Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، هادی طحان‌نظیف روز چهارشنبه در مطلبی با عنوان «گزارش ۵۱» در اینستاگرام خود نوشت: چهارشنبه بیست و سوم مهرماه ۱۳۹۹ چهلمین جلسه شورای نگهبان در سال ۱۳۹۹ برگزار شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: در این جلسه ادامه بررسی «طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم» موسوم به طرح مالیات بر خانه‌های خالی و همچنین «طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی» در دستور کار شورا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو طرح در مرحله قبل، به خاطر ابهامات و ایراداتی به مجلس اعاده شده بودند و پس از انجام اصلاحات در مجلس مجددا برای اظهارنظر شورا ارسال شده بودند.

طحان‌نظیف تصریح کرد: با عنایت به اینکه بنده به نمایندگی از شورای نگهبان برای تبیین نظر شورا درخصوص هر دو مصوبه مذکور در کمیسیون‌های مربوطه یعنی کمیسیون اقتصادی و همچنین کمیسیون برنامه و بودجه حاضر شده بودم، به ارائه توضیحاتی در جلسه شورا پرداختم.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در مرحله قبل درخصوص طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به حساسیتی که نسبت به حقوق مردم وجود داشت، ایرادات متعددی را مطرح کرده بود که در این مرحله به دلیل برگزاری جلسات کارشناسی متعدد و همچنین با تعاملات نزدیک با مجلس و کمیسیون، بسیاری از موارد اعمال و منجر به اصلاح مصوبه شد و بسیاری از دغدغه‌هایی که ناظر به حقوق مردم بود، مرتفع شده بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: اکنون صرفا چند ایراد مختصر باقیمانده که شاید مهمترین ایراد باقیمانده از نظر اعضا این بود که اطلاق وضع مالیات مورد نظر این مصوبه یعنی مالیات بر خانه‌های خالی نسبت به کسانی که به دلایل موجه، امکان فروش یا اجاره ملک خود را ندارند، همچنان واجد اشکال است.

طحان‌نظیف یادآور شد: البته مجلس برای رفع اشکال شورای نگهبان، در اصلاحیه خود کسانی که حکم قضایی دارند را از این امر استثنا کرده بود، اما از نظر فقهای شورای نگهبان، این اصلاح کافی به نظر نمی‌رسید و معتقد بودند که اصلاحیه باید جامعیت بیشتری در این خصوص داشته باشد تا در حق افرادی که با چنین مشکلی مواجه می‌شوند، اجحافی صورت نگیرد و حق آن‌ها تضییع نشود.

وی گفت: در طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی درخصوص واگذاری سهام مازاد بر ۳۳ درصد بانک رفاه از سوی تامین اجتماعی نیز که چندین بار در تردد میان مجلس و شورای نگهبان بود، مباحث مختلفی صورت گرفت. در تمام این مراحل، همواره تاکید شورای نگهبان بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اصرار بر واگذاری سریع براساس قانون با توجه به تکلیف سیاست‌ها بود که امیدواریم ظرف یک سال آینده این امر صورت پذیرد و مجددا شاهد تمدید مهلت مذکور نباشیم.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی بانک رفاه کارگران شورای نگهبان قانون اساسی اینستاگرام هادی طحان نظیف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی بانک رفاه کارگران شورای نگهبان قانون اساسی اینستاگرام هادی طحان نظیف سازمان تامین اجتماعی بانک رفاه کارگران شورای نگهبان قانون اساسی اینستاگرام هادی طحان نظیف اخبار کنکور شورای نگهبان قانون اساسی طحان نظیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟