Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دادگستری شهرستان بافت با اشاره به اینکه ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بافت نتیجه کم کاری، بی توجهی و مماشات مسئولان وقت بوده است، گفت: تصرفات غیر قانونی انجام شده باید سریعاً از طریق مراجع مربوطه به دستگاه قضا گزارش و پیگیری شود. خبرگزاری میزان - سجاد علیدادی سلیمانی، رییس دادگستری شهرستان بافت در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان بافت با اشاره به اینکه ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بافت نتیجه کم کاری، بی توجهی و مماشات مسئولان وقت بوده است، گفت: بر طبق قانون پیگیر تخلفات انجام شده در زمینه ساخت و ساز‌های غیر مجاز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس دادگستری شهرستان بافت ضمن بیان اینکه دستگاه قضا متولی حفظ و صیانت از حقوق بیت المال است و در این خصوص نباید هیچ گونه تعللی صورت گیرد، ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی، پشتیبان و ناظر باید در این عرصه حضوری فعال داشته باشند و به وظایف ذاتی خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه تصرفات غیر قانونی انجام شده باید سریعاً از طریق مراجع مربوطه به دستگاه قضا گزارش و پیگیری شود، تاکید کرد: اگر اراده قوی و جمعی همه متولیان در میان باشد شاهد موفقیت‌های مورد نظر خواهیم بود.

عنایت اله دهقانی، دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت نیز در این جلسه گفت: انتظار می‌رود که متولیان مربوطه در پاسداشت و حفظ حقوق مردم و بیت المال کوشا بوده و این مهم را از وظایف کاری و شرعی خود بدانند.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت افزود: حضور متولیان و صاحبان زمین که اکثراً دولتی هستند در موضوع برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجازکم رنگ است و در این رابطه باید به محض مشاهده هر گونه تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز مراتب سریعاً گزارش شده و از به وجود آمدن تبعات بعدی جلوگیری شود.   بیشتر بخوانید: ورود دادستانی به منظور جلوگیری از ساخت وساز‌های غیرمجاز در آبسرد وی بیان کرد: وظیفه متولیان امر شناسایی مشکلات و آسیب ها، ارائه راهکار و اجرای آن راهکارهاست و برنامه ریزی‌های این حوزه باید با یک نگاه تحولی و رو به جلو صورت گیرد تا موانع رفع شود.

دهقانی با بیان اینکه مسئولان ادارات به محض اطلاع از وقوع جرم در حوزه وظایف و مسئولیت خود باید دادستانی را در جریان قرار دهند، اظهار کرد: با کسانی که در حوزه مسئولیت آن‌ها جرمی صورت گیرد و گزارش نکنند، برخورد جدی خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد تصرفاتی که حکم صادر و قطعی شده بر اساس اولویت سریعاً وسایل اجرای حکم مهیا و اجرا شود.

همچنین مصوب شد که هیچ گونه خدماتی (آب، برق، گاز و...) به تصرفات غیر مجاز ارائه نشود و بخشداران، شورا‌ها و دهیاری‌ها در این رابطه توجیه شوند.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری بافت تغییر کاربری ساخت و ساز غیرمجاز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری بافت تغییر کاربری ساخت و ساز غیرمجاز ساخت و ساز های غیر مجاز شهرستان بافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعبی آب در خاتم و مروست

ایسنا/یزد رئیس اداره منابع آب خاتم و مروست از صرفه‌جویی بیش از دو میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی این اداره در یک سال گذشته خبر داد.

مهدی حیدری با اشاره به اهمیت حفظ آبخوان‌ها، گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، تعداد ۴۵ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شد و همچنین ۲۵ مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی چاه‌های مجاز صورت گرفت که این امر صرفه‌جویی بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب را در یک سال گذشته در پی داشت.  

وی با بیان اینکه تعداد ۲۵ حلقه چاه غیر مجاز پر شده است، افزود: با انجام دیگر اقدامات حفاظتی، تعداد ۱۱ مورد ادوات حفاری غیر مجاز توقیف شد و همچنین ۴۱ مورد قطع برق و پلمب منصوبات چاه‌های مجاز دارای تخلف و ۳ مورد کشیدن منصوبات غیر مجاز انجام شد.   

حیدری با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی  و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

رئیس اداره منابع آب خاتم و مروست با بیان اینکه ۲۱۹ مورد مجوز برای جبران کاهش آبدهی مجاز چاه های کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب صادر شده است، ابراز کرد: ۵۹ مورد مجوز تأمین آب برای واحدهای صنعتی، خدماتی و دامی با حجم بیش از ۴۵۰ هزار متر مکعب برای این دو شهرستان صادر شده است.  

وی همچنین به وضعیت خوب این دو شهرستان در نصب کنتور های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۷۷ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۹.۸درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کشاورزان به طور کامل انجام شد.   

رئیس اداره منابع آب خاتم و مروست افزود: هزار و ۲۱۸ مورد بازدید چاه و قنات و کالیبراسیون کنتور های هوشمند چاه‌های کشاورزی و صنعت و خدمات از سوی گروه گشت و بازرسی این اداره انجام شده است.

وی همچنین ابراز کرد: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب و ۴ جلسه میز خدمت در محل نماز جمعه برگزار شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای یزد، حیدری در پایان به بهسازی و ترمیم بندهای خاکی و لایروبی بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ متر از رودخانه های این دو شهرستان اشاره کرد و گفت: عملیات لایروبی رودخانه مرکزی چاهک به طول ۱۴۰۰ متر، رودخانه چنارناز به طول ۲۰۰ متر و رودخانه مروست به طول ۳ هزار و ۲۵۰ متر انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بی‌توجهی مسئولان به استاد معرق و نازک‌کاری ایران + فیلم
  • ساخت حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعبی آب در خاتم و مروست
  • جلوگیری از برداشت غیر مجاز سنگ در اراضی ملی روستای سیمین شهرستان همدان
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • گشایش نمایشگاه صنایع دستی در خوی