درک نمایید.

غذا‌های تند بخورید

مصرف غذا‌های تند سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده و موجب می‌شود چربی و کالری بیشتری سوزانده و لاغرتر شوید.

گرسنگی نکشید

یک رژیم غذایی اصولی رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی‌ماند. اگر شما برنامه غذایی داشته باشید که در آن مدت زمان طولانی چیزی نخورید و گرسنه بمانید، بدنتان فکر می‌کند در زمان قحطی است بنابراین کالری‌ها را ذخیره کرده و نمی‌سوزاند.

غذایتان را تا ساعت ۷:۳۰ شب بخورید

ساعات غذا خوردن در تناسب اندام نقش فراوانی دارد. اگر شامتان را دیر وقت بخورید و بلافاصله پس از آن بخوابید، دچار مشکلات گوارشی شده و غذایتان هضم نمی‌شود بنابراین در برنامه‌ی کاهش وزنتان اختلال ایجاد خواهد شد.

استرس خود را کاهش دهید

استرس باعث افزایش ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شود که سبب برهم خوردن عادات غذایی و افزایش میل به غذا‌های شیرین یا شور خواهد شد.

خواب کافی داشته باشید

کم خوابی سبب افزایش هورمون استرس در بدن و تجمع چربی شکم و کاهش میزان هورمون لپتین (کنترل اشتها) می‌شود و موجب خواهد شد فرد به مصرف مواد غذایی ناسالم مثل کیک، شیرینی، چیپس و … تمایل پیدا کند.

راز‌های تغذیه و رژیم غذایی برای لاغری شکم

قند مصرف نکنید

برای کنترل دیابت و کاهش قند خون خود به جای قند از شکر برگ استفاده کنید، این مواد طبیعی که کالریشان صفر است در همه فروشگاه‌ها وجود دارند.

از مصرف غذا‌های سرخ کردنی اجتناب کنید

به جای خوردن غذا‌های سرخ کردنی که کالری و چربی فراوانی دارند و بسیار چاق کننده هستند از غذا‌های آب پز شده و یا بخار پز استفاده کنید تا به کاهش وزن چشمگیری دست یابید.

میوه و سبزیجات به اندازه کافی بخورید

یک برنامه غذایی اصولی برای کاهش وزن برنامه‌ای است که در آن میوه و سبزیجات وجود داشته باشند. میوه و سبزیجات علاوه بر ویتامین‌ها فراوانی که دارند، فیبر فراوانی دارند و کم کالری هستند بنابراین برای کاهش وزن بسیار مفیدند.

سعی کنید قبل از ناهار یا شام سالاد بخورید تا گرسنگی شما برطرف شده و کمتر غذا بخورید. شب‌ها برای شام یک ظرف بزرگ سالاد سبزیجات با یک غذای کم کالری میل کنید و در طول روز حتما میوه مصرف کنید.

غذا‌های نمکی را کم کنید

نمک سبب می‌شود آب در بدن حفظ شود و شکمتان نفخ کند بنابراین در رژیم لاغری خود مصرف نمک و مواد غذایی پر نمک مانند خیارشور، نان‌های عدسی و اسنک و... را کنار بگذارید.

برنج قهوه‌ای مصرف نمایید

برنج قهوه‌ای دارای فیبر بیشتر و کالری کمتری است که با خوردن آن طولانی مدت احساس سیری و اشباع بودن می‌کنید. برنج قهوه‌ای سرشار از سبوس است و سبب کاهش میزان کلسترول خواهد شد.

جودوسر

مصرف جوی دوسر در صبحانه سبب می‌شود انرژی تان تا زمان ناهار تامین شود و تمایلی به خوردن مواد غذایی پر کالری نداشته باشید. در نتیجه سرعت سوخت و ساز بدن افزایش یابد و شما لاغر شوید.

بادام

پرو تئین‌ها و چربی‌های اشباع نشده موجود در بادام با گرسنگی مبارزه می‌کنند و خاصیت سیرکنندگی دارند بنابراین با مصرف بادام بسیاری از افراد وزنشان کاهش می‌یابد و چربی‌های شکمی خود را از دست می‌دهند.

کاهو

کاهو حاوی فیبر و آب فراوانی است که مصرف آن سبب احساس سیری بیشتر خواهد شد.

لوبیا

لوبیا به دلیل فیبر و پروتئین بالا موجب احساس سیری بیشتر می‌شود به طوری که شما نیازی به خوردن غذا‌های دیگر نخواهید داشت.

چای یخی

به جای نوشیدنی‌های پرکالری مانند نوشابه و دلستر، چای یخی مصرف نمایید تا کالری مصرفی شما و چربی هایتان در طولانی مدت کاهش یابد.

سرکه سیب

سرکه سیب با تحریک آنزیم چربی سوزی سبب تنظیم سطح قند خون و کاهش احساس گرسنگی و سیری می‌شود.

دارچین

دارچین دارای طبع گرمی است و برای لاغر شدن افراد سرد مزاج مفید است، زیرا سوخت و ساز بدن و چربی سوزی را افزایش می‌دهد. از دارچین می‌توانید به جای شکر استفاده کنید.

آب

برای لاغر شدن همیشه آب بنوشید چرا که آب اشتها را کم و سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش و بدن را پاکسازی می‌کند پس همیشه ۸ لیوان آب در روز بنوشید و حتما قبل از غذا آب خنک بخورید تا بدن برای گرم کردن آن کالری بیشتری بسوزاند و وزن کاهش یابد.


آجیل

آجیل میزان زیادی فیبر و اسید‌های چرب امگا ۳ دارد که باعث کاهش میزان کلسترول و لاغری شما می‌شود.

کنجد

کنجد دارای طبع گرم است و موجب چربی سوزی در می‌شود.

هل

هل سبب لاغری و کاهش وزن می‌شود، زیرا خاصیت چربی سوزیدارد.

چوب میخک

چوب میخک در لاغری اثر مثبتی داردپس آن را جایگزین مواد غذایی مضر کنید.

زردچوبه

برای بالا بردن سلامتی و افزایش جذب و هضم چربی هااز زرد چوبه استفاده نمایید.

سیاه دانه

سیاه دانه خواص زیادی برای سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو دارد پس از آن غافل نشوید.

ورزش کنید

برای لاغری شکم حداقل ۳ بار در هفته باید ورزش کنید. ورزش‌های هوازی مانند شنا، دوچرخه سواری، دو، پیاده روی، طناب زدن و... تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند. برای کاهش موثر چربی شکم، سه تا پنج بار در هفته، هر بار ۳۰ دقیقه فعالیت‌های هوازی نسبتا شدید صبح‌ها قبل از خوردن صبحانه انجام دهید.

۳۵۰۰ کالری بسوزانید

برای کم کردن نیم کیلو از چربی‌های بدن، باید ۳۵۰۰ کالری بسوزانید به این معنی که هفته‌ای ۵۰۰ کالری از کالری‌های مصرفیتان را کم کنید.

 

منبع: شریان

کلیدواژه: سوخت و ساز بدن برای لاغر شدن استفاده کنید داشته باشید تناسب اندام غذا بخورید برای لاغری مواد غذایی احساس سیری لاغری شکم برای کاهش پیاده روی خواهد شد کاهش وزن چربی ها کم کنید غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو

این روغن مفید از دانه درخت ماکادمیا بومی استرالیا گرفته می‌شود و در دمای اتاق مایعی شفاف و زردرنگ است که معمولا خالص استفاده می‌شود. با رایج‌ترین کاربردهای این روغن مفید در ادامه آشنا می‌شوید.

۱. آشپزی

به گزارش چطور، روغن گیاهی ماکادمیا یکی از بهترین روغن‌هایی است که می‌توانید برای آشپزی سالم استفاده کنید. نقطه دود این روغن از بسیاری روغن‌های دیگر مانند روغن زیتون بالاتر است و این باعث می‌شود برای سرخ‌کردن هم مناسب باشد.

۲. مراقبت از پوست

این روغن گیاهی یکی از اجزای مهم بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است. ممکن است بپرسید که «آیا فرد می‌تواند روغن خالص را مستقیما روی پوستش بمالد؟» خب بهتر است ابتدا این روغن را روی قسمت کوچکی از پوست‌تان بمالید و آن را آزمایش کنید. برخی از افراد ممکن است پس از استفاده مستقیم این روغن روی پوست، دچار جوش شوند. افرادی که به آجیل درختی آلرژی دارند نباید از روغن ماکادمیا استفاده کنند.

۳. تقویت مو

بسیاری از افراد از روغن دانه ماکادمیا خالص برای تقویت مو و حالت‌دادن به آن استفاده می‌کنند. افرادی که از این روغن گیاهی به‌عنوان نرم‌کننده و حالت‌دهنده مو استفاده می‌کنند معتقدند که این روغن گیاهی برای تقویت، صافی و درخشندگی موها بسیار مفید است.

خواص روغن ماکادمیا ۱. تقویت سلامت قلب

مصرف روغن ماکادمیا برای پخت‌وپز سلامت قلب را تقویت می‌کند. این روغن گیاهی دارای مقدار زیادی چربی تک غیراشباع است که مقدار کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و کم‌شدن مقدار کلسترول بد هم از حمله قلبی و سکته مغزی پیشگیری می‌کند.

۲. سرشار از آنتی‌اکسیدان

روغن دانه ماکادمیا منبع فوق‌العاده‌ای برای دریافت آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. رادیکال‌های آزاد در بدن باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می‌شوند و استرس اکسیداتیو نیز در پیری زودرس و ابتلا به انواع سرطان نقش دارد. دریافت آنتی‌اکسیدان‌ها بهترین روش مقابله با رادیکال‌های آزاد است.

همچنین این روغن گیاهی سرشار از اسید اولئیک است، نوعی اسید چرب غیراشباع که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. بر اساس آزمایشی که سال ۲۰۱۶ روی موش‌ها انجام شد، مصرف مکمل‌های اسید اولئیک از بدن در برابر اثرات استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

سایر پژوهش‌ها هم حاکی از آن‌اند که ممکن است مصرف اسید اولئیک برای پیشگیری از سرطان و بیماری‌های خودایمنی و التهابی مفید باشد. بااین‌حال برای تأیید این یافته‌ها لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود.

۳. سرشار از ویتامین E

روغن دانه ماکادمیا حاوی موادی به‌نام توکوترینول است که از خانواده ویتامین E محسوب می‌شوند. بر اساس پژوهش‌ها، ویتامین E و توکوترینول‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند که ممکن است در برابر ابتلا به سرطان و انواع دیگر بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی‌عروقی و عصبی از بدن محافظت کنند.

۴. کاهش خارش و جوش پوست

بسیاری از افراد از روغن ماکادمیا برای لک صورت و جوش‌های پوستی استفاده می‌کنند. فیتواسترول موجود در این روغن گیاهی برای کاهش التهاب بسیار مؤثر است. این روغن گیاهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است و مالیدن محصولات حاوی روغن دانه ماکادمیا روی پوست خارش پوست و جوش‌های پوستی را کاهش می‌دهد و عارضه‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را نیز درمان می‌کند.

۵. ترمیم جای زخم و ترک‌های پوستی

ماکادمیا سرشار از اسید لینولئیک، اسید پالمیتولئیک و اسید اولئیک است و بر اساس پژوهش‌ها، این مواد برای درمان ترک‌های پوستی و ترمیم جای زخم بسیار مفیدند. این روغن گیاهی مرطوب‌کننده‌ای فوق‌العاده است که باعث تغذیه پوست به بهترین شکل ممکن می‌شود.

۶. پیشگیری از چین‌وچروک‌های زودرس

روغن دانه ماکادمیا حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان کمیاب به‌نام اسکوآلن است که با تحریک بازسازی کراتینوسیت‌های پوست از ایجاد چین‌وچروک‌های زودرس روی پوست پیشگیری می‌کند. اسید لینولئیک یکی از اسیدهای مفید موجود در روغن ماکادمیاست که پوست را آب‌رسانی می‌کند. آب‌رسانی به پوست با این روغن مفید از ایجاد چین‌وچروک روی پوست پیشگیری می‌کند.

۷. درمان ترک‌خوردگی لب‌ها

خواص ضدالتهابی این روغن باعث شده این روغن مفید در بسیاری از محصولات آرایشی مختلف از جمله رژ لب، کرم ضدآفتاب و نرم‌کننده‌های پوست استفاده شود. حتی می‌توانید با استفاده از این روغن گیاهی و موم زنبور عسل یک بالم لب خانگی درست کنید که با آب‌رسانی به لب‌ها ترک‌خوردگی آنها را درمان می‌کند و ظاهر زیباتری به لب‌هایتان می‌دهد.

۸. نرم‌کردن موهای وز و خشک

این روغن گیاهی حاوی اسیدهای چربی است که درخشندگی و رطوبت موها را تقویت می‌کنند. اگر موهای خشک و وزی دارید، حتما محصولات مراقبت از موی حاوی روغن گیاهی ماکادمیا را امتحان کنید. این روغن چربی زیادی ندارد و بسیار سبک است و بدون چرب‌کردن موها، وزی و خشکی موهایتان را برطرف می‌کند.

۹. آب‌رسانی به پوست سر

خواص روغن ماکادمیا برای مو در حدی است که حتی برای تقویت ریشه موها هم مفید است. این روغن گیاهی پرطرف‌دار تولید چربی پوست سر را تنظیم کند و این‌طوری پوست سر و موها را همیشه مرطوب نگه می‌دارد. اسید اولئیک موجو در این روغن گیاهی پوست سر را بازسازی و با مرطوب‌کردن و تغذیه پوست آن را بسیار نرم می‌کند.

۱۰. کمک به کاهش وزن

این روغن گیاهی سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و چربی‌های مفید و سالم است. اسید پالمیتولئیک موجود در روغن ماکادامیا باعث افزایش متابولیسم چربی و کاهش ذخیره چربی می‌شود. اسیدهای چرب امگا ۷ برای چربی‌سوزی و مهار اشتها بسیار مفیدند.

همه این اثرات باعث می‌شوند این روغن گیاهی برای وزن کم‌کردن مناسب باشد. برخی معتقدند روغن ماکادمیا برای حجم دهی قسمت‌های مختلف بدن نیز مفید است و به‌عنوان روغن ماساژ از آن استفاده می‌کنند. البته پژوهشی برای تأیید این اثربخشی انجام نشده است.

سؤالات رایج ۱. آیا روغن ماکادمیا باید در یخچال نگهداری شود؟

بله. روغن دانه ماکادمیا باید در جای خنک و در ظرفی دربسته نگهداری شود.

۲. آیا روغن ماکادمیا بهتر از روغن زیتون است؟

از نظر آماری روغن گیاهی ماکادمیا حاوی ۸۵درصد چربی‌های تک غیراشباع و روغن زیتون حاوی ۷۶درصد این چربی‌هاست. علاوه‌بر این، نسبت اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ در ماکادمیا کاملا متعادل است.

هر دوی این روغن‌ها برای مرطوب‌کردن و نرم‌شدن پوست و مو مفیدند، اما روغن ماکادمیا ۴۰ برابر قوی‌تر از روغن زیتون است که این باعث می‌شود در محصولات مراقبتی بیشتری استفاده شود و طرف‌داران بیشتری هم داشته باشد.

۳. آیا روغن ماکادمیا زود خراب می‌شود؟

در مقایسه با بسیاری از روغن‌های دیگر که به‌سرعت فاسد می‌شوند، ماکادمیا دوام بیشتری دارد. پس از برداشت دانه ماکادمیا و گرفتن روغن آن به مدت ۲ سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

روغن ماکادمیا علاوه‌بر فواید بی‌نظیر برای پوست و مو، روغنی فوق‌العاده خوش‌طعم برای پخت‌وپز نیز محسوب می‌شود و فواید سلامتی بسیاری دارد. بااین‌حال افرادی که به آجیل حساسیت دارند، باید از مصرف این روغن پرهیز کنند یا قبل از استفاده از آن به هر شکلی (چه خوراکی و چه موضعی روی پوست و مو) با پزشک مشورت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درج برچسب کالری در منوی رستوران‌ها از هزاران مرگ ناشی از سرطان جلوگیری می‌کند
  • شش اشتباه رایج در روند کاهش وزن
  • چهار فایده بی‌نظیر فندق
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • ۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری