Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@21:42:58 GMT

ریشه اصلی ناترازی بودجه، دولتی است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۰۷۱۶

ریشه اصلی ناترازی بودجه، دولتی است

یک کارشناس بازار سرمایه نسبت به افزایش تورم پولی در اثر کسری بودجه دولت هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همایون دارابی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت:

"ریشه اصلی ناترازی بودجه دولتی است. کسری بودجه باعث تورم پولی می‌شود و متأسفانه کسی به این توصیه عمل نمی‌کند؛ چو دخلت نیست خرج آهسته تر کن"

کد خبر 450977.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بودجه سازمان برنامه و بودجه بودجه و اعتبارات بودجه 99 لایحه بودجه لایحه بودجه 99 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند!

آفتاب‌‌نیوز :

داود منظور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اهداف سفر خود به این شهرستان اظهار داشت: پیگیری مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور امروز انجام شد و خوشبختانه کار‌ها پیشرفت خوبی داشته و اتفاقات خوبی در حوزه‌های زیرساختی و زیربنایی و فرهنگی رقم خورده است.

وی با اشاره به افتتاح پست برق ۶۳ کیلوولت در دامغان گفت: سرمایه‌گذاری مطلوبی در این زمینه انجام‌شده است و پایداری برق در شهرستان دامغان از نتایج افتتاح این پروژه خواهد بود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور افزود: وزارت نیرو تلاش می‌کند زیرساخت‌ها قبل از نیاز ایجاد شود و زمینه برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها فراهم شود و با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی به‌سرعت در کشور درحال‌توسعه است زیرساخت‌های برق نیز تأمین می‌شود.

منظور با بیان اینکه یکی از مسائل مهم برای شهرستان دامغان راه‌های مواصلاتی به‌ویژه راه مواصلاتی بخشی از کریدور شمال به جنوب است که عملاً از شهر دامغان عبور می‌کند؛ گفت: محوری که به‌طرف شمال کشور در حال احداث است و از دامغان به‌طرف جنوب چندین پیمانکار قطعات این محور را پیگیری می‌کنند و شاهد پیشرفت خوبی هستیم؛ منابع موردنیاز تقویت می‌شود که شاهد بهره‌برداری حداقل ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر از این راه باشیم که زیرساخت آن آماده است، مقدمات فراهم شده و بخشی از راه روکش شده و بخشی در حال تکمیل است.

وی گفت: امیدواریم با توسعه خدمات زیربنایی شاهد رضایت مردم در این شهرستان بیش از گذشته تأمین شود؛ مردمی که بالاترین روی به رئیس‌جمهور را داشتند و ما قدردان این مردم هستیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در پاسخ به پرسشی درباره ابلاغ بودجه نیز اضافه کرد: بخش اصلی از بودجه که مربوط به جداول کلان بود در سال گذشته در ۲۷ اسفند ابلاغ شد و عملاً اجرای بودجه از ابتدای سال آغاز شد و بخش دیگر جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها است و با توجه به اینکه امسال بودجه دومرحله‌ای شده است و این نخستین تجربه است بر اساس مصوبه مجلس بنا است تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ شود.

منظور در پاسخ به این پرسش که میزان نرخ تورم و افزایش حقوق و دستمزد کارمندان با هم تناسخی ندارد؛ گفت: افتخار همه ما در دولت این است که وضعیت معیشت کارکنان در دولت و همه مردم بهبود یابد و در حقوق و دستمزد علاوه بر ۲۰ درصد تلاش شد تا سایر پرداخت مانند رفاهیات، عائله‌مندی و اضافه‌کاری نیز افزایش یابد.

وی گفت: تلاش است امسال با پایین نگه‌داشتن تورم این امکان فراهم شود که افزایش حقوق و دستمزد به رفاه مردم منجر شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور تصریح کرد: اگر در شرایط تورم بالا، حقوق و دستمزد را افزایش دهیم و رفت‌وبرگشت بین تورم و دستمزد‌ها باشد کمکی به افزایش رفاه و معیشت کمک نمی‌کند و همان‌طور که در سال گذشته تورم کاهش قابل‌ملاحظه داشت تلاش دولت بر این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم.

منظور درباره مطالبات بازنشستگان نیز گفت: عمده مطالبات در سال گذشته و قبل از عید پرداخت شد و تنها پاداش پایان خدمت برخی از بازنشستگان باقی‌مانده است که معمولاً پاداش، سال بعد و زمانی که منابع تأمین شود پرداخت می‌شود و در این راستا منابع ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه امسال پیش‌بینی‌شده است که پرداخت به‌تدریج آغاز می‌شود.

وی درباره اعتبار اختصاص داده شده برای محور جندق-معلمان نیز گفت: امروز با مشاوران و پیمانکاران جاده جندق معلمان مذاکره شد، مطالباتی دارند که باید تسویه شود، تعدیل‌ها باید پرداخت شود که امیدوارم با اعتبارت این موارد پرداخت شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور افزود: بر اساس برآورد‌ها ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است و این را در اولویت قرار می‌دهیم تا در شروع سال تخصیص دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند!
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • دلیل پرداخت نشدن وام ازدواج / بانک ها پولی برای دادن وام ازدواج ندادند
  • سیاستهای تنظیم‌گری دولت در بازار مسکن ۱۴۰۳/ سهم درآمدهای پایدار دولت به ۵۲ درصد رسید
  • موجرانی که اجاره زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • دولت هیچ نفعی از نوسانات نرخ ارز نمی‌برد
  • موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • زیان شرکت‌های دولتی ۹ برابر گزارش‌های مدیران!