Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@14:58:09 GMT

نگاهی بر ساختار پیچیده انتخابات آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۰۴۴۷

نگاهی بر ساختار پیچیده انتخابات آمریکا

ایسنا/خراسان رضوی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا، یکی از پیچیده‌ترین انتخابات در سراسر جهان است که طبق قانون اساسی آمریکا، هر چهار سال یک بار در اولین سه‌شنبه پس از اولین دوشنبه ماه نوامبر در این کشور برگزار می‌شود.

این انتخابات علاوه بر پیچیدگی بسیار بالا، بسیار هم زمانبر است، به طوریکه عملا فرآیندی است که از شروع اولین مرحله آن تا لحظه تحلیف رئیس جمهور منتخب، حدود ۱۸ ماه به طول می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس قانون اساسی آمریکا، افرادی که می‌خواهند به عنوان نامزد در این انتخابات حضور داشته باشد باید متولد آمریکا باشد، دارای سن حداقل ۳۵ سال و دستکم ۱۴ سال نیز در این کشور زندگی کرده باشند. حال اگر فردی همه این شرایط را دارا باشد، برای حضور جدی در انتخابات ریاست جمهوری، می‌بایست ابتدا در انتخابات درون حزبی حزب خود پیروز شود و حمایت یکی از دو حزب سیاسی اصلی آمریکا، یعنی حزب دموکرات و حزب جمهوری‌خواه را به دست آورد.

البته افراد می‌توانند بدون پیروزی در انتخابات درون حزبی و دارا بودن از حمایت حزب خاصی هم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کنند، اما با توجه به هزینه‌های بسیار بالای حضور در این انتخابات، چنانچه فردی حمایت حزبی را نداشته باشد، موفق به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نخواهد شد. 

در حقیقت می‌توان گفت انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، با انتخابات درون حزبی آغاز می‌شود و در نهایت افرادی می‌توانند به عنوان نامزد انتخاباتی به مردم معرفی شوند که حمایت یکی از احزاب اصلی کشور را داشته باشند و از اکثریت آرای حزب خود برخوردار باشند. انتخابات درون حزبی، در تمامی ایالات آمریکا انجام می‌شود. 

انتخابات درون حزبی در آمریکا، به دو شکل کاکس و پرایمری انجام می‌شود. در انتخابات درون حزبی به شکل کاکس، اعضای حزب به بحث و گفت‌وگو پیرامون نامزدهای حزب خود می‌پردازند و پس از انجام بحث‌های مختلف در این خصوص، هر کدام از اعضا به نامزدی که توانسته باشد نظر آنان را جلب کند، رای می‌دهند. 

در شکل پرایمری اما اعضای احزاب سیاسی به فردی رای می‌دهند که بتواند اهداف آن حزب را به بهترین شکل به عنوان رئیس جمهور معرفی کند. انتخابات درون حزبی در اکثر ایالات به شکل پرایمری انجام‌ می‌شود و ۱۳ ایالت به همراه سه منطقه، از روش کاکس به این منظور استفاده می‌کنند. 

در نهایت هر نامزدی که بتواند اکثریت آرای اعضای حزب خود را به دست آورد، توسط آن حزب به عنوان نامزد حزب در انتخابات ریاست جمهوری به مردم معرفی می‌شود. همچنین نامزد انتخاب شده موظف به معرفی معاون خود می‌باشد و در صورت پیروز شدن در انتخابات، این فرد به عنوان معاون اول در دولت او مشغول به کار خواهد شد. 

پس از اینکه نامزدهای هر حزب به همراه معاونینشان انتخاب شدند، اقدام به تشکیل کمپین‌های انتخاباتی کرده و با انجام تبلیغات گسترده در سراسر کشور، سعی در جلب آرای مردم به نفع خود می‌کنند، تبلیغاتی که دارای هزینه‌هایی سرسام‌آور است‌.

قوانین انتخابات در ایالات متحده به گونه‌ای است که تقریبا دست نامزدها را برای انجام تبلیغات به هر شیوه‌ای باز گذاشته است. نامزدها به منظور جلب آرای مردم، می‌توانند از شیوه‌های مختلف تبلیغات از جمله استفاده از رسانه‌های جمعی مانند مطبوعات، رادیو و تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیامک، تماس صوتی، پخش اعلامیه و بروشور بهره بگیرند.

هر چند در حال حاضر انجام تبلیغات در اینترنت و فضاهای مجازی به یکی از اصلی‌ترین ابزارها در کمپین‌های انتخاباتی تبدیل شده است، اما نمی‌توان از نفش به سزای گردهمایی‌ها و سفرهای تبلیغاتی در جلب آرای مردم چشم‌پوشی کرد. گردهمایی‌هایی که معمولا با حضور بیش از هزاران نفر از مردم، در هر کدام از ایالت‌های مختلف آمریکا برگزار می‌شود و در آن‌ها یا خود نامزدهای انتخاباتی و یا اعضای کمپین آن‌ها به تشریح برنامه‌های آن نامزد برای اداره کشور و سر دادن شعارهای تبلیغاتی می‌پردازند. 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از روش‌های دیگر انجام تبلیغات انتخاباتی در آمریکا، تبلیغات به روش رو در رو است. در این روش نامزدها و یا اعضای کمپین انتخاباتی‌شان، به در خانه‌های مردم می‌روند و به صورت حضوری و رو در رو برای آنان از برنامه‌های خود برای اداره کشور می‌گویند و سعی می‌کنند آنان را متقاعد به همراهی با خود کنند. 

همچنین تبلیغات در رسانه‌های عمومی مانند رادیو، تلویزیون و روزنامه‌ها و بهره‌وری از این ابزارها در راستا جلب آرای مردمی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های انجام تبلیغات در ایالات متحده می‌باشد. در دسترس بودن و آشنایی همگان در استفاده از این رسانه‌ها باعث شده تا کماکان نمایندگان رسانه‌های عمومی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزار انجام انتخابات مد نظر خود قرار دهند. 

اگرچه نامزدها از رسانه‌های عمومی به منظور پخش آگهی‌های کوتاه تبلبغاتی، سخنرانی‌ها و ارائه گزارش از عملکرد خود استفاده می‌کنند، اما مهم‌ترین نقشی که این رسانه‌ها در خصوص تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایفا می‌کنند، پخش مناظره‌های انتخاباتی است. 

در این مناظره‌ها که عمدتا به صورت زنده پخش می‌شوند، نامزدها به پاسخ سوالات مطرح شده می‌پردازند. سوالات ممکن است توسط مجری و یا یکی از افراد حاضر در برنامه پرسیده شوند و فرصتی که برای پاسخ دادن به این سوالات در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد بسیار کوتاه است، به طوریکه نامزدی که مورد پرسش قرار می‌گیرد دو دقیقه و رقیب او نیز یک دقیقه فرصت دارد تا به صحبت‌های نامزد اول پاسخ دهد. 

از تجربیات سال‌های گذشته و طبق نظر کارشناسان این حوزه می‌توان چنین متوجه شد که اصولا مناظرات انتخاباتی تاثیر به سزایی در آرای مردم ندارند و نمی‌توانند تغییر زیادی در رای مردم به وجود آورند. مناظرات تنها می‌توانند چیزی حدود ۱۰ درصد از مردم را که هنوز در تصمیم خود نسبت به انتخاب کاندیدای موردنظرشان مردد هستند را مصمم کنند.

لازم به ذکر است در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در مجموع چهار مناظره انجام می‌شود که سه مناظره بین دونالد ترامپ و جو بایدن به عنوان نامزدهای انتخاباتی و یک مناظره نیز میان مایک‌ پنس و کامالا هریس به عنوان معاونین آنان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری انتخابات درون حزبی عنوان نامزد انجام تبلیغات جلب آرای مردم ایالات متحده رسانه ها حزب خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم

احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره عدم محاسبه آمار حضور ایرانیان خارج از کشور در رای گیری انتخابات مجلس، گفت:  محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • نگاهی به قوانین جالب انتخاباتی در ترکیه
  • محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • انتخابات آمریکا موجب رای متفاوت این کشور به قطعنامه شد/ آتش بس فوری در غزه انجام نخواهد شد
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده