Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@04:00:55 GMT

تقويت نگهبانان محله در برنامه است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۰۳۷۸

تقويت نگهبانان محله در برنامه است

خبرگزاری آریا- جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: برای توسعه موسسات حفاظتی و مراقبتی بهترین تجهیزات در اختیارشان قرار گیرد و مدیران موسسات برای ارتقاء کارآمدی نگهبانان محله نیز برنامه ریزی کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار محمد شرفی دیروز در حاشیه نهمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی درباره برنامه‌های ناجا برای توسعه موسسات حفاظتی و مراقبتی افزود: نیروی انتظامی طرحی را به مجلس ارائه کرد تا اختیار داشته باشد از ظرفیت‌های مردمی در جهت پیشگیری از وقوع جرم استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به صورت خیلی رسمی پیشنهاد نیروی انتظامی تاسیس تشکیلات و ساختاری به نام موسسات حفاظتی و مراقبتی بود که با همکاری بخش خصوصی تاسیس می‌شدند و بخشی از جوان‌های این سرزمین را به کار می‌گرفتند و به آن‌ها آموزش می‌دادند تا تحت نظر و تعلیم نیروی انتظامی به عنوان پلیس خصوصی در سراسر کشور از اموال مردم مراقبت کنند.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: پلیس موسساتی با عنوان موسسات مراقبتی و حفاظتی و اصطلاحاً نگهبانان محل تشکیل شد که شاهکار ناجا بود چرا که نیروی انتظامی در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی یا با رویکرد مشارکت جویی و مشارکت پذیری بایستی از تمام ظرفیت‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده می‌کرد.
وی افزود: در همان سال‌های اول حدود 700 موسسه تاسیس شد که اکنون تعداد نگهبانان محله به بیش از یکصد هزار نفر رسیده است و از نظر گستره جغرافیایی نیز در سطح کل کشور در تمام استان‌ها ما شاهد حضور و فعالیت موسسات حفاظتی و مراقبتی و نگهبانان محله هستیم که عموماً در محلات و مراکز تجاری و اقتصادی و محلات مستقر هستند و نگهبانی می‌کنند.
سردار شرفی گفت: برای آینده نیز هدف ما این است که با حمایت مسئولان، موسسات حفاظتی را از نظر استعداد و نفر تا چند برابر نگهبانان محله افزایش بدهیم و در نیروی انتظامی به شدت مورد حمایت قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تقویت نگهبانان موسسات حفاظتی و مراقبتی نگهبانان محله نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائۀ خدمات مراقبتی به ۹۰۰ نفر از مادران باردار و کودکان در شهرستان زاوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکۀ بهداشت و درمان شهرستان زاوه گفت:با بهره‌مندی از نیروی انسانی توانمند، متخصص و کارآمد و تجهیزات پزشکی به‌روز، ۱۱۶ مراقبت پس از زایمان، ۳۶۰ مراقبت مادر باردار، ۳۹۰ مراقبت کودکان در گروه‌های سنی مختلف در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی در مراکز خدمات جامع سلامت داشته‌ایم.

دکتر داود ایل‌بیگی افزود:در ایام تعطیلات با توجه به جابه‌جایی و مسافرت ها، توجه نکردن به سلامت کودکان در معرض خطر و بانوان باردار کرد از این رو برقراری کشیک‌های نوروزی و فعال بودن مراکز خدمات جامع سلامت در این زمینه بسیار حیاتی و مهم است.

دکتر ایل‌بیگی گفت:برنامه‌ریزی برای فعال بودن مراکز معین در شهر و روستا برای ارائه مراقبت‌های ضروری، استخراج لیست بانوان باردار در معرض خطر و پرخطر و بانوان بارداری که تاریخ تقریبی زایمان ایشان در محدودۀ تعطیلات نوروزی بود و تاکید بر آموزش و حساس‌سازی مناسب ایشان در زمینۀ علایم خطر و مراجعه به موقع به واحد‌های ارائۀ خدمت، بخشی از برنامه‌های همکاران در واحد سلامت خانواده در اجرای طرح سلامت نوروزی بوده است.

مدیر شبکۀ بهداشت و درمان زاوه به فعال بودن کلاس‌های مشاورۀ پیش از ازدواج در بازه‌های زمانی معین برای جلوگیری از وقفه در روند مشاورۀ زوجین نیز اشاره کرد و افزود: ۲۶ نفر شرکت‌کننده در کلاس‌های آموزش هنگام ازدواج در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت زیر پوشش شهرستان از مشاورۀ پیش از ازدواج بهره‌مند شدند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح و برنامه‌های محله دوستدار کودک
  • طرح نور و چالش‌های دوباره حجاب
  • نیروی انتظامی حتی حق دادن تذکر لسانی را هم ندارد
  • ارائۀ خدمات مراقبتی به ۹۰۰ نفر از مادران باردار و کودکان در شهرستان زاوه
  • آزموده را آزمودن خطاست
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر
  • دستگیری یک نفر سارق و کشف ۹ فقره سرقت ساختمان‌های نیمه کاره و در حال ساخت
  • یک مامور نیروی انتظامی به شهادت رسید
  • اجرای ۱۰۰ برنامه اجتماعی و فرهنگی در استان مرکزی هدفگذاری شد
  • حامی پلیس در اجرای طرح عفاف و حجاب هستیم