Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:36:39 GMT

فراز و فرودهای زندگی حرفه‌ای «واکین فینیکس»

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۹۹۴۴

فراز و فرودهای زندگی حرفه‌ای «واکین فینیکس»

ایسنا/خراسان رضوی چندی پیش خبر انتخاب «واکین فینیکس» برای بازی در یک درام تاریخی جدید با عنوان «کیت بک» منتشر شد، واکین فینیکس برنده اسکار قرار است در این درام به ایفای نقش ناپلئون بناپارت، امپراطور فرانسه بپردازد.

کارگردانی این درام تاریخی را «ریدلی اسکات» بر عهده دارد و فینیکس برای دومین بار پس از فیلم گلادیاتور قرار است مقابل دوربین این کارگردان برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار این خبر بهانه‌ای شد تا به معرفی کارنامه کاری واکین فینیکس در چند سال گذشته و چند مورد از فیلم‌های موفق او بپردازیم.

آغاز کار فینیکس مربوط به دهه ۸۰ میلادی می‌شود که او به همراه برادر و خواهرش در سریالی تلویزیونی نقشی کوتاه ایفا کرد اما شروع فعالیت جدی واکین فینیکس در سینما مربوط به بازی در فیلم «Space Camp » می‌شود که در سال ۱۹۸۶ در سینماها اکران شد.

فینیکس با کارگردانان زیادی از جمله «فیلیپ کافمن»، «گاس ون سنت»، «ریدلی اسکات»، «جیمز گری»، «ران هاوارد»، «ام نایت شیالامان»، «تری جرج»، «جی راسل»، «جیمز منگولد»، « پل توماس اندرسن» و « تاد فیلیپس» همکاری کرده است.

البته بازی فینیکس در فیلم «گلادیاتور» باعث شد او بیشتر شناخته شود و برای بازی در این نقش نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بفتا، گلدن گلوب و همچنین جایزه اسکار شود.

از افتخارات دیگری که فینیکس به دست آورده می‌توان به بازی او در فیلم « Walk the Line» اشاره کرد که برای بازی در این فیلم برای بار دوم نامزد دریافت جایزه اسکار شد. فینیکس توانست برای بازی در این فیلم جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک فیلم موزیکال یا کمدی را دریافت کند.

فینیکس نیز مانند تمام بازیگران دوران افول داشته که مربوط به سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ می‌شود. فینیکس در این سال‌ها با وجود اینکه در دو فیلم بازی کرده بود اما آنطور که باید مورد توجه منتقدان و بییندگان قرار نگرفت.
واکین اما اجازه نداد که این روند ادامه پیدا کند و با بازی در فیلم « The Master» در سال ۲۰۱۲  بار دیگر تحسین منتقدان و بینندگان را جلب کرد و برای بازی در این فیلم توانست نامزد دریافت جایزه بفتا، گلدن گلوب و جایزه اسکار نیز شود.

در سال ۲۰۱۳ فینیکس در فیلم  «Her » بازی کرد که و برخی معتقد بودند بازی او در این فیلم یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های او بوده است که باعث شد فینیکس برای دریافت جایزه گلدن گلوب نامزد شده اما نامزدی جشنواره اسکار و بفتا را از دست بدهد.

فعالیت فینیکس با بازی در فیلم‌هایی چون « Inherent Vice» در سال ۲۰۱۴ و « Irrational Man» در سال ۲۰۱۵ ادامه پیدا کرد و تنها در این دو سال نتوانست برای بازی در فیلم « Inherent Vice» به کارگردانی پل توماس نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود.

واکین توانست در سال ۲۰۱۷ با بازی در فیلم « You Were Never Really Here» دوباره نظرات منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کند اما سال ۲۰۱۸ برای این بازیگر برنده جایزه اسکار سال خوبی نبود و بازی در فیلم‌هایی چون « Don't Worry, He Won't Get Far on Foot» به کارگردانی گاس ون‌ست و « Magdalene» به کارگردانی گراث دیویس به آثاری متوسط در کارنامه‌اش تبدیل شد.

سرانجام اما پس از یک سال ناکامی، فینیکس با نقش‌آفرینی در فیلم « Joker» به کارگردانی تاد فیلیپس توانست تحسین منتقدان و تماشاگران را دوباره به دست بیاورد. واکین توانست با بازی بداهه‌ای که در این فیلم از خود به نمایش گذاشت، جوایز متعددی از جمله جایزه گلدن گلوب، جایزه بفتا و دریافت جایزه اسکار شد.

برخی از فیلم‌های مطرح واکین فینیکس به این شرح است:

استاد
فیلم سینمایی «استاد» را پل توماس اندرسون در سال ۲۰۱۲ کارگردانی کرده است. در این فیلم علاوه بر واکین فینیکس، فیلیپ سیمور هافمن، امی آدامز و رامی ملک نقش آفرینی کرده‌اند. 

داستان این فیلم در مورد یک نیروی دریایی است که پس از جنگ جهانی دوم به خانه باز می‌گردد و شاهد اتفاقات وحشتناک بسیاری می شود و او سعی دارد خودش را با جامعه‌ پس از جنگ تطبیق دهد. 

فینیکس در این فیلم با بازی فوق‌العاده خود توانست تحسین منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کند و توانست نامزد دریافت جایزه بفتا، گلدن گلوب و جایزه اسکار نیز شود.

او
فیلم سینمایی «او» را اسپایک جونز کارگردانی کرده و نوشتن فیلم‌نامه آن را نیز بر عهده داشته که در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است. این فیلم در ژانر علمی تخیلی ساخته شده که آینده‌ای نامعلوم را به تصویر می‌کشد.

منتقدان معتقد بودند که کارگردان این فیلم با نشان دادن شخصیتی تنها و گوشه‌گیر که عاشق صدای یک هوش مصنوعی می‌شود توانسته فیلمی عاشقانه فلسفی را به تصویر بکشد. فینیکس هم‌چنین توانسته در این فیلم با بازی منحصر به فردش توجهات زیادی را به خود جلب کند و برای دریافت جایزه گلدن گلوب نامزد شود.

این فیلم در مورد مردی است که در آینده‌ای نامعلوم به شغل نوشتن نامه‌های عاشقانه‌ سفارشی مشغول است و هم‌زمان در حال طلاق از همسرش است. در این بین او عاشق صدای یک هوش مصنوعی به نام سامانتا می‌شود که او را به چالش می‌کشد.

تو هرگز واقعا اینجا نبودی

فیلم سینمایی «تو هرگز واقعا اینجا نبودی» را لین رمزی کارگردانی کرده و فیلم‌‎نامه آن را بر اساس رمانی به همین نام نگاشته است. فینیکس در در این درام اسرارآمیز نقش فردی عصبی را بازی می‌کند که زخم‌های روانی بسیاری را با خود همراه دارد.

داستان این فیلم در مورد یک جانباز مصدوم و مامور سابق سازمان اف‌بی‌آی که دارای اختلال استرسی پس از ضایعه روانی است و دیگر هیچ ترسی نسبت به خشونت ندارد. او تصمیم می‌گیرد که دختران قاچاق‌شده را پیدا کند و تا جایی که می‌تواند تعدادی از آن‌ها را نجات دهد. زمانی که کار کمی سخت‌تر از قبل و به‌نوعی از کنترل خارج می‌شود، کابوس‌های جو بر او غلبه می‌کند و مواردی به او نشان داده می‌شود که منجر به سفر مرگ او یا همان بیداری‌اش می‌شود.

واکین فینیکس با بازی در این فیلم توانست در جشنواره کن ۲۰۱۷ نخل طلای بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند و از منتقدان و تماشاگران امتیازات بالایی را دریافت کند.

جوکر

فیلم سینمایی «جوکر» را تاد فلیپس در سال ۲۰۱۹ کارگردانی کرده که به یکی از مهم‌ترین آثار سینمای آمریکا در سال‌های اخیر و مهم‌ترین اثر کارنامه واکین فینیکس تبدیل شده است.

فینیکس در این فیلم با چالش شخصت جوکر روبه‌رو بود که قبلا بارها بازیگران دیگری به ایفای آن پرداخته بودند، واکین باید در این فیلم بعد روانشناختی این شخصیت را بیش از پیش به نمایش بگذارد که در انجام آن کاملا موفق بود و تحسین منتقدان و تماشاگران را به دست آورده است.

داستان این فیلم در مورد آرتور است که از یک بیماری عصبی رنج می‌برد. آرتور به واسطه ین بیماری گاهی در جایی که نباید می‌خندد و بچه‌ها در خیابان او را مسخره می‌کنند.

داستان این فیلم از جایی آغاز می‌شود که یکی از همکاران آرتور به او تفنگی قرض می‌دهد تا از خودش محافظت کند. 

واکین فینیکس برای ایفای نقش جوکر نامزدی چندین جایزه معتبر و در نهایت اسکار بهترین بازیگر نقش مرد ۲۰۱۹ را کسب کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سينما هالیوود هنر هشتم منتقدان و تماشاگران نامزد دریافت جایزه بازی در این فیلم فیلم در مورد برای بازی داستان این فیلم تحسین منتقدان جایزه گلدن گلوب کارگردانی کرده بهترین بازیگر واکین فینیکس فیلم سینمایی بازی در فیلم جایزه اسکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید معصومی‌نژاد: پیشنهاد بازیگری دارم/ به زودی به ایران می‌آیم

به گزارش قدس آنلاین، فیلم سال گربه که این روزها همراه با تمساح خونی، اتفاق‌های خوبی را در گیشه رقم می‌زنند، داستان متفاوتی دارد و در ترکیب بازیگرانش، نام دو نفر به چشم می‌خورد که پیش از بازیگری، آنها را به عنوان مجری و خبرنگار می‌شناسیم: یکی رضا رشیدپور که البته اولین تجربه بازیگری‌اش نیست و پیش‌تر در چند فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده و دیگری حمید معصومی‌نژاد که اولین حضور خود را به عنوان بازیگر در این فیلم تجربه می‌کند.

معصومی‌نژاد که با گزارش‌های متنوع و به ویژه با تکیه‌کلام معروف «حمید معصومی‌نژاد، رم» در پایان گزارش‌هایش شناخته می‌شود، لحن و سبک خاصی در کارش دارد و از این حیث خبرنگاری سرشناس برای ایرانیان در سراسر جهان محسوب می‌شود.

او سالهاست در رم اقامت دارد و مشغول خبرنگاری است. معصومی‌نژاد که این روزها بیشتر در صفحه اینستاگرامش فعالیت دارد و ویدئوهایی درباره فرهنگ ایتالیایی برای ایرانی‌ها تهیه می‌کند، به تازگی در فیلم سال گربه ایفای نقش کرده و همین بهانه‌ای شد تا با او به گفت‌وگو بنشینیم.

آقای معصومی نژاد شما لحن خاصی در گزارشگری دارید و صاحب سبک هستید. در سال گربه نیز همان حمید معصومی‌نژاد بودید با تکیه کلام همیشگی‌تان. تمایل خودتان بود تا کاراکتر حمید معصومی‌نژادِ خبرنگار را بازی کنید یا می‌خواستید متفاوت از آنچه شما را می‌شناسند ایفای نقش کنید اما از شما این‌گونه خواسته شد؟

نقشی را که در فیلم سال گربه ایفا کردم، دقیقا چیزی بود که از من خواسته شده بود. این نقش کوتاه را در برابر آمفی‌تئاتر باستانی کلوسئو در مرکز رم که قدمتی ۲ هزار ساله دارد بازی کردم.

آیا علاقه دارید بازیگری را در همین قالب و در نقش یک خبرنگار در فیلم‌ها ادامه دهید یا نقش های دیگری هم اگر پیشنهاد شود، می‌پذیرید؟

راستش هنوز به این مساله فکر نکرده‌ام اما در هر صورت این علاقه را در خودم می‌بینم که علاوه بر نقش خبرنگاری، در نقش‌های دیگر هم بازی کنم. البته که بازیگری حرفه‌ای هم مانند خبرنگاری، کار ساده‌ای نیست.

آیا پیشنهاد جدیدی برای بازیگری به شما شده است؟ شاید بازیگری از دور بسیار ساده به نظر برسد اما این حرفه نیز مانند خبرنگاری دشواری‌های خودش را دارد؛ حتی وقتی می خواهید در نقش خودتان بازی کنید

 بله و در حال بررسی هستم.

نگاه‌تان به بازیگری چگونه است؟ چرا که سکانسی که شما بازی کردید بیش از آن‌که ایفای نقش باشد، خود حمید معصومی‌نژاد بود با همان لحن دلنشین همیشگی

 شاید بازیگری از دور بسیار ساده به نظر برسد اما این حرفه نیز مانند خبرنگاری، دشواری‌های خودش را دارد، حتی وقتی می‌خواهید در نقش خودتان بازی کنید.

علاقمند هستید با کدام کارگردان‌های ایرانی کار کنید؟

با وجود اینکه تجربه کار حرفه ای را در سینما ندارم اما بر این باور هستم که یک کارگردان باذوق و چیره‌دست می‌تواند فیلم‌های جذابی را در عرصه سینما بسازد و مانند هنرپیشه‌های معروف و بااستعداد، مخاطبان زیادی را جذب کند.

پیش از این فیلم نیز پیشنهاد بازیگری داشتید؟

خیر، اما بعد از مدت کوتاهی، پیشنهاد بازی در فیلم دیگری به من ارائه شد. فکر نمی‌کردم روزی بازیگری را هم تجربه کنم.

به تجربه بازیگری در ایران هم فکر می کنید؟

البته، اخیرا پیشنهاد جدیدی برای بازیگری در ایران دریافت کردم که در حال بررسی هستم.

به ایران سفر می کنید؟

به امید خدا به زودی‌زود برای دیدار با خانواده و به ویژه پدرعزیزم به ایران خواهم آمد. وقتی به ایران بیایم، حتما همراه با هموطنان خوب و صمیمی‌ام در سینما، فیلم سال گربه را هم می‌بینم.

لحن حمید معصومی‌نژاد از ابتدا به این شکل بود یا پس از کار خبر شکل گرفت؟
 من تا جایی که به یاد دارم، از همان ابتدا با همین لحن صحبت می‌کردم؛ چون اصولا به همین شکل صحبت می‌کنم.

فکر می‌کردید که تکیه‌کلام پایانی شما (حمید معصومی نژاد، رم) تا این اندازه بین مردم ایران جا بیفتد و همه شما را با این شاخص بشناسند؟

خیر؛ به هیچ وجه فکر نمی‌کردم. چون این عبارت امضای من در پایان گزارش‌هایم بود و هست.

تا به حال شوخی با شما برایتان ناراحت‌کننده بوده؟

از شوخی مردم با خودم ناراحت نمی شوم. بر این باورم که مردم از روی دوستی و صمیمیت این کار را می‌کنند و برایم طنز درست می‌کنند.

اگر به عقب برگردید همچنان شهر رم را انتخاب می کنید و خبرنگار می‌شوید؟

در جوانی برای ادامه تحصیلات قصد داشتم به آمریکا بروم اما به دلیل دغدغه‌های ویزای تحصیلی، امکان‌پذیر نشد و به همین علت ایتالیا و شهر رم را انتخاب کردم. در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه بزرگ رم قبول شدم اما بعد از مدتی به علت علاقه زیاد به حرفه خبرنگاری و کارهای مربوط به گزارشگری، پزشکی را رها کردم و به سوی خبرنگاری رفتم.

در ابتدا چند سالی هم در دفتر خبرگزاری ایرنا در رم همکاری کردم. در هر صورت اگر به عقب برگردم و بخواهم شهری را در اروپا انتخاب کنم، مطمئنا شهر رم را انتخاب خواهم کرد ولی در مورد حرفه خبرنگاری مطمئن نیستم.

از ایتالیا و ایتالیایی‌ها راضی هستید؟

ایتالیا کشور بسیار زیبا با مردم خونگرم و غذاهای لذیذ است اما مشکلات خودش را هم دارد که یکی از آنها بی‌نظمی است.

شما تابعیت ایتالیایی دارید؟

من تابعیت ایتالیایی ندارم و فقط کارت اقامت ایتالیا را دارم. ملیت من ایرانی است و تنها، گذرنامه ایرانی دارم.

شما مدتی است که در صفحه اینستاگرام خود بسیار فعال هستید. این یک حرفه برای شما است یا از سر علاقه انجام می‌دهید؟ آشنایی با فرهنگ ایتالیایی هم در صفحه شما بسیار به چشم می‌خورد.

 از حدود ۶ ماه پیش با هدف نزدیکی بیشتر دو ملت ایران و ایتالیا، ویدیوها و گزارش‌های متنوعی را تهیه و در صفحه اینستاگرامم و دیگر شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهم که خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است. رم‌گردی، آشنایی با زبان ایتالیایی، آشپزی ایتالیایی، فوتبال ایتالیا و آداب و رسوم مردم این کشور از جمله موضوعاتی است که من به آنها می‌پردازم.

تلاش من این است که هموطنان عزیزم در ایران و دیگر کشورهای جهان، با فرهنگ و آداب و رسوم ایتالیا بیشتر و بهتر آشنا شوند.

علاوه بر فعالیت در اینستاگرام مشغول به کار دیگری هم هستید؟

 در کنار این فعالیتم، به تدریس خبرنگاری کوله‌پشتی و موبایلی به ایتالیایی‌ها مشغول هستم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جوکوویچ: امیدوارم یک بار دیگر با نادال بازی کنم
  • لیلا حاتمی شاید در ونیز
  • نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی
  • اعتراف اوسمار درباره دوران فوتبال بازی کردنش
  • پاسخ گلر نفت به انتقادات تند فراز کمالوند!
  • امامعلی: الان بگوییم پنالتی بوده یا نبوده چه فایده دارد
  • پیروزی مینه سوتا مقابل فینیکس در بازی نخست پلی‌آف لیگ NBA
  • حمید معصومی‌نژاد: پیشنهاد بازیگری دارم/ به زودی به ایران می‌آیم
  • شانس بزرگ فراز و نفت آبادان در مسیر بقا!
  • جمله عجیب فراز کمالوند بعد از شکست مقابل پرسپولیس