Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از آغاز  اجرای طرح برق امید برای اصلاح الگوی مصرف برق همزمان با سراسر کشور از ابتدای آبان ماه سال جاری در این استان خبر داد و گفت: ۵۴ هزار مشترک برق در این استان شامل طرح برق اُمید می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی دادگر صبح امروز در نشست هماهنگی اجرای این طرح اظهارداشت: مشترکانی که در ماه‌های گرم خرداد تا شهریور ماه متوسط مصرف ماهانه آن‌ها در یک دوره تا 100 کیلو وات ساعت باشد در دسته کم مصرف، 101 الی 300 کیلو وات ساعت خوش مصرف و مشترکان با مصرف بیش از 300 کیلو وات ساعت جزو دسته پرمصرف شمرده می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی افزود: برای سایر ماه‌های سال نیز مشترکانی که مصرف آن‌ها تا 80 کیلووات ساعت باشد شامل مشترکان کم‌مصرف، بین 81 تا 200 کیلووات ساعت خوش مصرف و بیش از 200 کیلووات ساعت طبق تعرفه‌بندی طرح برق امید مشترک پر مصرف محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به وجود 317 هزار مشترک برق خانگی در خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس مقدار مصرف مشخص شده در طرح برق امید، بالغ بر 54 هزار مشترک خانگی در استان نیز به تناسب نحوه مصرف خود شامل تخفیف 100 درصدی بهای برق مصرفی در یک یاچند دوره در طول سال می شوند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دادگر اصلاح الگوی مصرف  از طریق  آموزش و آگاه سازی در منازل برای کمک به گسترش مدیریت مصرف بهینه در سایر سطوح جامعه را از جمله اهداف اجرای طرح برق امید برشمرد و گفت: افزایش دقت مشترکان در نحوه استفاده از وسایل برقی و خرید این وسایل از نکات قابل توجه در این طرح است.

افزایش 26 درصدی تعرفه برق مشترکان پرمصرف در سال 1400وصول مطالبات شرکت برق ‌ایلام وضعیت مطلوبی نداردپروژه زمین‌گرمایی مشگین شهر امسال وارد مدار برق کشور می‌شودتمام روستاهای خراسان شمالی با اعتبارات سفر رهبری به شبکه برق کشوری متصل شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح برق امید از ابتدای آبان ماه سال جاری آغاز می شود افزود: در این طرح، مشترکان کم مصرف ضمن برخورداری از مزایای این طرح به حفظ سطح مصرف خود در حد کم مصرف ترغیب می شوند.

 وی ادامه داد: همچنین مشترکین خوش مصرف با کاهش مختصر و ورود به دسته کم مصرف ها امکان بهره مندی از مزایای این طرح را خواهند داشت و  مشترکان پر مصرف برق در مناطق مختلف استان لازم است با کاهش میزان مصرف  به دسته مشترکان خوش مصرف یا کم مصرف بپیوندند .

 دادگر با بیان اینکه همکاران این شرکت، آمادگی ارائه مشورت در این خصوص را دارند خاطرنشان کرد: در این راستا  لازم است مشترکین پرمصرف درمدت 6 ماه نسبت به کاهش مصرف خود و یا تامین میزان مصرف مازاد بر الگوی خود از طریق انرژی تجدیدپذیر اقدام  کنند، در غیر اینصورت مشمول بهای بالاتری خواهند شد.

انتهای پیام/255/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی طرح برق امید خوش مصرف کم مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل

سخنگوی صنعت برق با بیان این که ۸۰ درصد مشترکان کشور در اقلیم عادی و معتدل قرار دارند، گفت: این عده از مشترکان اگر از کولر آبی استفاده کنند، قطعاً از رفاه لازم در دوره گرم تابستان برخوردار شده و هزینه برق کمتری نیز پرداخت خواهند کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: اگر مشترکان هنگام خرید وسایل برقی به برچسب انرژی آن توجه کنند، هزینه برق مصرفی‌شان به مراتب کمتر خواهد شد.

وی افزود: 80 درصد مشترکان کشور در اقلیم عادی و معتدل قرار دارند که این عده از مشترکان اگر از کولر آبی استفاده کنند، قطعاً از رفاه لازم در دوره گرم تابستان برخوردار شده و هزینه برق کمتری نیز پرداخت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه "استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل، قبض برق را سنگین می کند"، گفت: استفاده از کولر گازی، این گروه از مشترکان را در الگوی تعریف شده برای آن مناطق قرار می دهد، که مصرف برق 75 درصد مردم کمتر از این الگوست و به تبع آن، جزو پرمصرف‌ها محسوب شد‌ه که اگر به فکر رعایت الگوی مصرف خود نباشند ناچار به پرداخت قبض‌های سنگین برق هستند.

وی ادامه داد: بخشی از پرمصرفی برق به انتخاب تجهیزات برقی باز می‌گردد به طوری که اگر برچسب انرژی هرچه رده بالاتری نظیر A و A+ و A++ و A+++ داشته باشد، مصرف آن وسیله برقی به مراتب کمتر بوده و سهم هزینه برق در سبد خانوار نیز به طور محسوسی کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • قطعی ۱۲ ساعته گاز در برخی مناطق رشت و خمام
  • قطع گاز در رشت و خمام
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته
  • رقابت ۱۴۹۰۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول در خراسان جنوبی
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی
  • قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور