Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای دو باند کپی کارت بانکی و جعل کارتهای شناسائی با تلاش پلیس فتای خراسان رضوی دستگیر شدند.

به گزارش قدس آنلاین، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت : در پی اعلام شکایت جمعی از شهروندان به پلیس فتا استان از برداشت غیر مجاز از حسابهای آنان و تشکیل بیش از بیست فقره پرونده در این زمینه کارشناسان عملیات ویژه  این پلیس با اشراف اطلاعاتی به سرنخهایی درباره فعالیت تعدادی کلاهبردار در زمینه کپی کردن کارت های مردم و دسترسی آنان به موجودی حساب افراد دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سرهنگ جواد جهانشیری افزود : کارشناسان پلیس فتادر این زمینه دو باند کلاهبردار متشکل از ۱۴  نفر که ۱۲ نفر آنها مرد هستند شناسایی و دستگیر کردند. سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این خبر افزود : عاملان این کلاهبرداری با میانگین سنی ۲۰ تا ۲۵ سال درقالب دستفروش و ارائه خدمات در مراکزی همچون کارواش، پمپ بنزین، دست فروشی در ییلاقات مشهد با عنوان خربزه و پسته فروش زیر قیمت بازار و واحدهای عرضه لوازم بهداشتی مبادرت به کپی کارت بانکی مردم و کلاهبرداری از آنان می کردند. وی افزود : باند اول با فعالیت یک زن و سه مرد از قرار دادن دستگاه اسکیمر یا همان کپی کننده اطلاعات کارت بانکی، بیش از ۷۰۰ میلیون تومان  از حساب مردم برداشت کرده بودند اما باند دوم با  ۵ عضو  شامل یک زن و چهار مرد قبل از برداشت هر گونه وجهی از کارت بانکی افراد دستگیر شدند. رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت : در بررسی ابزارهای رایانه ای کلاهبرداران اطلاعات  بیش از ۵۰۰  کارت بانکی افراد کشف شد. جهانشیری در خصوص نحوه پولشویی کلاهبرداران گفت : کلاهبرداران برای خرج وجوه کم، واحدهای بدون دوربین را انتخاب و برای وجوه سنگین از طریق کارت ملی جعلی و تغییر چهره  در طلافروشی و صرافی ها  اقدام می کردند. وی افزود : باند نخست با کلاهبرداری ۷۰۰  میلیون تومانی با سابقه سوء کلاهبرداری اینترنتی قصد خروج از کشور را داشت. رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت : تاکنون از این دو باند کلاهبرداری ۷۰۰ میلیون تومان وجه نقد ،  ۲  دستگاه اسکیمر (کپی کارت بانکی) مقادیر زیادی کارت بانکی و کارت خام و لب تاپ کشف شده است . سرهنگ جهانشیری افزود :  توصیه پلیس به دارندگان کارت های عابر بانک وارد کردن رمز از طریق خریدار است و همچنین برای امور روزانه انتخاب کارت با موجودی حداقلی توصیه می شود. وی به کاسبان و حجره داران نیز توصیه کرد : هرگز به افراد ناشناس اجازه ورود به پیشخوان و دسترسی به دستگاه پوز خود را ندهند. منبع: صداوسیما انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خراسان رضوی پلیس فتا کارت بانکی کپی کارت بانکی خراسان رضوی پلیس فتا دو باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سردار "سعيد دادگر" اظهار داشت: بدنبال شکايت تعدادي از شهروندان مبني بر کلاهبرداري از آنان توسط فردي در گرگان، رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد متهم با وعده پرداخت سود بالا و پس از جلب اعتماد مالباختگان، مقادير هنگفتي پول از آنان دريافت کرده اما بجاي پرداخت سود، به مکاني نا معلوم متواري شده است.
فرمانده انتظامي استان گلستان گفت: با توجه به اهميت موضوع، اقدامات تخصصي پليس آغاز و ماموران با اشراف اطلاعاتي موفق به شناسايي محل تردد متهم شدند.
سردار دادگر تصريح کرد: پس از هماهنگي با مرجع قضائي، در عملياتي غافلگيرانه متهم در مخفيگاهش دستگير و به مقر پليس آگاهي منتقل شد.
اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: متهم در تحقيقات اوليه به کلاهبرداري 200 ميليارد ريالي از شهروندان اقرار و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!