Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: مسئولان استانی باید به ‌صورت میدانی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان نظارت و علت رعایت نکردن این پروتکل‌ها را تحلیل کنند.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۲۹ مهرماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به کاهش شیب رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش شیب ابتلا به کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های خوب انجام شده، باید درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از میانگین کشوری بالاتر و میزان ابتلا به کرونا نیز پایین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشکیل جلسه در هفته جاری برای تشریح اقدامات انجام شده توسط همیاران سلامت استان، افزود: این جلسه باید با حضور همه معاونان استانداری، فرمانداران همه شهرستان‌های استان و معاونان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گزارش‌هایی برای تشریح اقدامات انجام شده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه کنند.

این مسئول با بیان اینکه بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان، دلایل ابتلای افراد به بیماری کرونا مشخص است، تصریح کرد: ۸۰ درصد ابتلا زنجانی‌ها به کرونا در مراسم ترحیم، مراسم عزاداری، مسافرت، دورهمی، تماس‌های خانوادگی در منازل و تماس‌ها در محل کار بوده است، به همین دلیل گفته می‌شود افراد در صورت مثبت بودن تست کرونا باید سریعا خود را ایزوله و قرنطینه کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه افرادی که توصیه‌های کرونایی را رعایت نکرده و خود را قرنطینه نمی‌کنند مرتکب جرم شده‌اند، ادامه داد: باید علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در استان بررسی شود تا راهکاری برای حل آن پیدا کنیم و باید بر بهداشت تمرکز کنیم، زیرا تنها راه قطع زنجیره ابتلا به کرونا است.

حقیقی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی باید به‌صورت میدانی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان نظارت و بررسی کنند، زیرا بدون حضور مستقیم فایده‌ای ندارد، اظهار کرد: مسئولان باید تحلیل روزانه از رفتار مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان داشته باشند و از ظرفیت سمن‌ها نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه برای تولید ماسک باید در استان ذخیره شود تا در آینده با مشکل برخورد نکنیم، افزود: در خصوص رعایت استفاده از ماسک، شاهد نوسان‌های بدی هستیم که نیازمند انجام اقدامات لازم و حفظ کردن شرایط مطلوب است.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی مجدد استودیو سلامت در شبکه اشراق، تصریح کرد: باید برای استودیو سلامت محتواهای جدید و تاثیرگذار تهیه شود، گفتنی است سایت طراحی شده برای کرونا نیز باید مدیریت شود.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم طراحی سیستمی برای کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های استان زنجان، ادامه داد: هیچ‌ فردی حق تشویش اذهان عمومی مردم را با دروغ‌پراکنی و انتشار مصاحبه‌های دروغین در فضای مجازی ندارد، این موضوع اخلال در شرایط کنونی جامعه محسوب می‌شود و این فرد باید پاسخ‌گو باشد.

حقیقی با تاکید بر تشدید نظارت بر وضعیت بازار استان و لزوم ایجاد فضای آرام توام با آرامش در جو بازار، اظهار کرد: در زمینه گندم هیچ کمبودی در استان وجود ندارد، به طوری که اکنون تا دو ماه بعد از  سال زراعی نیز گندم موجود بوده و پلمب شده است.

وی با بیان اینکه اکنون قیمت مرغ در استان زنجان از سایر استان‌ها پایین‌تر بوده و ۴۰۰۰ تومان اختلاف دارد، خاطرنشان کرد: بالاترین قیمت مرغ در بازار زنجان ۲۰ هزار تومان است، قابل ذکر است در خصوص روغن مایع استان به دلیل تولید روغن در کارخانه روغن نباتی جهان مشکلی وجود ندارد و ۲۰۰ تن روغن دپو شده موجود بوده ولی باید نظارت‌ها قوی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان رعایت پروتکل های بهداشتی پروتکل های بهداشتی در استان بر رعایت پروتکل های بهداشتی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت بر فعالیت واحد‌های عرضه فرآورد‌های دامی از بیش از ۸۰۰ واحد عرضه و خودروی حمل فرآورده‌های خامی دامی بازرسی شد که در این نظارت‌ها ۶ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم محصولات غیرقابل مصرف انسانی ضبط، معدوم و یک واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.
وی از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان، با شماره سراسری ۱۵۱۲ سازمان دامپزشکی کشور تماس حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه، کام ملت را شیرین ساخت
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • عدم رعایت قوانین صنفی ۴ کافه بازی را در مشهد پلمب کرد
  • عدم رعایت قوانین صنفی چهار کافه بازی را در مشهد بست