Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@20:48:11 GMT

۷۸ تن گوشت قرمز در مه‌ولات خراسان رضوی تولید شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۰۶۳۶

۷۸ تن گوشت قرمز در مه‌ولات خراسان رضوی تولید شد

مهدی ابراهیم‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان گوشت قرمز تولیدی حاصل کشتار هزار و ۳۸۱ راس گوسفند و بز، ۱۳۲ راس گاو و گوساله و ۳۶ قطعه شترمرغ است که علاوه بر تامین مصارف شهرستان به دیگر شهرهای همجوار نیز ارسال شده است.

وی ادامه داد: شمار دام سبک و سنگین در مه‌ولات ۱۱۷ هزار و ۳۸ راس است که از این تعداد، ۱۱۳ هزار و ۱۶۰ دام سبک و سه هزار و ۸۷۸ راس نیز دام سنگین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی مه‌ولات گفت: نظارت بهداشتی و شرعی قبل و حین کشتار دام از وظایف شبکه دامپزشکی است که این امر به صورت روزانه توسط کارشناسان با تجربه اعمال می‌شود و پس از نگهداری لاشه‌ها در سردخانه به مدت ۲۴ ساعت و اطمینان از سالم بودن گوشت و درج مهر دامپزشکی، این لاشه ها توسط ماشین حمل گوشت به قصابی‌های سطح شهر حمل می‌شود.

ابراهیم زاده با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی در این شهرستان معدوم و از چرخه مصرف خارج شده است شمار بازرسی‌های صورت گرفته از مراکز عرضه کننده مواد خام دامی در این مدت را ۸۱۱ مورد اعلام کرد و هدف از آن را نیز بررسی کیفیت بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در نحوه حمل، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در مراکز فروش ذکرکرد.

وی ادامه داد: شهرستان مه‌ولات دارای ۱۲۰ فروشگاه عرضه مواد خام دامی و پروتئینی است که کارشناسان شبکه دامپزشکی به صورت مستمر بر آنها نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، متخلفان طبق قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رییس شبکه دامپزشکی مه‌ولات از مردم خواست با هدف جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و به ویژه بیماری تب کریمه کنگو از فرآورده‌های خام دامی دارای تاییدیه شبکه دامپزشکی مصرف کنند و هرگونه تخلف بهداشتی را به این اداره گزارش دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

فیض‌آباد، مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه‌ولات در ۲۰۷ کیلومتری  جنوب مشهد قرار دارد. 

برچسب‌ها گوشت قرمز تربت حیدریه مه ولات بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت قرمز تربت حیدریه مه ولات بهداشت و سلامت گوشت قرمز تربت حیدریه مه ولات بهداشت و سلامت اخبار کنکور شبکه دامپزشکی خام دامی مه ولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

مدیرکل دامپزشکی لرستان از صادرات ۷۵هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مصطفی زبردست، امشب، با اشاره به توسعۀ صادرات فرآورده‌های خام دامی در لرستان، گفت: 75هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق و  20 تن ماهی زنده قزل‌آلا به خارج از کشور از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون صادر شده‌است.

او اضافه کرد: 241هزار کیلوگرم پا و پنجۀ مرغ از مبدأ لرستان به کشور ویتنام از ابتدای فروردین‌ماه 1403 تاکنون صادر شده‌است.

پیش‌بینی تولید 100هزار تن گوشت مرغ در لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه افزایش صادرات و تقویت صادرات برای حمایت از تولیدات فرآورده‌های خام دامی از اهداف دامپزشکی است، یادآور شد: شرایط مناسبی برای پرورش ماهیان سردابی در این استان فراهم است.

زبردست با بیان اینکه ما به‌دنبال توسعۀ صادرات فرآورده‌های خام دامی با محوریت آبزیان هستیم، خاطرنشان بیان کرد: 9 واحد تکثیر، 379 واحد پرورش ماهیان سردابی آبی و 28 مرکز پرورش ماهیان گرم آبی در لرستان فعال است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • احیاء ۳۵ واحد پرواربندی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان
  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است